VMWareVMware Workstationمجازی سازی

خروجی گرفتن از ماشین مجازی با فرمت OVF

اگر بخواهیم یک نسخه از ماشین مجازی را  با تمام تغییراتی که در آن ایجاد کرده ایم و حتی تمام نرم افزارهایی  که در آن نصب کرده ایم به یک کامپیوتر دیگر انتقال دهیم، کافیست در ابتدا ماشین مجازی را خاموش کنیم بعد از منوی File >> Export OVF  را انتخاب کنیم.

ovf

یک پنجره باز می شود که باید محل ذخیره سازی فایل را مشخص کنید و در آخر بر رو دکمه ی Save  کلیک کنید، سپس چند دقیقه بنا به حجم سیستم مجازی خود صبر کنید.
فایل با فرمت OVF ذخیره می شود در واقع فرمت OVF مخفف Open Virtualization Format می باشد که یک پلتفرم مستقل، کارآمد، توسعه پذیر و توزیع شده برای ماشین های مجازی می باشد و مختص نرم افزار VMware نمیباشد، با استفاده از این فرمت شما می توانید از ماشین های مجازی خود در برنامه های دیگر همچون Oracle Virtual Box, Hyper-v, Parallels خروجی بگیرید و وارد برنامه VMware workstation کنید و یا بالعکس.

بعد از اینکه از ماشین مجازی تان خروجی گرفتید فایل خروجی که با فرمت OVF می باشد را به کامپیوتر دیگری منتقل کنید و یا برای وارد کردن ماشین مجازی به برنامه VMware workstation کافیست از منوی File >> Open  را انتخاب کنید و فایل OVF مورد نظر را انتخاب کنید تا ماشین مجازی در برنامه VMware Workstation شروع به کار کند.

 

 

۳.۴ ۵ رای دادن
رای دادن به مقاله
کلید های میانبر نرم افزار VMware WorkStation
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

8 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
9 ماه پیش

سلام
ماشین مجازی من ۴۰ گیگ هست در هنگام exportگرفتن تا ۲۷ گیگ دانلود میکنه ولی بعد با خطای network error قطع میشه مشکل چی هست با توجه به اینکه شبکه مشکلی نداره

ناشناس
ناشناس
11 ماه پیش

احسنت بر شما

حمید
حمید
4 سال پیش

با سلام
از سایت خوبتون ممنونم
من EXPORT می گیرم به OVF و در خروجی می بینم که یک فایل ISO ایجاد کرده است البته من در VMWARE خودم ویندوز ۱۰ و OFFICE و چند نرم افزار دیگر را داشتم اما حجم فایل ISO زیاد نشده است سئوالی که برای من پیش آمده است آیا VMWARE ویندوز خام را ISO می گیرد.
ممنون می شوم که راهنمایی کنید.
با تشکر از شما

حمید
حمید
در پاسخ به  علی کارآگاه
4 سال پیش

با سلام
من خودم دقیقا متوجه شدم
وقتی شما یک iso mount کرده باشید آنهم در خروجی لحاظ می شود
موفق باشید

حمید
حمید
در پاسخ به  علی کارآگاه
4 سال پیش

با سلام
خیلی لطف کردید
متشکرم

حمید
حمید
4 سال پیش

با سلام
از این آموزش خیلی خیلی عالی بسیار متشکرم

دکمه بازگشت به بالا