تازه های تکنولوژیتکنولوژی

چگونه لپ تاپ خود را به طور هم زمان به چند مانیتور متصل کنیم

چگونه لپ تاپ خود را به طور همزمان به چند مانیتور متصل کنیم

 

Thunderbolt

 

انجام چنین کاری ، تا حدودی دشوار به نظر می رسد. از هرکس بپرسید که چگونه دو یا سه مانیتور را به کامپیوترشان اختصاص می دهند ، در جواب فقط می گویند که واقعا کار دشوار و پر دردسری است.

لپ تاپ ها فقط یک مانیتور دارند، می توانیدبا  اضافه کردن یک مانیتور برای انجام کارهای عادی از آن بهره ببرید. یا اینکه می توانید به جای مانیتور یک ویدیو پروژکتور را به آن وصل کنید.

نکته اینجاست ، برای تجمیع  و ترکیب بیش از یک مانیتور در آن واحد چه باید کرد؟

اگر لپ تاپ شما به اندازه کافی خروجی های تصویر نداشته باشد، چه باید کرد؟ نگران نباشید ، شما هنوز راههای زیادی را خواهید داشت که حتی ممکن است به آن فکر نکرده باشید. برای سری های جدید لپ تاپ راه حل های ایده آلی وجود دارد.

 Thunderbolt که از نوع جدید کانکتورهای USB استفاده می کند ، جدیدترین تکنولوژی خروجی تصویر برای لپ تاپ ها و تبلت هاست.
یک کابل منحصر به فرد که به تنهایی اتنقال همزمان تصویر ، صدا ، انتقال استاندارد داده ها ( برای هاردهای اکسترنال و یا حتی یک اتصال اینترنتی ) و خروجی برق را پوشش  دهد.
بنابراین اگر شما یک لپ تاپ با خروجی Thunderbolt 3  و مانیتورهای  با همین تکنولوژی را داشته باشید ، بهترین راه حل ممکن همین خواهد بود که به راحتی می توانید مانیتورها را بدون در نظر گرفتن هر رابط کاربری دیگری به لپ تاپ متصل کرده و تصویر دریافت کنید.

 

 

البته Thunderbolt آن چنان فراگیر نیست. مگر این که مدل لپ تاپ و مانیتورها به روز باشند، در غیر اینصورت به تجهیزات و رابط های متعدد و متفاوتی نیاز خواهد بود که در ادامه توضیح خواهیم داد.
اگر یک لپ تاپ با چند پورت Thunderbolt  به  USB-C و اما مانیتورهای قدیمی تر که ورودی های مذکور را ندارند ، داشته باشید ، به یک سری تجهیزات و اتصالاتی همچون   USB-C to HDMI  و USB-C to DVI   نیازخواهید داشت.
اگر لپ تاپ فقط یک پورت Thunderbolt   داشته باشد ، شما به یک Docking Station  نیاز دارید تا بتوان همزمان دو مانیتور را به لپ تاپ متصل کرد.توجه داشته باشید بعضی از لپ تاپ ها همچون سری های Mack Book Mini  با استفاده از این Docking Station  ها ، مانیتورهای چندگانه را پشتیبانی نمی کنند، بنابراین قبل از خرید بهتراست که ابتدا قابلیت های لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهید.  

 

 

Thunderbolt    مقدار وسیعی از حجم پهنای باند تصویر را پوشش می دهد و این قابلیت خوبی برای پشتیبانی از مانیتورهای چندگانه است. ( سری های جدید Mac Book  توان خروجی ۵K  را به مانیتورها در آن واحد دارند! البته اگر از رابط های صحیح در مدار استفاده شده باشد )

USB-C   و Thunderbolt  که بر روی لپ تاپ ها و مانیتورها تعبیه شده اند بعنوان یک گزینه کاربردی برای هر نوع خروجی ویدیو استفاده خواهد داشت.

البته اگر بعضی از تولید کنندگان همچون (Microsoft) استانداردهایی را برای این کار اتخاذ کنند قطعا تقاضا برای استفاده از این تکنولوژی بیشتر خواهد بود.

 

اگر لپ تاپ شما قدیمی تر است یک Display Splitter Box  تهیه کنید.

به احتمال زیاد پورتهای مربوط به لپ تاپ شما VGA-DVI  و یا HDMI-DVI و یا همان پورت Display  باشند.در این حالت وصل کردن یک مانیتور به مراتب آسان تر خواهد بود .اما اگر بخواهید دو مانتیور را وصل کنید کار کمی پیچیده تر خواهد شد.اغلب لپ تاپ ها فقط یک خروجی تصویر دارند.

گاهی اوقات استفاده از دو پورت برای اتصال مانیتورهای بیرونی به طور هم زمان امکان پذیر می باشد ولو اینکه تنظیمات کارت گرافیک لپ تاپ توسط سازنده ، عملکرد مورد نظر را پشتیبانی کند. عکس ۴

بنابراین شما احتمالا به یک راه سوم روی بیاورید مانند   Matrox line of dual- and triple-head docks که فقط با یک کابل تصویر از چند مانیتور استفاده می شود. این روش تقریبا گرانی است ، اما شاید بهترین راه حل ممکن همین باشد.

به خاطر داشته باشید که میزان توانایی کارت گرافیک نیز مد نظر می باشد.

بنابراین اگر یک کارت گرافیک ارتقا یافته دارید ، انتظار نداشته باشید که تصاویر گروهی  ۴K  را بدون مشکل داشته باشید.

 

 

رابط های  USB، ارزانتر اما گزینه ایده آل

 اگر هاب های چند پورته Docking Station  هزینه زیادی برای شما دربر دارد ، یک راه ارزان تر هم وجود دارد.زمانی که ورژن های قدیمی USB  برای خروجی گرفتن تصویر طراحی نشده بودند ، از ورژن ۲  به بعد رابط های قابل حملی را طراحی کردند که بتواند هر نوع پورت USB  را به خروجی تصویر برای اتصال به مانیتور تبدیل کند.مانند تبدیل USB  به HDMI . وسیله ای ارزان ، قابل حمل و قابل توسعه ، برای وصل کردن لپ تاپ به چند مانیتور. به هر حال مزیت بزرگ تبدیل های USB  به خروجی تصویر ، کم مصرف بودن آنها می باشد.اما مضرات آن ها آسیب رساندن به سیستم پردازنده های مرکزی و RAM  ها است.اگر شما بخواهید یک راه اندازی ارزان و دقیق مانیتورهای چندگانه را داشته باشید ، بهترین راهکار استفاده از مانیتور خود لپ تاپ و اتصال یک مانیتور با HDMI  و دیگری با USB  می باشد.  

 

یک راه حل جایگزین برای لپ تاپ های GAMING  و تجاری:

Docking Stations

این موضوع را به طور خلاصه در قسمت Thunderbolt  مورد بررسی قرار دادیم.
Docking Station  یک روش اتصالی رایج برای کاربران فعال می باشد.

این ابزار معمولا فقط برای یک سری از تبلت ها و یا لپ تاپ های تجاری شاخته نشده اند.
برای DELL Latitude و Lenovo ThinkPad و تبلت های Microsoft Surface رابط های USBجایگزین خوبی به نظر می رسند ، ایراد آنها قیمت بالای آنهاست.

 

 

یک روش اختصاصی تر برای این کار استفاده از کارت های گرافیک External Graphics Cardمی باشد.
به دلیل امکان تجمیع کردن یک کامپیوتر با یک لپ تاپ و تعداد زیادی مانیتور باهم ، این ابزار بسیار کاراتر و جذاب تر به نظر می آید. این کارت ها می توانند به طور همزمان سه یا چهار کارت گرافیک را در یک محدوده میانه از برندهای NVIDIA  و ATI  را ساپورت کنند.
 متاسفانه یک سری از عوامل همچون محدود بودن به تعداد اندکی از لپ تاپ ها و گران بودن ، باعث عدم ترویج استفاده از این کارت ها شده است.
در آینده ای نه چندان دور شاهد استفاده بیشتر ازکارت های گرافیک اکسترنال خواهیم بود.
اما بازهم این شرایط به تغییر کلی ساختار استفاده کاربران دنیای آی تی بستگی دارد که بایستی یک لپ تاپ و یکDock  و یک کارت گرافیک مطابق با شرایط خریداری کنند که هزینه ای مشتمل بر ۲۰۰۰$  و شاید هم بیشتر خواهد بود.

۳.۲ ۵ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا