System Centerمایکروسافت

پیش نیازهای نرم افزاری و پیکربندی جهت نصب SCCM – قسمت نخست

در مقاله های قبلی درباره کاربرد SCCM و پیش نیازهای سخت افزاری آن صحبت نمودیم. در این آموزش نحوه آماده سازی نرم افزاری محیط برای نصب SCCM را شرح خواهم داد.

Active Directory Schema Extension

قبل از نصب SCCM در دامین بایستی برخی مقدار های جدید به Schema اکتیو دایرکتوری اضافه گردد.

  • ابتدا با حساب کاربری که عضو گروه Schema Admins است ، به سرور Domain Controller لاگین نمایید.
  • از طریق پاور شل ویندوز وارد دایرکتوری .\SMSSETUP\BIN\X64\ کوجود در ISO مربوط به SCCM شوید. فایل exe را اجرا کنید.

SCCM Prerequisites - Softwares - 1پس از اجرای فایل مذکور با پیغام Successfully extended the Active Directory schema مواجه خواهید شد. جهت اطمینان به Root درایو سیستم عامل مراجعه نمایید. فایلی به نام ExtADSch در آن جا ساخته شده است که در آن نتایج Schema extension قابل مشاهده است.

SCCM Prerequisites - Softwares - 2ایجاد System Management Container

زمانی که Schema را بسط می دهید ، Configuration Manager در هنگام نصب ، کانتینر مربوط به System Management را در Active Directory Domain Services نمی سازد. به همین دلیل بایستی آن را اضافه نماییم.

  • در سرور Domain Controller وارد محیط ADSIEdit شوید. از منوی Actions با استفاده از گزینه Connect to به Default naming context وصل شوید. در System Container یک Object جدید ایجاد نمایید.

SCCM Prerequisites - Softwares - 3از لیست Class ها ، کلاسِ Container را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.

SCCM Prerequisites - Softwares - 4Value را برابر System Management قرار دهید. بر روی Next و سپس Finish کلیک نمایید.

SCCM Prerequisites - Softwares - 5اکنون در همان محیط ADSIEdit با کلیک راست بر روی کانتینر ایجاد شده ، به قسمت Properties بروید. در زبانه Security اکانت مربوط به هاستی که SCCM بر روی آن نصب خواهد شد را اضافه نموده و دسترسی Full Control را برای آن تعیین نمایید.

معرفی،توصیف و تشرح مفاهیم اولیه Active Directory بخش چهارم-ساختار های منطقی و فیزیکی

SCCM Prerequisites - Softwares - 6در همان پنجره بر روی دکمه Advanced کلیک کنید. در پنجره Advanced Security Settings for System Management حساب کاربری هاستی که SCCM بر روی آن نصب خواهد شد را انتخاب و بر روی دکمه Edit کلیک نمایید. مقدار Applies to را برابر This object and all descendant objects قرار دهید.

SCCM Prerequisites - Softwares - 7در انتها بر روی OK کلیک نمایید. تغییرات را اعمال کرده و از ADSIEdit خارج شوید.

در آموزش های بعدی درباره ایجاد حساب های کاربری جهت SCCM ، تنظیمات IP ، تنظیمات فایروال ، Windows Features های مورد نیاز ، Role ها ، نصب Report Viewer و ADK صحبت خواهیم کرد .

 

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
nazi
nazi
5 سال پیش

سلام و روزبخیر
فایل ISO SCCM رو از کجا میتونیم دانلود کنیم؟

دکمه بازگشت به بالا