تازه های تکنولوژیتکنولوژیدنیای موبایل

تلگرام و IFTTT

 

در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۶ برابر با ۱۸ آذر ۱۳۹۵ تلگرام یکی از خاص ترین نسخه های خودشُ معرفی کرد. نسخه ای که امکانات آن به کمک سرویس  IFTTT   به نظر من یکی از شگفت انگیز ترین آپدیت های تلگرام هست. اما IFTTT چیست ؟ IFTTT مخفف IF THIS THEN THAT به معنای ” اگر این ، آن گاه آن ” است. این سرویس  یک کتاب خانه بینظیر از هزاران Applet ( قطعه برنامه های شرطی کوچکی که برای ارتباط بین سرویس های مختلف نوشته شده است ) برای بیش از ۳۶۰ سرویس اینترنتی است. در واقع تلگرام اولین نرم افزارِ صرفا پیغام رسانی است که امکانات خود را با IFTTT به صورت دو طرفه سازگار کرده است. ( پیش تر Line نیز از امکانات این سرویس استفاده می کرد ، اما Line مسنجرِ صرف نیست و همچنین در حال حاضر از قابلیت two-way interactions استفاده نمی کند. ) از مشهورترین سرویس هایی که با IFTTT سازگار هستند می توان به Twitter ، Instagram ، GMAIL ، Pocket ، Spotify ، DropBox ، Google Drive و حتی اشیا اینترنتی ( IOT ) مثل Nest ، LIFX  و Philips Hue اشاره نمود.

همان طور که گفته شد برگ برنده Telegram نسبت به بسیاری از سرویس های دیگر موجود در IFTTT این است که تلگرام از Two-way interactions استفاده می نماید. بدین معنی که شما می توانید علاوه بر اینکه از سایر سرویس ها برای مثال Instagram دستوراتی را به Telegram ارسال نمایید ، می توانید از Telegram  هم کارهای خاصی را بر روی Account اینستاگرام تان انجام دهید.

برخی از کاربردهای جالب IFTTT به شرح زیر می باشد :

  • زمانی که یک ایمیل جدید در GMAIL دریافت می کنید در تلگرام به شما اطلاع داده شود.
  • هر زمان که پست جدیدی را در Instagram منتشر نمودید ، آن پست به یکی از چت های شما در تلگرام نیز ارسال گردد.
  • اشتراک گذاری موزیک هایی که در پلی لیست Spotify اضافه می کنید به صورت خودکار با اعضای گروه یا کانال شما در تلگرام.
  • می توانید با ارسال پیغام به اکانت IFTTT در تلگرام تان به Hue Lights ) LED های IOT شرکت Hue Lights ) دستور دهید که رنگ نور خود را تغییر دهد.
  • به صورت خودکار توئیت های شما در کانال تلگرام تان هم منتشر گردد.
  • با مشخص کردن مکان سوپر مارکت نزدیک خانه تان به تلگرام دستور دهید که هر گاه یکی از اعضای خانواده وارد سوپر مارکت شد ، به سایر اعضای خانواده پیغام ” چیزی لازم ندارید ؟ ” را بفرستد. 🙂

telegram-iot

همان طور که مشاهده می نمایید همه کاربردها تحت منطقِ IF THIS THEN THAT هستند. یعنی اگر رویداد الف اتفاق افتاد عمل ب را انجام بده . به همین دلیل نام این سرویس IF THIS THEN THAT است. در آینده شما خواهید توانست علاوه بر استفاده از Applet های موجود در این سرویس ، Applet های خودتان را نیز تولید نمایید.

پس منتظر چه هستید ؟ نسخه جدید تلگرام را دریافت کنید. در وب سایت https://ifttt.com اکانت بسازید. در تلگرام رباط IFTTT@ را Add نمایید و از امکانات بی شمار IF This Then That لذت ببرید.

از آن جایی که این سرویس کاربردهای بازاریابی با ابزار شبکه های اجتماعی را بسیار وسیع می کند اگر در استفاده از سرویس خاصی نیاز به راهنمایی داشتید در زیر همین پست کامنت بگذارید ، خیلی زود راهنمایی دریافت خواهید کرد.

همچنین سایر ویژگی های به روز رسانی تازه تلگرام در این لینک قابل مشاهده است.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Dnl-Ngs
Dnl-Ngs
4 سال پیش

خیلی عالیه مقاله هاتون ممنون از زحماتتون

دکمه بازگشت به بالا