Kerio Operatorتلفن تحت شبکه

تعریف خط تلفن داخلی در Kerio Operator

در مقاله ” نصب Kerio Operator  ” توضیح مختصری درباره  این IP PBX بیان شد. همچنین نحوه نصب آن نیز آموزش داده شد. در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت اکانت جهت استفاده تلفن های VoIP را در Kerio Operator شرح دهیم.

همانند سایر نرم افزارهای IP PBX ، جهت Register تلفن ها در Kerio Operator نیاز به ساخت Extension داریم. هر Extension یک خط تلفن داخلی است. در Kerio Operator می توان برای هر کاربر یک یا چند Extension در نظر گرفت.

سه راه مختلف برای ساخت خط داخلی وجود دارد.

  • آماده سازی خودکار تلفن – Automatic Provisioning – که در آن با اتصال تلفن های سازگار با Kerio Operator ، ساخت Extension به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد. البته این روش نیازمند فعال بودن DHCP در قسمت تنظیمات کارت شبکه Kerio Operator است. دقت داشته باشید اگر قصد استفاده از DHCP موجود در شبکه خود را به جای سرویس DHCP موجود در Kerio Operator را دارید ، بایستی Options 66 برای TFTP فعال باشد.
  • ساخت Extension از طریق منوی Configuration و ایجاد نام کاربری ، که در آن به هر کاربر یک Extension تخصیص می یابد.
  • ساخت Extension از طریق منوی Configuration و بدون ایجاد نام کاربری ، که در آن داخلی ها اصطلاحا به صورت Standalone ایجاد می گردند.

در این مقاله روش سوم توضیح داده خواهد شد.

  • از طریق مرورگر وب وارد محیط رابط گرافیکی شوید. از منوی Configuration گزینه Extensions را انتخاب نمایید.

adding-extensions-in-kerio-operator-1

  • بر روی Add و سپس Add Extension کلیک کنید.

adding-extensions-in-kerio-operator-2

در پنجره Add Extensions فیلدِ Extension Number مربوط به شماره داخلی می باشد. شماره دلخواه را وارد نموده و در قسمت Description می توانید توضیحاتی برای آن در نظر بگیرید. اگر از قبل نام کاربری را در منوی Users ایجاد کرده باشید می توانید در فیلد username آن را به شماره داخلی اختصاص دهید.

در فیلد SIP username و SIP Password یک نام کاربری برای داخلی مورد نظر و یک پسورد تعریف نمایید. این اطلاعات برای رجیستر کردن تلفن های استفاده خواهد شد. در زبانه Codecs ، کدک هایی را که مایل هستید این داخلی از آن ها استفاده کند را اضافه کنید.

adding-extensions-in-kerio-operator-3در انتها بر روی Ok کلیک کنید. داخلی مورد نظر ایجاد گردیده است. اکنون می توانید دستگا های تلفن VoIP خود را با این شماره داخلی در Kerio Operator رجیستر نمایید.

منتظر مطالب بعدی درباره Kerio Operator باشید.

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا