VMWareVMware Workstationمجازی سازی

VMware Workstation Player

نرم افزار VMware Player یک شبیه ساز بسیار سبک و کاربردی می باشد که با توجه به حجم بالای شبیه ساز های سیستم عامل های شرکت های دیگر می توان نرم افزار VMware Player را بعنوان کم حجم ترین آنها نام برد . امکان نصب سیستم عامل از طریق درایو سی دی رام نیز امکان پذیر می باشد . نرم افزار VMware Player بهترین نرم افزار می باشد که برای اجرای چند سیستم عامل به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر شما می باشد . این نرم افزار با رابط کاربری عالی و سرعت بالا باعث می شود شما به راحتی سیستم عامل های مختلف را مانند Windows XP ، Windows Vista ، Windows 7 ، Windows 8 ، Windows 8.1 ، سیستم عامل کروم، آخرین نسخه لینوکس و غیره را به راحتی به صورت مجازی نصب کنید و نرم افزار های خود را در آن نصب و تست کنید . نرم افزار VMware Player به صورت رایگان برای کاربران منتشر شده است. با نصب VMware Workstation نیز نصب خواهد شد و نیازی به نصب مجدد آن نخواهد بود و به شما این امکان را می دهد که بدون اجرای نرم افزار اصلی VMware Workstation ماشین مجازی ایجاد و یا ماشین های مجازی ایجاد شده از قبل را اجرا نمایید.

وارد Start شوید از پوشه VMware نرم افزار VMware workstation Player را اجرا کنید.

vmware-player-1

همانطور که مشاهده می کنید این نرم افزار نسخه ساده تر همان نرم افزار VMware Workstation می باشد فقط امکانات خیلی کمتری نسبت به نرم افزار اصلی دارد و منابع اصلی سیستم هم برای اجرا شدن کمتر استفاده می کند و قابلیت هایی همچون Clone گرفتن، snapshot گرفتن و … در این برنامه وجود ندارد.

برای ساخت یک ماشین جدید در این نرم افزار از منوی Player > File > New Virtual Machine  کلیک کنید.

vmware-player-2

مانند نرم افزار قبلی در اینجا در این مرحله باید سیستم عاملی را که میخواهید  نصب کنید را معرفی کنید ممکن است شما CD  آن را در اختیار داشته باشید یا اینکه فایل ISO  آن را داشته باشید(یادتون باشه اگه فایل ISO  را در اختیار داشته باشید با سرعت خیلی بیشتر میتوانید سیستم عامل خود را نصب کنید)
اگر میخواهید با CD که در اختیار دارید سیستم خود را نصب کنید کافیست CD  را درون دستگاه خود قرار دهید و گزینه ی اول را انتخاب کنید
اما اگر میخواهید با سرعت بیشتری اقدام به نصب سیستم عامل خود کنید کافیست گزینه دوم را انتخاب کنید و بر روی دکمه ی  Browse  کلیک کنید و فایل  ISO خود را  معرفی کنید .
گزینه ی سوم I will install the operation system later  را اگر انتخاب کنید  یعنی اینکه فعلا قصد معرفی سیستم خود را به برنامه ندارید و بعدا میخواهید معرفی کنید.

vmware-player-3

در مرحله بعدی یک نام برای ماشین مجازی خود انتخاب کنید و مکان ذخیره سازی ماشین مجازی خود را انتخاب کنید.
در مرحله بعدی در قسمت Maximum  میتوانید مقدار حافظه ذخیره سازی که اختصاص دهید را مشخص کنید.
اگر تیک گزینه Allocate  را فعال کنید یعنی اینکه کل فضایی را که اختصاص داده اید را اشغال می کند ( فرض کنید شما ۲۰GB  فضا ذخیره سازی اختصاص می دهید اگر Allocate را فعال کنیم کل فضای انتخابی را پر در نظر می گیرد و دیگر به سیستم عامل اجازه نمیدهد در  این مکان انتخابی چیزی ذخیره کند اما با انتخاب این گزینه کارایی سیستم بهبود می بخشد چون فایل های سیستم بصورت پشت هم قرار می گیرد)
دو گزینه آخر هم برای مشخص کردن ذخیره اطلاعات در یک فایل تکی یا چند فایل می باشد.
گزینه Store virtual disk as single file  کل هارد دیسک مجازی را در یک فایل VMDK ذخیره خواهد کرد و راندمان دیسک مجازی بالا خواهد برد.
گزینه Split virtual disk into multiple files فایل VMDK را به تکه های تقریبا ۲GB تقسیم بندی می کند این باعث خواهد شد تا جابجایی فایل ها ساده تر صورت پذیرد.
در مرحله بعد هم بر روی دکمه ی Finish کلیک کنید.

vmware-player-4

اگر بخواهید ماشین مجازی که در نرم افزار اصلی اجرا کرده اید در نرم افزار هم به اجرا در آورید کافیست از منو گزینه ی Player > file > Open  انتخاب کنید.

vmware-player-5

در پنجره باز شده باید فایل ماشین مجازی را به نرم افزار معرفی کنیم ولی بصورت پیش فرض ماشین های مجازی ساخته شده در مسیر C:\Users\x\Documents\Virtual Machines قرار دارد.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا