Kerio Operatorتلفن تحت شبکه

مدیریت حساب های کاربری در Kerio Operator – قسمت پایانی

در قسمت اول مقاله درباره مدیریت کاربران به صورت Local و همچنین نحوه استفاده  Kerio Operator Softphone   از طریق حساب های کاربری صحبت کردیم. همان طور که گفته شد ، برای مدیریت کاربران در Kerio Operator را های دیگری نیز وجود دارد. در این مقاله نحوه ایجاد ارتباط بین Kerio Operator و Microsoft Active Directory توضیح داده خواهد شد.

مزایای ارتباط Kerio Operator با Directory Services

قبل از توضیح نحوه ایجاد ارتباط ، باید بدانیم که مزایای آن چیست و چطور کار می کند. Kerio Operator می تواند کاربران و گروه های کاربری را از یک دیتابیس LDAP استخراج نماید. بنابراین امکان مدیریت کاربران تنها از یک محل مهیا می گردد.

از دیگر مزایای استفاده از LDAP این است که اضافه شدن ، حذف شدن و ویرایش حساب ها و گروه های کاربری در دیتابیس LDAP به صورت لحظه ای و هم زمان در کرو اپراتور نیز اعمال می شود.

همچنین کاربران مجبور نخواهند بود که نام های کاربری بسیاری را به خاطر بسپارند و با نام کاربری مربوط به Domain  به Kerio Operator متصل می گردند.

نکاتی که باید درباره ارتباط Kerio Operator و سرویس دایرکتوری بدانیم :

  • این یک ارتباط یک طرفه است. دیتا در این ارتباط از دیتابیس Active Directory با کریو اپراتور همسان سازی می شود. بنابراین اگر شما حساب کاربری را در Kerio Operator ایجاد نمایید ، حساب مذکور در Active Directory ایجاد نخواهد شد. در نتیجه User ای که در Kerio Operator ایجاد می شود ، به صورت Local ذخیره می شود.
  • در زمان ساخت Username ، کاراکترهای استفاده شده در نام ، بایستی از بین کاراکترهای رایج و معمولی انتخاب شوند که مطابق استاندارد ASCII باشد. در غیر این صورت کاربر قادر به لاگین نخواهد بود.
  • اگر حساب کاربری در Active Directory غیر فعال شود ، در Kerio Operator نیز غیرفعال می شود. توجه داشته باشید که کاربران Apple Open Directory این چنین نیستند. در Apple Open Directory اگر کاربری غیر فعال گردد ، همچنان خواهد توانست به Kerio Operator وارد شود.

اتصال به Directory Service

  • وارد کنسول مدیریتی کریو اپراتور شوید. از منوی سمت چپ گزینه Integration را انتخاب نمایید.

connecting-kerio-operator-to-directory-service-1وارد زبانه Directory Service شوید. تیک گزینه Map user accounts from a directory service را فعال نمایید. دقت داشته باشید که Directory Service Type بر روی Active Directory تنظیم شده باشد. در فیلد Domain name نام دامین خود را وارد نمایید. برای مثال نام دامین شبکه آزمایشگاه من com است.

  • در فیلد Hostname ، آی پی سرور Active Directory و یا Computer Name آن را وارد کنید.

در صورتی که Additional Domain ای در شبکه خود به عنوان بک آپ داشته باشید می توانید آی پی آن را نیز در فیلد Secondary hostname بنویسید. در غیر این صورت فیلد مربوط را خالی بگذارید.

  • در قسمت username و password اطلاعات حساب کاربری با دسترسی خواندن از دیتابیس Active Directory را جایگذاری کنید. دقت داشته باشید که ، حساب کاربری مذکور با فرمت user@domain نوشته شود.

به دلیل اینکه در Integration بین Active Directory و Kerio Operator اطلاعات حیاتی سازمان دائم از طریق شبکه همسان سازی می شود ، در نتیجه امکان شنود دیتا وجود دارد. به همین دلیل Kerio Operator توصیه می کند که با راه اندازی CA Authority در شبکه خود از امکان LDAPS استفاده نمایید. در صورتی که CA Authority را در شبکه تنظیم نموده اید گزینه Enable secure connection را فعال کنید.

  • اکنون بر روی دکمه Test Connection کلیک نمایید. ارتباط با اکتیو دایرکتوری Test می شود و در صورت صحت اطلاعات با پیغامی مانند شکل زیر مواجه خواهید شد.

connecting-kerio-operator-to-directory-service-2تا اینجا ارتباط Kerio Operator با Directory Service برقرار شده است. جهت استخراج حساب های کاربری از Active Directory به منوی Users مراجعه کنید. بر روی دکمه Import کلیک کنید و گزینه Impoert from a Directory Service را انتخاب نمایید.

connecting-kerio-operator-to-directory-service-3همان طور که مشاهده می شود ، حساب های کاربری که در Directory Service وجود دارند به شما نمایش داده می شود. حساب های کاربری دلخواه را انتخاب کرده و بر روی Next و سپس Finish کلیک کنید.

connecting-kerio-operator-to-directory-service-4نکته جالب دباره User های اضافه شده از این طریق این است که اگر در Active Directory فیلد Telephone Number را پر کرده باشید ، به طور خودکار همان Extension برای کاربر ساخته و اختصاص داده خواهد شد.

connecting-kerio-operator-to-directory-service-5همان طور که در تصویر مشاهده می نمایید ، داخلی ۲۱۰ برای کاربر Navid در نظر گرفته شده و به صورت اتوماتیک در قسمت Extensions نیز ایجاد گردیده است.

connecting-kerio-operator-to-directory-service-6

آموزش نحوه برقراری ارتباط بین Kerio Operator و Micosoft Active Directory به پایان رسید. Kerio Operator یک نرم افزار مرکز تلفن با کاربری بسیار ساده و امکانات زیاد است. در صورتی که شما نیز از این IP PBX استفاده می کنید ، لطفا تجربه های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا