MCSEامنیتمایکروسافت

ایجاد Self-Signed Certificate در Windows Server 2016

استفاده از گواهینامه ها یا Certificate های SSL یکی از راه های تامین امنیت و رمزنگاری  ارتباطات است. بسیاری از سرویس ها و نقش ها در ویندوز نیز به این نوع Certificate ها برای عملکرد صحیح نیازمند هستند. در بسیاری از محیط های آزمایشی خرید Certificate از Authority های بین المللی به دلیل هزینه ای که در بر دارد ، منطقی نیست. به همین دلیل در ویندوزهای سرور امکانی جهت ایجاد Certificate وجود دارد. به گواهینامه هایی که از این راه ایجاد می شوند ، Self-Signed Certificate  می گویند. در این آموزش نحوه ایجاد آن را در Windows Server 2016 مرور خواهیم کرد.

ایجاد Self-Signed Certificate از طریق IIS

در ویندوز سرور ۲۰۱۶ وارد کنسول مدیریتی IIS شوید. در منوی سمت چپ و در قسمت Connections بر روی نام سرور کلیک کنید. اکنون از پنل وسط ، در دسته بندی IIS بر روی Server Certificate کلیک نمایید.

از منوی Actions بر روی Create Self-Signed Certificate کلیک کنید.

در فیلد Specify a friendly name for the certificate یک نام دلخواه در نظر بگیرید و بر روی Ok کلیک کنید.

همان طور که مشاهده می کنید Certificate ایجاد گردید. برای اینکه بتوانید از آن به صورت یک فایل خروجی تهیه کنید بر روی نام Certificate راست کلیک و سپس Export را برگزینید.

در فیلد Export to نام و آدرس ذخیره فایل را مشخص نمایید. در فیلد Password کلمه عبوری را برای آن بنویسید و پس از Confirm بر روی Ok کلیک کنید.

مانند تصویر  زیر فایل Certificate در مسیر دلخواه قرار گرفته است.

چگونه تاریخ نصب ویندوز را متوجه شویم؟

 

در صورتی که این مقاله برای شما مفید است آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۲.۷ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا