تکنولوژیدنیای موبایل

هواوی از گوشی قدرتمند میت ۹ رونمایی کرد

شهر زیبای مونیخ امروز میزبان رویداد جدید شرکت چینی هواوی جهت رونمایی از محصول جدید خود هواوی میت ۹ بود. در این رویداد هواوی میت ۹ از گوشی هوشمند خود با بدنه فلزی رونمایی کرد. تک تیک به بررسی اجمالی توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری این محصول جدید می پردازد.

mate9-1

صفحه نمایش ۵.۹ اینچی  IPS-LCD با محافظ شیشه ای و رزولوشن Full HD به همراه دوربین دوگانه ۲۰ و ۱۲ مگاپیگسلی از ویژگی های اصلی این گوشی هوشمند است. در این گوشی درگاه Micro USB جای خود را به درگاه USB نوع C داده است. این گوشی با وزنی معادل ۱۹۰ گرم مزیت رقابتی نسبت به گوشی های همرده خود نخواهد داشت. ضخامت این گوشی نیز نسبت به هواوی میت ۸ کمی کتر شده است.

ضبط ویدئو ۴K ، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل به همراه دوربین دوگانه ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و ۱۲ پیکسلی RGB با مشارکت شرکت لیکا نقطه قوت این گوشی می باشد که لذت و تجربه دل انگیزی از عکاسی به دارنده گوشی منتقل می کند.

huawei-mate-9-render-silver-crop-840x630

فبلت هواوی میت ۹ با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر این اطمینان را به شما می دهد که علیرغم صفحه نمایش ۵.۹ اینچی Full HD می توانید به باتری این گوشی در مواقع ضروری اعتماد کنید، این باتری ۲۰ ساعت تماشای ویدئو و ۲۰ ساعت مکالمه با شبکه ۴G برای شما به ارمغان خواهد آورد. با شارژر ۵ آمپری جدید هواوی دیگر نگران مدت زمان شارژ گوشی خود نباشید و تنها در مدت ۳۰ دقیقه گوشی شما بیش از ۵۰ درصد شارژ می گردد.

از دیگر ویژگی های این گوشی اینست که بنا به ادعای شرکت سازنده نباید نگران انفجار این گوشی در هنگام کار با گوشی باشید زیرا دمای حدود ۳۴ درجه این گوشی در زمان شارژ بسیار کمتر از گوشی های سامسونگ می باشد.

میت ۹ از آخرین سیستم عامل اندروید یعنی نوقا استفاده می کند، بنا بر ادعای هواوی رابط کاربری این گوشی یکی از بهترین ها در این خصوص می باشد. سنسور اثر انگشت در این گوشی مشابه میت ۸ در پشت گوشی قرار گرفته است.

حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی به نظر می رسد تا حدودی جوابگوی کاربران جهت استفاده به خصوص با گسترش شبکه های اجتماعی خواهد بود. همچنین می توان به پردازنده چهار هسته ای Cortex-A73 با فرکانس کاری ۲.۴ گیگا هرتز به همراه پردازنده چهار هسته ای Cortex-A53  با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز به عنوان قلب تپنده میت ۹ اشاره کرد. طبق ادعای هواوی پردازنده گرافیکی این گوشی ۱۸۰ درصد قدرتمند تر از گوشی نسل پیشین هواوی خواهد بود. در پایان مختصری از ویژگی های این گوشی جدید جهت بررسی قابلیت های این گوشی ذکر می گردد.

mate9-3

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

محسن علوی

مدیر و مؤسس وبسایت تک تیک کارشناس الکترونیک کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتر
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا