MTCNAمیکروتیک

آموزش Port Forwarding در روتر میکروتیک

حتماً بارها پیش آمده است که برای دسترسی به سروریس ها و تجهیزات شبکه در محل کار خود ار منزل و یا بستر اینترنت احساس نیاز کنید، در این مقاله آموزشی تک تیک شما را جهت برقراری این ارتباط در شبکه هایی که از روتر میکروتیک استفاده می کنند یاری می نماید:
برای این کار از مسیر ip– > firewall وارد قسمت سربرگ NAT شده و یک Rule جدید اضافه می کنیم:
port1
در پنجره باز شده در سربرگ General طبق تصویر چون ارتباط از اینترنت وارد شبکه خواهد شد در منوی Chain گزینه dstnat را انتخاب می نماییم همچنین در قسمت Dst Address آدرس اینترنتی ثبت (Static IP Addres) را وارد کنیم و در قسمت پروتکل از لیست کشویی پروتکل مورد نیاز جهت برقراری ارتباط را انتخاب می کنیم، در این مثال برای برقراری ارتباط ریموت گزینه tcp را انتخاب می کنیم. در قسمت Dst Port پورت ورودی به میکروتیک بعنی همان پورتی که از اینترنت قصد ورود را داریم انتخاب می کنبم. در اینجا برای امنیت ارتباط پورت ۳۳۹۹ را انتخاب کرده ایم.

بعد از تنظیمات بخش General وارد سربرگ Action شده و در فیلد اول گزینه dst-nat را انتخاب و با این انتخاب دو فیلد در پایین صفحه برای ما اضافه می گردد؛ در قسمت To Address ادرس داخلی یا private سرویس و یا تجهیزاتی که می خواهیم با آن ارتباط برقرار کنیم را نوشته و در قسمت To Port شماره پورت واقعی سرویس و یا برنامه را وارد می کنیم.

port2

با زدن OK رول ما اضافه شده و بعد از این از هر جایی خارج از شبکه با استفاده از برنامه Remote Desktop و آدرس Public IP Address به همراه پورت تعریف شده بر روی روتر خود می توانیم ارتباط مورد نظر را برقرار کنیم.

توضیحات: در این آموزش به عنوان مثال از سرویس Remote Desktop استفاده شده است، شما می توانید برای هرگونه ارتباط با سرویس ها و تجهیزات خود از این آموزش استفاده نمایید.

۴.۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

محسن علوی

مدیر و مؤسس وبسایت تک تیک کارشناس الکترونیک کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتر
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
میلاد
میلاد
1 سال پیش

سلام و عرض ادب
بدون داشتن آی پی استاتیک میشه روتر رو ریموت کرد؟

مسعود
مسعود
2 سال پیش

سلام واقعا عالی بود ممنونم

آخرین تغییر 2 سال پیش توسط مسعود
دکمه بازگشت به بالا