تکنولوژی

خاموش کننده آتش الکتریکی یا Electric Fire Extinguisher

خاموش کننده آتشِ الکتریکی یا Electric Fire Extinguisher ، سیم نازکی است که با تولید میدان های الکتریکی به سمت دود ناشی از آتش ، می تواند باعث خاموشی آن شود.

Ludovico Cademartiri ، شیمیدان از دانشگاه هاروارد این کشف خود را در کنفرانس سال ۲۰۱۱ جامعه شیمیدان های آمریکایی نشان داد. دانشمندان سال های زیادی می دانستند ، که الکتریسیته ممکن است بتواند با آتش مبارزه کند. اما همه تلاش ها از جریان DC برای این کار استفاده می کردند ، که محدوده اثر آن بسیار کوچک بود. کشف Cademartiri از جریان AC برای چند برابر کردن اثر آن استفاده کرد.

MSA Zero 2000 electric fire extinguisher

این سیم وقتی به آمپلی فایر ۶۰۰ واتی متصل می گردد ، می تواند شعله های آتش را تا بیست اینچ به عقب براند. اگر ولتاژ را افزایش دهید ، اثر آن بیش تر خواهد شد.

با توجه به گفته های Cademartiri میدان های الکتریکی با ذرات باردار درون شعله های آتش ( الکترون ، یون و ذره های دوده ) فعل و انفعال دارند و این فعل و انفعالاتِ میدان های الکتریکی می توانند باعث حرکت گاز در شعله های آتش شوند. این مکانیزمِ فرونشانی ، شعله های آتش را از منبع سوخت دور نگه می دارد ، در نتیجه آتش را به عقب رانده می شود.

Zero 360 electric fire extinguisher

این تکنولوژی پتانسیل بسیار خوبی را جهت استفاده در دیتاسنتر ها دارد. مکانی که آتش فاجعه به بار می آورد و آب دشمن بزرگی محسوب می شود.

فیلم کنفرانس مذکور ، که در سال ۲۰۱۱ بوده است از لینک زیر قابل مشاهده است.

فناوری های Serverless و کاربرد آن ها به زبان ساده

http://www.ustream.tv/recorded/13606208

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا