VMWareمجازی سازی

نصب و راه اندازی VMware ESXI 6.5 + فیلم آموزشی

به صورت سنتی، سیستم عامل ها و نرم افزار ها بر روی کامپیوترهای فیزیکی اجرا می شوند که همین امر باعث بوجود آمدن چالش های متعددی در اجرای تعداد زیادی از سرور های فیزیکی در یک دیتاسنتر شده است.
در حالت استاندارد هر یک از نرم افزار ها در یک دیتاسنتر می بایست بر روی یک سیستم عامل به اجرا در بیایند در این صورت شما تعداد زیادی سرور فیزیکی استفاده نمائید که همین مسئله در بسیاری موارد به سود سازمان نخواهد بود چرا که شما در این حالت تنها از ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت و توان سرور های فیزیکی خود استفاده می نمائید. و همچنین می بایست از فضای دیتاسنتر بزرگی برخوردار باشید.


مجازی سازی تکنولوژی است که در واقع سخت افزار فیزیکی را از سیستم عامل عامل کامپیوتر جدا می کند، یک ماشین مجازی VM یک کامپیوتری است که به صورت نرم افزاری ایجاد می شود و شبیه یک کامپیوتر فیزیکی، سیستم عامل و برنامه ها می توانند بر روی آن نصب و اجرا گردند.
در ساختار فیزیکی سیستم عامل مستقیم با سخت افزار نصب شده است در ارتباط می باشد و پردازش ها را اجرا و تخصیص حافظه و … را انجام می دهد.
اما در مقابل یک هاست مجازی شده با سخت افزار از طریق لایه نرم افزاری که لایه مجازی ( Hypervisor) در ارتباط می باشد.
در تصویر زیر تفاوت بین معماری فیزیکی و مجازی مشخص شده است.


یک ماشین مجازی VM یک کامپیوتری است که به صورت نرم افزاری ایجاد می شود و شبیه یک کامپیوتر فیزیکی، سیستم عامل و برنامه ها  میتوانند بر روی آن نصب و اجرا گردند. هر VM شامل سخت افزار های مجازی خود از قبیل CPU, Hard Disk, Memory, Network Adapter و همچنین سیستم عامل و برنامه های کاربردی می باشد.
نکته کلیدی که در مجازی سازی وجود دارد این است که منابع فیزیکی به اشتراک گذاشته می شوند. مجازی سازی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید چندین VM را بر روی سرور فیزیکی به اجرا در آورید. در واقع هر ماشین مجازی از بخشی از منابع به اشتراک گذاشته شده یک ماشین فیزیکی استفاده می کند.
زمانی که چندین VM بر روی ESXI اجرا می شوند هر VM بخشی از منابع سخت افزاری را به خود اختصاص می دهد.
نرم افزار vSphere که محصول شرکت VMware است برای کارهای بسیار عظیم و سطح بالا که راه اندازی یک سیستم ابری و Cloud می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. اما استفاده آن در مقیاس کوچکتر برای راه اندازی سیستم های مجازی می باشد. یک فایده داشتن ماشین و در واقع کامپیوتر مجازی این است که شما برای اجرای نرم افزارهای مختلفی که هر کدام نیاز به یک سیستم عامل مجزا دارد مجبور نباشید یک سخت افزار مجزا اختصاص دهید و از این رو هزینه ها را کاهش می دهد.

گرفتن Snapshot اتوماتیک از ماشین های مجازی VMware Workstation

با استفاده از ویدیو زیر می توانید نصب ESXI سرور را مشاهده کنید.

۳.۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
6 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ehsandost
ehsandost
2 سال پیش

سلام و عرض ادب و احترام
لینک فیلم وجود نیست
لطفا برسی فرمایید
با تشکر

حامد
حامد
6 سال پیش

سلام
ویدیو نیست ، لطفا بررسی نمایید

alex
alex
7 سال پیش

like for video
tnx

سجاد
سجاد
7 سال پیش

بسیار عالی

دکمه بازگشت به بالا