HPتکنولوژی

دریافت License Key برای iLO با استفاده از EON

 

در هنگام خرید لایسنس سرورهای HP یک برگه چاپ شده به عنوان لایسنس تحویل می گردد. نام این برگه License Entitlement Certificate است. این برگه در واقع گواهیِ حق استفاده از لایسنس است و هیچ اطلاعاتی درباره License Key در آن وجود ندارد. در این آموزش ، مراحل فعال سازی لایسنس iLO و به دست آوردن آن را مرور خواهیم کرد.

فعال سازی لایسنس iLO با استفاده از License Entitlement Certificate

در اینجا شما تصویر یک نمونه از License Entitlement Certificate ای را که در هنگام خرید سرورهای HP دریافت می شود را مشاهده می کنید.

همان طور که در تصویر مشخص شده است بر روی هر برگه یک Entitlement Order Number وجود دارد. شما می توانید با استفاده از این کد لایسنس iLO خود را از وب سایت HP دریافت کنید.

به این منظور ابتدا وارد آدرس زیر در وب سایت HP شوید.

http:.//www.hpe.com/software/licensing

مطابق تصویر زیر کد Entitlement Order Number یا EON را که بر روی برگه License Entitlement Certificate چاپ شده است را وارد و بر روی دکمه Search کلیک نمایید.

iLO Activation - 1 EONدر گام بعدی شما به صفحه ورود به My License Portal هدایت می شوید. اگر هنوز حساب کاربری خود را در وب سایت HPE ایجاد نکرده اید بر روی دکمه Create an Account کلیک کنید. در غیر این صورت با اطلاعات حساب کاربری تان لاگین کنید.

در صورتی که تصویر زیر برای شما نمایش داده شد ، می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را به روزرسانی نمایید و بر روی Update کلیک کنید.

اکنون وارد صفحه My License Portal شده اید. در در فیلد Entitlement Order Number کدهای EON خود را که بر روی برگه چاپ شده بود وارد نمایید. در صورتی که بیش از یک محصول خریداری نموده اید می توانید EON  دیگر محصولات را با علامت کاما از هم جدا کنید. سپس بر روی Search کلیک نمایید.

نظر سنجی در ادوبی کانکت 11

در این قسمت تعداد دستگاه های خریداری شده را با استفاده از علامت + و – مشخص و پس از فعال کردن آن ها بر روی Next کلیک نمایید.

دوباره بر روی Next  کلیک کنید.

در بخش Additional Information Requested در صورتی که قصد استفاده از سرور به عنوان هاست ویندوزی را دارید Windows و در صورتی که مایل هستید از هایپروایزور ESXi استفاده نمایید ESXi را انتخاب کنید. همچنین گزینه Both یعنی ممکن است از سرور برای میزبانی هر دو مورد استفاده شود و گزینه Neither یعنی هیچ کدام.

گزینه I plan to use the following Insight Control functionality را بر روی Remote Management قرار دهید و Next را کلیک نمایید.

همان طور که مشاهده می کنید فعال سازی لایسنس به پایان رسید و فایل آن برای شما ارسال می گردد.

ایمیل ارسالی تقریبا شبیه تصویر زیر می باشد که به همراه آن یک فایل پیوست وجود دارد. فایل پیوست را دانلود نمایید.

فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید. به دلیل اینکه در قسمت Insight Control functionality گزینه Remote Management انتخاب شد و تعداد محصولات ۲ عدد  بود دو فایل با نام Rapid Deployment ارسال گردیده است که لایسنس استفاده از بسته نرم افزاری Remote Management شرکت HP است و برای هر سرور به صورت جداگانه ارسال می شود.

همچنین فایلی با نام iLO حاوی کد فعال سازی امکانات iLO است که برای هر دو سرور مشترک است. ( اگر شما در قسمت Activate My Product یک یا بیشتر از یک EON را وارد کرده باشید ، باز هم برای iLO همه سرور ها تنها یک فایل ارائه می گردد که درون آن کد فعال سازی همه سرورها وجود دارد. )

پروتکل های WAN

برای مشاهد سریال فعال سازی فایل ILO-***.lic را با نرم افزار Notepad  باز کنید. کد یا سریال های فعال سازی را می توانید در قسمت مشخص شده با رنگ بنفش مانند تصویر زیر مشاهده نمایید.

در آموزش های آینده شیوه  لایسنس iLO را با استفاده از این سریال آموزش خواهیم داد.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا