Hyper-V

نحوه ایجاد ماشین مجازی در Hyper-v

برای ایجاد یک ماشین مجازی در Hyper-v Manager بر روی سرور مورد نظر کلیک راست و از منو، گزینه  New و سپس Virtual Machine را انتخاب کنید.
یا اینکه میتوانید از پنل سمت راست نیز برای ایجاد ماشین مجازی استفاده کنید، کافیست بر روی New کلیک سپس Virtual Machine را انتخاب کنید.

create virtual machine on hyper-v
در مرحله Before to Begin توضیحات مختصری در مورد نحوه ایجاد یک ماشین مجازی داده شده است.

create virtual machine on hyper-v
در مرحله Specify Name and Location در کادر Name یک نام مناسب برای ماشین مجازی در نظر بگیرید.
اگر می خواهید ماشین های مجازی غیر از محل پیش فرض برنامه قرار بگیرند گزینه Store the virtual machine in a different location را فعال کنید و در قسمت Location با کلیک بر روی Browse محل ذخیره سازی که قصد دارید را مشخص کنید.
نکته: همیشه سعی کنید ماشین های مجازی تان را در محلی غیر از محل نصب ویندوز قرار دهید تا اگر زمانی ویندوز خراب شد به ماشین های مجازی شما آسیبی وارد نشود.

create virtual machine on hyper-v
مرحله Specify Generation دارای ۲ نسل اصلی در ایجاد ماشین مجازی وجود دارد:

Generation 1 این نسل ماشین مجازی از سیستم عامل های میهمان های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی و سخت افزار مجازی است که در تمام نسخه های قبلی از Hyper-V در دسترس بوده است پشتیانی می کند.

۲ Generation از امکانات جدید مجازی سازی تا سیستم عامل های مبتنی بر UEFI را پشتیبانی می کند و از همه مهم تر فقط از سیستم عامل های ۶۴ بیتی پشتیبانی می کند و قابلیت های دیگری چون:

  • Secure Boot (enabled by default)
  • Boot from a SCSI virtual hard disk
  • Boot from a SCSI virtual DVD
  • PXE boot by using a standard network adapter
  • UEFI firmware support

create virtual machine on hyper-v
در مرحله Assign Memory میزان حافظه برای شروع ماشین مجازی را انتخاب کنید، با توجه به مقدار حافظه اصلی سیستم خودتان و بر اساس نیازتان میتوانید حافظه ماشین مجازی را تعیین کنید.
شما در اینجا میتوانید از Dynamic RAM استفاده کنید. برای اینکار تیک مربوط به گزینه Use Dynamic Memory for this virtual machine را فعال کنید. اگر هم خواستید که از حالت ایستا استفاده کنید که تیک مربوطه را بردارید. من ترجیح میدهم تا رم را بصورت دینامیک وارد کنم. شما هم هر طور که مایلید وارد کنید و به مرحله بعدی بروید.
حافظه Dynamic(پویا) مقدار حافظه موجود در ماشین مجازی را بسته به مقدار درخواست توسط ماشین مجازی و مقداری که مشخص کرده اید، تنظیم می کند.

آموزش ویدیویی اضافه کردن کارت شبکه و هارد دیسک جدید به ماشین مجازی در Hyper-V

create virtual machine on hyper-v
در مرحله configure Networking کارت شبکه مناسب را از لیست انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.
توجه کنید باید از قبل کارت های شبکه خود را ایجاد کرده باشید تا در لیست وجود داشته باشند.

create virtual machine on hyper-v
در مرحله Connect Virtual Hard Disk به پیکر بندی هارد دیسک این ماشین مجازی می پردازیم.

  • Create a virtual hard disk این گزینه برای ایجاد یک هارد دیسک مجازی جدید استفاده کنید. در قسمت Size اندازه این هارد دیسک را مشخص کنید و اگر می خواهید در محلی غیر از محل پیش فرض نصب شود ، آدرس جدید را وارد کنید.
    در این جا ما یک هارد دیسک مجازی جدید با حجم ۵۰ گیگا بایت ایجاد می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید هارد دیسک مجازی  تا ۶۴ ترابایت می تواند به خود اختصاص دهد .دقت داشته باشید که فایل های جدید هارد دیسک مجازی با نام .vhdx می باشد.
  • Use an existing virtual hard disk این گزینه برای استفاده از هارد دیسک مجازی که قبلا ایجاد کرده اید استفاده می شود فقط کافیست آدرس مسیر را در این قسمت وارد کنید. این گزینه زمانی که شما ماشین مجازی که از یک سیستم دیگر به سیستم خود انتقال می دهید می توانید استفاده کنید.
  • Attach a virtual hard disk later این گزینه برای اینکه بعدا مشخص کنید که آیا هارد دیسک مجازی ایجاد کنید و یا از هارد دیسکی که قبلا ایجاد شده است استفاده کنید.

create virtual machine on hyper-v
در مرحله Installation options نحوه نصب سیستم عامل را در این مرحله بررسی می کنید.

  • Install an operation system later از این گزینه در زمانی استفاده کنید که میخواهید سیستم عامل را بعدا نصب کنید.
  •  Install an operation system from a boot CD/DVD-ROM از این گزینه برای نصب سیستم عامل از روی فایل ایمیج و یا از روی درایور مربوط به دی وی دی رام که دی وی دی سیستم عامل درون آن قراردارد، استفاده کنید.
  •  Install an operation system from a boot floppy disk از این گزینه برای نصب سیستم از روی دیسک مجازی فلاپی می باشد.
  • Install an operation system from a network-based installation server از این گزینه برای نصب سیستم از طریق شبکه می باشد یعنی با استفاده از سرویس WDS می باشد.
بررسی دو نکته مهم قبل استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی در ویندوز

گزینه مناسب را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

create virtual machine on hyper-v
در مرحله Summery خلاصه ای از تمام پیکر بندی هایی که برای ماشین مجازی انجام داده اید را نمایش می دهد.
در آخر بر روی Finish کلیک کنید تا ماشین مجازی ساخته شود.

create virtual machine on hyper-v
پس از پایان پیکر بندی خواهید دید که ماشین مجازی به قسمت Virtual machines اضافه شده است، بر روی ماشین مجازی کلیک راست و گزینه Connect را انتخاب کنید.

create virtual machine on hyper-v
در پنجره جدید گزینه Start را انتخاب کنید تا ماشین مجازی شروع به کار کند، حال شما اقدام به نصب اولین ماشین مجازی بر روی سیستم خود کنید.

create virtual machine on hyper-v

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

عالی

دکمه بازگشت به بالا