Adobe ConnectWindows Applicationشبکه و ارتباطات

تنظیمات صدا در نرم افزار Adobe Connect Meeting 9.5 – قسمت دوم

در قسمت قبل تعدادی از تنظیمات اولیه صدا را در نرم افزار Adobe Connect Meeting آموزش دادیم. با تک تیک در ادامه این آموزش همراه باشید.

قبل از برگزاری هر جلسه ممکن است که نیاز داشته باشید ، مقدار بلندی یا آرامی صدا را تنظیم نمایید. یا در حین بعضی از جلسه ها ممکن است که کاربران از ضعیف بودن صدا یا بلند بودن بیش از حد آن شکایت کنند. جهت تنظیم این مهم بر روی فلش کوچک علامت میکروفون کلیک و گزینه Adjust Microphone Volume را انتخاب نمایید.

از این قسمت خواهید توانست مقدار بلندی صدا را تنظیم کنید.

تنظیمات صدااکنون قصد داریم که تنظیمات مربوط به شرکت کنندگان در Meeting را آموزش دهیم. پس از پیوستن کاربران به یک Meeting نام آن ها در پاد یا قسمت Participants نمایش داده می شود. با کلیک بر روی نام کاربر یک منو باز خواهد شد.

با کلیک بر روی گزینه Enable Microphone اجازه صحبت به کاربر داد ه می شود و در صورتی که تنظیمات میکروفون شرکت کننده به درستی انجام شده باشد ، صدای او در Meeting شنیده خواهد شد. همچنین با فعال کردن آن یک آیکون کوچک در سمت راست نام کاربر به نمایش در خواهد آمد.

یکی از مشکلاتی که در جلسه های با تعداد بالای شرکت کننده وجود دارد ، این است که در آن ممکن است در صورتی که نیاز به فعال بودن میکروفون همه کاربران وجود داشته باشد ، صحبت های نفرات با هم تداخل داشته باشد. یا در زمان صحبت بقیه صدای تایپ کردن یا دیگر صداهای محیطی اضافه شنیده شود. برای حل این مشکل ، می توانید از منوی Audio گزینه Enable Single Speaker Mode را انتخاب نمایید.

در این حالت تنها یک کاربر می تواند صحبت نماید و در هنگام پخش شدن صدای او سایر میکروفون ها در حالت بی صدا قرار خواهند داشت. اما Adobe Connect Meeting  از کجا تشخیص می دهد که چه کسی در حال صحبت است ؟ و چطور نویزهای محیطی هر کاربر را با صدای صحبت او اشتباه نمی گیرد ؟

پاسخ این سوال قابلیت جالبی است که به عنوان Audio Setup Wizard شناخته می شود. در واقع به شدت توصیه می شود که از همه کاربران بخواهید در زمان شروع جلسه Audio Setup Wizard را انجام دهند تا هم از تنظیمات صحیح میکروفن و Speaker اطمینان حاصل نمایند و همچنین مقدار نویزهای محیطی بررسی شود.

برای انجام Audio Setup Wizard از منوی Meeting گزینه آن را انتخاب نمایید.

در َAudio Setup Wizard  بر روی Next کلیک کنید. در مرحله یک سلامت Speaker شما بررسی می شود. بر روی Play Sound کلیک کنید و بلافاصله موسیقی پخش خواهد شد که باید بتوانید آن را بشنوید.

بر روی Next کلیک نمایید. در مرحله ۲ لیست ورودی های صدا به سیستم شما نمایش داده خواهد شد. دستگاه میکروفون اصلی خود را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

اکنون Adobe Connect باید بررسی از میزان صدای شما در هنگام صحبت کردن انجام دهد.  بر روی دکمه Record کلیک کنید و شروع به صحبت نمایید. پس از پایان بر روی Stop کلیک و دکمه Play Recording را انتخاب کنید. صدای ضبط شده خواهید شنید.

در صورتی که صدا با کیفیت مناسب ضبط شده بود بر روی Next کلیک کنید. در غیر این صورت با کلیک بر روی Help می توانید اطلاعات بیشتری درباره این قسمت به دست آورید.

یکی از جالب ترین قسمت های این Wizard مرحله چهارم آن است. در این بخش شما می توانید ، نویز محیط را بررسی نمایید. با کلیک بر روی Test Silence صدای محیط اطراف تجزیه و تحلیل می شود و در انتها بر روی Next کلیک نمایید.

بعد از انجام این Wizard شما مطمئن خواهید بود که تنظیمات صدا در نرم افزار Adobe Connect Meeting به درستی صورت پذیرفته است.

در صورتی که با هر کدام از مسائل و مشکلات زیر رو به رو هستید ، بر روی عدد قبل از آن کلیک کنید :

۰۰:۰۰ مبانی تست صدا در ادوبی کانکت

۰۱:۰۰ منوی تست صدا

۰۱:۲۷ انتخاب اسپیکر در ادوبی کانکت

۰۱:۵۰ تست اسپیکر دستگاه خودمان در ادوبی کانکت

۰۲:۵۰ انتخاب میکروفن جهت تست در ادوبی کانکت

۰۳:۰۱ تست میکروفن در ادوبی کانکت

۰۶:۱۹ نویز صدا در ادوبی کانکت

۰۸:۱۵ حذف اکو صدا در ادوبی کانکت

۱۰:۰۰ بهبود صدا در ادوبی کانکت

جهت کسب اطلاعات بیش تر به کانال تلگرامی WearebiTs مراجعه نمایید.

اگر هاست یک Meeting به من دسترسی صحبت کردن با استفاده از اپلیکیشن در گوشی را داد ، چگونه میکروفنم را فعال کنم؟ 

آیا استاد می تواند چت های خصوصی ما را در ادوبی کانکت بخواند؟ 

پیغام خطای The selected resource does not exist در ادوبی کانکت

آشنایی با ویژگی بسیار جالب ادوبی BreakOut در این ویدیو : https://youtu.be/qiNUElMqOAM

علت خطای Operation Failed – Error Code: no-access, Subcode:denied در این ویدیو : https://youtu.be/DZ24JHm67aY

نحوه جلوگیری از بم شدن یا اکو شدن صدا را در این ویدیو مشاهده نمایید https://youtu.be/qcO3Ckr5B3I

۳.۹ ۱۹ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
236 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Toosnezhad
Toosnezhad
4 سال پیش

با سلام من وقتی که وارد فضای کلاس میشم صدای همه خوب و عالیه ولی صدای من واسه بقیه و استاد خیلی بلند و وقتی که صدا رو از منویtaskbar کم میکنم صدام برای بقیه بهتر میشه خیلی کم البته اما من دیگه صداها رو واضح ندارم

ناشناس
ناشناس
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

سلام چطوری در هنگام بر گزاری کلاس کلاس را خراب کنم و مزاحم معلم ها شوم

ناشناس
ناشناس
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

سلام من با گوشی تو این برنامه وارد میشم میخوام یع کاری کنم که کلاس برگزار نشه ‌عزیت کنم معلم رو چکار کنم که این کارو کنم

ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

سلام ، ببخشید در هنگام دیدن افلاین کلاس ها در ادوبی کانکت میشه سرعت پخش رو زیاد کرد چون برخی قسمت ها رو نیاز نداریم ، بدون دانلود کردن امکان داره ممنون میشم راهنمایی کنید

س ص
س ص
2 سال پیش

سلام وقت بخیر وقتی استاد به من دسترسی می دن و من فیلمی رو شیر اسکرین می کنم فیلم صدا نداره چه کنم؟

trackback
2 سال پیش

[…] کسب اطلاعات بیش تر به کانال تلگرام یا وب سایت تک تیک مراجعه […]

هدیه
هدیه
2 سال پیش

سلام من امروز ارائه داشتم و فایلو که شر کردم دیگه صدام نمیرفت. در حالت عادی وقتی پرزنتر نیستم و میکروفونم روشنه صدام میره. ولی وقتی پرزنترم و فایل شر میکنم دیگه صدام نمیره . نتم هم خوب بود . مشکل از کجا میتونه باشه ؟

بهاره
بهاره
2 سال پیش

سلام. من وارد کلاس میشم. با گوشی هستم. صدای من برای استاد و بچه ها میره ولی صدای استاد برای من نمیاد.چیکار کنم؟

ساناز
ساناز
2 سال پیش

با سلام .
من وقتی تو ریلاین میکروفنم رو استاد روشن میکنه من دیگه صدای استادو ندارم همه چی اوکیه ها صدای من میره ولی دیگه صدای استاد واسه من نمیاد مشکل چیه؟

مریم
مریم
2 سال پیش

سلام من مشکل صحبت کردن در کلاس ها رو دارم گوشیم هم a50 هست

Hlt
Hlt
2 سال پیش

سلام استاد داخل سایت میکروفن رو روشن کرد تا من به سولات جواب بدم اما وقتی داشتم حرف میزدم صدام کلا یه صدای مردونه بود خیلی بم بود نمیدونم چکار کنم میتونید راهنمایی کنید

ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

سلام ببخشید من یه سوال داشتم من با تبلتم وارد کلاس های ادوبی کانکت میشم ولی تو ی دوتا از کلاس ها وقتی معلمم به من درخواست میده که میکروفون فعال کنم درخواست نمیاد برای من فقط هم تو ی دو تا از کلاس هام این مشکل هست معلم هاش هم فرق میکنن همه ی کلاس هام تو زیست و فارسی برام درخواست نمیاد چرا ؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدید???????????

ناشناس
ناشناس
در پاسخ به  ناشناس
2 سال پیش

خواهش میکنم جوابمو بدین من با لپ تابم هم ک وارد میشم اجاره فعال میکروفون و وبکم داره ول وقتی میزنم روش باز نمیشه چی کنمممممممم؟؟؟؟???????????

ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

سلام. صدای من در یکی دو جلسه اول کلاس کامل می‌رفت اما الان دو جلسه اس که کلا صدام نمیره. من از هندزفری و لپ‌تاپ برای ورود به کلاس استفاده میکنم. چه کار کنم؟ (صدای میکروفون کم نیست)

nmd
nmd
2 سال پیش

سلام ببخشید من چی کار باید بکنم که صدای محیط و اطراف کم شه؟

ریحانه النبی
ریحانه النبی
2 سال پیش

سلام
شنیدن صدای استاد و صحبت کردن بدون هندزفری و هدست هم امکان پذیر هست

ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

سلام ببخشید صحبت کردن و شنیدن صدای استاد بدون هندزفری هم امکان پذیره؟

ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

میخواستم بپرسم چه ششکلی در تعداد زیاد دانش اموزان میشه صدای همشون رو با هم باز کرد چی رو باید بزنم؟

ali
ali
3 سال پیش

سلام
من وقتی وارد لینک ضبط شده کلاس میشم نه صدا دارم نه تصویر با اینکه اینترنت هم خوبه ولی نمی تونم فیلم هارو ببینم باید چکار کنم؟؟!!

Mbamba
Mbamba
3 سال پیش

سلام
من کلاس مجازی دارم یکی دو تا از دانشجوهام این مشکل رو دارن که وقتی ازشون میخوام میکروفونشون رو روشن کنن میکروفون من قطع میشه یا از کلاس خارج میشن یا حتی گاهی اوقات صفحه نمایششون سیاه میشه
دلیل این مشکلات چی میتونه باشه ؟

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام چطوری میتونم رو متن سخنرانیم آهنگ بذارم وقتی آهنگ شیر میکنم اینقد صداش بلنده که سخنرایم شنیده نمیشه

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام وقتی با گوشی وارد کلاس میشم تا قبل از اینکه برای اولین بار میکروفونم رو فعال کنم صدای بقیه برام خوبه ولی بعد از اینکه میکروفون رو باز میکنم و می‌بندم دیگه صدا ها هم کم میشه هم دیگه ولومش با گوشی زیاد و کم نمیشه ضمنا با گوشی قسمت تنظیمات برای صدا رو نداره چیکار کنم؟

علی
علی
3 سال پیش

سلام ببخشید من با گوشی وارد سایت میشم و وقتی استاد میکروفنمو فعال میکنن صدا خیلی خش دار هست و مشکل داره باید چیکار کنم؟

محمد
محمد
3 سال پیش

سلام
صدا و تصویر فیلم ضبط شده کلاس باهم هماهنگ نیست . باید چیکار کنم

نسرین
نسرین
3 سال پیش

سلام . من زمانی که می خوام در کلاس صحبت کنم با هندزفری باید داد بزنم در غیر این صورت صدام ضعیف هست در صورتیکه صدای بقیه بلند و واضح هست. راهنمایی می کنید

Saeideh
Saeideh
3 سال پیش

سلام من با گوشی وارد میشم زمانی که میکروفون من رو استاد وصل می‌کنه صدای من خیلی ضعیف هست و اصلا متوجه نمیشن از هنذفری استفاده میکنم اما باز هم مشکل رفع نمیشه باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ارائه دارم ??

Saeideh
Saeideh
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

گوشیم G+ T10 هستش

ناشناس
ناشناس
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

ممنونم ??

محمدرضا
محمدرضا
3 سال پیش

سلام . وقت بخیر. من با گوشی وارد ادوب کانکت میشم برای حرف زدن میتونم از هندزفری استفاده کنم؟استاد ک اجازه میده میشه حرفید با هندزفری ؟

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام ببخشید من وقتی با گوشی وارد ادوب کانکت میشم و میکروفونم رو وصل میکنم صدای معلم کم میشود. چکار کنم این اتفاق نیوفتد؟

Movahed
Movahed
3 سال پیش

و ممنون میشم راه حلی پیدا کنید که وقتی میکروفن با کامپیوتر وصل میکنم هم صدا استاد و هم صدا که از من میره از داخل هندزفری بیاد نه از طریق بلندگو مثل گوشی

Movahed
Movahed
3 سال پیش

سلام من هنزفری دارم و با کامپیوتر وارد میشم صدا میکروفن هم رو چک کردم روی کامپیوتر اما وقتی وارد ادوب میشم و استاد باز میکنه صدارو وقتی میزنم وصل کنم میزنه no میکروفن باید چیکار کنم و شرایط وجود نداره چک کنم؟؟

ارش
ارش
3 سال پیش

سلام خسته نباشید من با کامپیوتر وارد کانکت میشم و میکروفونم هم سالمه تنظیمات هم چک کردم قبل از اینکه استاد میکروفونش روشن کنه میکروفون من کار میکنه ولی بعد از روشن کردن میکروفونش صدای من نمیره و تنظیمات میکروفون رو چک کردم و صدام یه لحظه رفت دقیقا زمانی که استاد میکروفونش روشن کرد من صدام قطع شد خواهشا دلیلش بگین خیلی برام مهمه

meri
meri
3 سال پیش

سلام وقتتون بخیر من اگه بخوام نویز یا اکو درهنگام صحبت با میکروفون ایجاد کنم باید چی کارکنم؟؟؟؟

علی کارآگاه
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

? ?

دانشجو
دانشجو
3 سال پیش

چرا استاد صدای منو نمیشنوه
آرائه دارم چطور تنظیم‌کنم؟؟؟ میگن خیلی کمه صدام

محمد
محمد
3 سال پیش

سلام چند سوال داشتم
یکی اینکه استاد میتوانه صدای من رو باز کنه داخل نرم افزار یا من هم باید تنظیماتی انجام دهم.
سوال دیگه ایا میشه ویدعو که استاد ذخیره کرده را دانلود کنیم از محیط نرم افزار
سوال بعدی در بعضی از لینکهای که اساتید میگذارند میرود تو تنظیمات پسورد باید چکار کنم مهندس جان.

دکمه بازگشت به بالا