VMWareVMware Workstationمجازی سازی

تغییرات سخت افزار ماشین های مجازی در نرم افزار VMware Workstation

اگر بعد ساخت ماشین مجازی خود بخواهید سخت افزار مجازی خود را تغییر دهید بر روی سیستم مجازی خود کلیک راست کنید و گزینه setting را انتخاب کنید.
نکته: قبل از اینکه بخواهید تغییراتی در سخت افزار سیستم مجازی خود دهید باید سیستم بصورت کامل خاموش شده باشد.

Memory
شما در این پنجره میتوانید رم سیستم خود را تغییر دهید، رم مورد نظر خود در کادر وارد کنید یا اینکه مقدار رم خود را روی محور نشان دهید.
اگر توجه کنید سه مربع زرد، سبز، آبی وجود دارد که می توانید با انتخاب هر کدام از آن ها مقدار حافظه مورد نیاز سیستم را مشخص کنید. که در اینجا رنگ زرد کمترین رم را اختصاص خواهد داد و رنگ سبز رم متعادل را اختصاص خواهد داد که توصیه خود برنامه هم رنگ سبز می باشد و در آخر رنگ آبی بیشترین رمی را که می تواند را اختصاص می دهد.
هرچه مقدار رم انتخابی شما بیشتر باشد سرعت کار سیستم مجازی شما هم به همان ترتیب بیشتر می باشد.

change-hardware-1

Processors
در قسمت Number of processors  تعداد CPU سیستم اصلی خود را  مشخص کنید
و در قسمت Number of cores per processor  تعداد هسته های CPU  خود را مشخص می کنید.

change-hardware-2Hard Disk
در قسمت current size میتوانید مشاهده کنید سیستم مجازی تاکنون چه مقدار از فضای هارد دیسک استفاده کرده است.
در قسمت system free مقدار فضای کل پارتیشنی که ماشین مجازی در آن قرار دارد نمایش داده می شود.
در قسمت Maximum میتوانید حداکثر فضای هارد اختصاص یافته به ماشین مجازی را مشاهده نمایید.
– گزینه ی Map
با استفاده از این گزینه می توانید دیسک های مجازی ماشین های مجازی را روی سیستم اصلی خود مانند یک پارتیشن نمایان و از آن استفاده کنید ( مثلا من یک ماشین مجازی با ویندوز ۱۰ راه اندازی کرده ام حالا میخواهم هارد دیسک مجازی مربوط به این ماشین مجازی را درون This Pc مثل یک پارتیشن نمایش دهم)
برای اینکار کافیست گزینه ی map را انتخاب کنید در قسمت drive میتوانید حروف اختصاری که در هر پارتیشن وجود دارد را از لیست مشخص کنید، بصورت پیش فرض خود برنامه حرف Z را انتخاب کرده است.
اگر تیک گزینه ی open file in read-only mode را فعال کنید شما فقط میتوانید فایل ها را مشاده کنید و هیچ گونه تغییری اعم از اینکه بخواهید فایلی را حذف کنید یا درون پارتیشن فایلی را قرار دهید که بعدا از درون خود سیستم مجازی تان استفاده کنیدمقدور نمی باشد، اما اگر بخواهید فایل را حذف یا اضافه یا تغییر دهید کافیست تیک گزینه را بردارید.
تیک گزینه open drive in windows explorer after mapping هم یعنی اینکه بعد از ساخته شدن پارتیشن بلافاصله پنجره مربوط به پارتیشن برای شما باز خواهد شد .
هر وقت هم بخواهید پارتیشن مجازی از سیستم اصلی خود پنهان شود بر روی پارتیشن سیستم مجازی کلیک راست کنید و گزینه ی Disconnect virtual disk را انتخاب کنید و یا از همان پنجره ای که پارتیشن را ایجاد کرده ایم گزینه ی  Disconnect را کلیک کنید.

رفع خطای Network Bridge در VMware Workstation

change-hardware-3

– گزینه Defragment هم برای این است که بتوانید بر روی پارتیشن مربوط به سیستم مجازی خود عمل Defrag انجام دهید تا فایل های مربوط به سیستم مجازی پشت همدیگر قرار بگیرند که سرعت دست یابی به آن ها بالاتر می رود.
– گزینه Expand هم اگر هروقت خواستید فضای بیشتری به سیستم مجازی خود اختصاص دهید کافیست بر روی گزینه ی Expand کلیک کنید و فضایی را که در نظر دارید وارد کنید.

change-hardware-4

– گزینه Compact، با کلیک بر روی این گزینه فایل های درون سیستم مجازی تون فشرده می شوند و فضای کمتری را اشغال می کنند وقتی که کلیک کردید بر روی این گزینه میتوانید از قسمت Current size سایزی که قبل از فشرده سازی و  بعد فشرده سازی تغییر کرده است را مشاهده کنید.

(CD/DVD (SATA
گزینه connected را اگر غیر فعال کنید یعنی اینکه نمیخواهید این ماشین مجازی درایو CD/DVD داشته باشد.
گزینه connect at power on به این معنا که با روشن شدن ماشین مجازی بلافاصله شروع به فعالیت کند.
گزینه  Use physical drive یعنی اینکه سیستم مجازی تان از درایو CD/DVD بتواند استفاده کند.
گزینه  Use ISO image file یعنی شما می توانید یک فایل ISO را از سیستم اصلی تان انتخاب کنید و ماشین مجازی آن را بعنوان یک درایو CD/DVD برای شما نمایش می دهد.

change-hardware-5Network Adapter
– گزینه Bridged connected directly to the physical network یعنی اینکه کارت شبکه سیستم مجازی تان مستقیما به کارت شبکه اصلی سیستم شما متصل می گردد و سیستم مجازی مانند یک سیستم واقعی در شبکه شروع به فعالیت میکند و میتواند با سیستم های دیگر در شبکه ارتباط برقرار کند و حتی از DHCP محلی شبکه نیز با یک MAC آدرس مجزا درخواست IP می کند.
در این حالت اگر سیستم تان به اینترنت متصل باشد سیستم مجازی هم دارای اینترنت می شود.
اگر تیک گزینه ی Replicate Physical Network Connection را بزنید کارت شبکه ماشین مجازی با کارت شبکه فیزیکی هر لحظه همسان سازی می شود.

آموزش استفاده از ابزار netcat در VMware ESXi جهت بررسی وضعیت پورت های شبکه

– گزینه NAT: used to share the host’s IP address این گزینه ی پیش فرض برنامه می باشد  کلمه  ی NAT مخفف Network Address Translation می باشد که از سرویس NAT  استفاده می کند، یعنی آدرس واقعی که روی سیستم عامل دارید برای برقراری ارتباط با شبکه استفاده کنید، در این حالت دیگران متوجه نمیشوند که شما از یک ماشین مجازی استفاده می نمایید برای اینکه کاملا آدرس سیستم عامل را می بینند و تصور بر این است که سیستم عامل شما در شبکه فعالیتی را انجام میدهد.

– گزینه ی Host-only: A private network shared with the host اگر این گزینه را انتخاب نمایید با سیستم اصلی ارتباط برقرار نمی کنید بلکه فقط با ماشین های مجازی دیگری که ایجاد کرده اید می توانید ارتباط داشته باشد در این حالت دیگر شما از اینترنتی که سیستم اصلی شما دارد نمی توانید درون سیستم مجازی تان استفاده کنید.

– گزینه ی LAN segment  این مورد یکی از مناسب ترین مدها برای تست سرویس های شبکه ای نظیر DHCP/NAT/DNS/Routing خواهد بود، چرا که با شبکه خارجی در ارتباط نیست.

change-hardware-6USB Controller
این گزینه ها هم مربوط به تنظیمات ارتباط با درگاه USB می باشد
– گزینه  USB Compatibility نوع سازگاری با درگاه USB را میتوانید انتخاب نمایید.
– گزینه  Automatically connect new USB devices یعنی زمانی که یک دستگاه USB جدید به سیستم خود متصل کنید بصورت اتوماتیک در ماشین مجازی هم متصل می شود.
– گزینه  show all USB input devices یعنی اینکه در منوی VM گزینه ی Removable Devices میتوانید تمام درگاه های USB را که به کامپیوتر شما متصل هست مشاهده کنید.
– گزینه  share Bluetooth devices with the virtual machine با فعال کردن این گزینه میتوانید از دستگاه بلوتوث خود درون ماشین مجازی هم استفاده کنید.

change-hardware-7Sound Card
در اینجا هم می توانید تنظیمات مربوط به کارت صدا را انجام دهید اگر از کارت صدا استفاده نمی کنید میتوانید تیک گزینه ی Connected را بردارید تا کارت صدای سیستم مجازی غیر فعال شود.

change-hardware-8Display
اگر تیک گزینه Accelerate 3D graphics را بزنید می توانید توان کارت گرافیکی سیستم مجازی را افزایش دهید بعد از اینکه تیک این گزینه را فعال کردید در قسمت پایین پنجره یک لیست بنام Graphics memory باز می شود و مقدار کارت گرافیکی خود را می توانید افزایش دهید.

change-hardware-9

۲.۳ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
4 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
امیرحسین مقدمی
امیرحسین مقدمی
2 سال پیش

ببخشید چطوری من کارت گرافیک رو بیشتر کنم اخه وقتی تیک اون ۳d رو میزنم یه ارور پایینش میاد

مریم
مریم
3 سال پیش

سلام وقت بخیر
یه سوال داشتم من اوبونتو رو دارم نصب میکنم میخوام گزینه use physical drive رو فعال کنم نمیشه. مشکلش چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

Raha
Raha
4 سال پیش

واقعا ممنون خیلی کمکم کردین مچکرم.

دکمه بازگشت به بالا