Windows Application

پیاده سازی File Server Synchronization توسط نرم افزار ViceVersa Pro و VVEngine – قسمت دوم و پایانی

در قسمت قبل این مقاله راه کار WAFS و تفاوت بین Synchronization و Replication آموزش داده شد. اکنون با تک تیک همراه باشید که طریقه پیکربندی ViceVersa Pro و VVEngine را جهت استفاده از Real Time Synchronization مرور نماییم.

روش های راه اندازی File Server Synchronization

برای پیاده سازی Real Time Synchronization دو راه وجود دارد. Single Installation و Double Installation ، که در این آموزش Single Installation را با هم مرور خواهیم کرد. تفاوت این متودها در این است که در حالت Single Installation فایل سرور ها قادر هستند که به فایل های یکدیگر دسترسی مستقیم داشته باشند. Double Installation زمانی استفاده می شود که سرور ها برای مثال از طریق VPN متصل هستند. در این حالت نرم افزارها باید بر روی هر دو فایل سرور نصب باشند.

پیکربندی File Server Synchronization به صورت Single Installation

  • ابتدا هر دو نرم افزار ViceVersa Pro و VVEngine را در سرور مقصد نصب نمایید.
  • پس از نصب ، وارد محیط ViceVersa Pro شوید. اکنون در فیلد Source دایرکتوری Share Folder موجود در File Server مبدا را وارد نمایید. در فیلد Target نیز دایرکتوری Share Folder ای را که بر روی کامپیوتر مقصد ایجاد نموده اید را بنویسید.

 

ViceVersa Pro and VVEngine - Real Time Synchronization - 1

بر روی دکمه Compare و سپس Compare and Execute کلیک کنید. فرآیند Synchronize بین فولدر مقصد و مبدا آغاز خواهد شد. پس از اتمام آن پنجره ای مانند تصویر زیر به نمایش در خواهد آمد. مطمئن شوید که Synchronization به عنوان Method انتخاب شده باشد.

 

 

از منوی فایل Save Profile as را انتخاب کنید.

 

 

 

  • Profile ایجاد شده را به عنوان فایلی با فرمت fsf که یک ViceVersa Profile است در آدرس دلخواه ذخیره نمایید.

 

 

در قسمت System Tray Hidden Icons بر روی آیکون VVEngine کلیک راست و گزینه VVEngine Home را انتخاب کنید.

 

 

VVEngine Home در مرورگر شما به نمایش در خواهد آمد. بر روی Add profile کلیک نمایید.

 

 

در صفحه Add Profile دکمه Select Profile را کلیک کنید.

 

 

در زبانه جدید ، آدرس فایل پروفایلی را که در ابتدای کار ایجاد نمودید ، مشخص و فایل را انتخاب کنید.

 

 

در قسمت Description و Category مقدار دلخواه را وارد کنید. ( الزامی نیست ) در قسمت Special ویژگی Run at Startup و Run Immediately as Soon as Source and Target are Accessible را فعال نمایید. این دو گزینه کمک می کنند که در زمان ریستارت سرور سرویس مربوط به VVEngine بدون نیاز به حضور ادمین شبکه راه اندازی گردد.

در قسمت File Monitoring دو گزینه Monitor Source and Run When File Changes Are Detected و Monitor Target and Run When File Changes Are Detected را فعال نمایید. گزینه های مذکور باعث می شوند که Synchronization به صورت Real Time اجرا گردد.

در پایان بر روی Ok کلیک کنید.

 

 

اکنون اگر وضعیت پروفایل Disabled است در سمت راست بر روی Enable کلیک نمایید.

 

 

در تصویر زیر نشان داده شده که فایل ها Synchronize گردیده اند.

 

 

پیکربندی Real Time Synchronization به پایان رسید.

آیا شما نیز از راه کارهای Wide Area File Services در سازمان استفاده می نمایید؟ به نظر شما WAFS تاثیر بهتری بر تجربه کاربران دارد یا WAN Optimization ؟

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
رنجبر
رنجبر
5 سال پیش

سلام
بسیار عالی

دستتون درد نکنه

دکمه بازگشت به بالا