Veeam Backupمجازی سازی

Veeam Backup & Replication و شرایط استفاده برای VMware

Veeam Backup & Replication یک راه حل حفاظت از اطلاعات Data Protection  و  بازیابی اطلاعات Disaster Recovery برای محیط های مجازیِ VMware vSphere  و Hyper-V در هر اندازه و هر سطح پیچیدگی است.

در این مقاله  محیط های قابل پشتیبانی توسط این نرم افزار بررسی خواهد شد.

زیرساخت مجازی

در جدول زیر زیرساخت های مجازی پشتیبانی شده در سه بخش Platform ، Hypervisor و Management Server تقسیم بندی شده اند.

Virtual Hardware

  • ماشین های مجازی که از SCSI bus sharing استفاده می کنند ، پشتیبانی نمی گردند. دلیل آن این است که VMware نمی تواند از این نوع ماشین های مجازی Snapshot تهیه نماید.
  • دیسک های مجازی RDM که به صورت Physical Mode پیکربندی شده باشند ، دیسک های Independent و دیسک هایی که توسط in-guest iSCSI Initiator با ماشین مجازی در ارتباط باشند ، پشتیبانی نمی شوند. این نوع دیسک ها به صورت اتوماتیک از فرآیند پردازش های Veeam Backup & Replication حذف می شوند. Network Share ها نیز توسط Veeam پردازش نمی شوند. چرا که اطلاعات آن ها در VM Configuration File ثبت نمی شود.

OS

  • تمام سیستم عامل ها توسط Veeam Backup & Replication پشتیبانی می گردند.

vCloud Director

  • آخرین ویرایش Veeam Backup & Replication به صورت کامل با vCloud Director نسخه ۵ تا   ۸.۱۰ سازگار است.

Supported File Systems

لیست سیستم فایل های مورد پشتیبانی در جدول زیر مشخص گردیده است :

همان طور که در تصویر بیان شده است پشتیبانی از بازگردانیِ فایل سیستم های ReFS تنها زمانی فعال می شود که Veeam Backup & Replication بر روی Windows 2012 به بعد نصب شده باشد.

تنظیم NTP از طریق vCenter برای سرور های ESXI

با وجود اینکه Veeam هر دو دیسک های Dynamic و Basic را پشتیبانی می نماید ، اما از Volume هایی که بر روی دیسک های داینامیک Split ، Spanned یا Striped شده باشند بک آپ تهیه نمی کند.

در مقاله های آینده وب سایت TechTik درباره پیش نیاز های سخت افزاری و نرم افزاری و سپس نحوه نصب و استفاده از آن صحبت خواهیم نمود.

۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
hasann
hasann
5 سال پیش

سلام
قصد یادگیری Veeam Backup رو دارم؛ اما یکی از دوستام بهم میگه که موقع بکاپ گرفتن Veeam اذیت میکنه و ارور زیاد داره به دردسرش نمی ارزه و Veritas رو یاد بگیرم
اما میدونم خیلی از شرکت ها از Veeam استفاده میکنن
لطفا راهنمایی کنید که من کدوم نرم افزار رو یاد بگیرم
ممنون
یا حق

دکمه بازگشت به بالا