AsteriskElastixتلفن تحت شبکه

Feature Codes در Elastix 4

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی که در نرم افزارهای مرکز تلفن وجود د ارد ، امکانی است که در Elastix 4 با نام Feature Codes شناخته می شود. Feature Code ها کدهای دستوری هستند که اغلب با علامت * ( ستاره ) آغاز می شوند. این کدهای دستوری از روی تلفن های VoIP سازمان قابل اجرا هستند و در صورت فعال بودن کاربران می توانند از آن ها استفاده نمایند. در این مقاله نحوه فعال و غیر فعال کردن این قابلیت را در Elastix 4 آموزش خواهیم داد. سپس دو مورد از این Feature ها را توضیح می دهیم.

چطور Feature Code ها را در Elastix فعال یا غیر فعال نماییم ؟

برای اینکار از طریق Browser وارد کنسول مدیریتی Elastix شوید. از منوی PBX گزینه PBX Configuration را برگزینید. اکنون از منوی سمت چپ Feature Code را انتخاب کنید.

Feature Code Elastix 1

در این منو لیستی طولانی از Feature Code های مختلف را مشاهده می نمایید که قابلیت تغییر کد و فعال یا غیر فعال کردن آن ها نیز وجود دارد.

اگر دوست ندارید کارمندان سازمان شما از بعضی از این Feature Code ها استفاده نمایید یا نمی خواهید که Feature Code های شما با کدهای سایر سازمان هایی که از Elastix استفاده می کنند یکسان باشد ، به راحتی وضعیت آن ها را تغییر دهید و سپس بر روی Submit Changes و سپس Apply در انتهای صفحه کلیک کنید.

برای استفاده از این Code ها کافی است که آن ها را بر روی دستگاه تلفن خود در سازمان شماره گیری نمایید.

در ادامه Blacklist a number و Call Forward All Activate را آموزش خواهیم داد.

قابلیت Follow Me در Elastix و Issabel

Blacklist a number

این فیوچر کد برای Block  کردن یک شماره مزاحم خاص توسط خود کاربر و بدون استفاده از کنسول مدیریتی Elastix استفاده می شود. کافی ست کد پیش فرض آن را که *۳۰ می باشد بر روی دستگاه تلفن خود شماره گیری نمایید. بعد از چند ثانیه صدای از پیش ضبط شده ای از شما می خواهد شماره تلفنی را که قصد دارید وارد Blacklist نمایید وارد کنید. بعد از آن کلید # را بر روی تلفن بفشارید. به همین راحتی شماره تلفن مزاحم وارد Blacklist خواهد شد.

Call Forward All Activate

با استفاده از ویژگی Call Forward All Activate خواهید توانست کلیه تلفن های دریافتی را به شما دلخواه خود Forward نمایید. برای مثال اگر قصد دارید که تماس های دریافتی به شماره داخلی ۲۰۰ فرستاده شوند ، مقدار *۷۲ را شماره گیری نمایید ، سپس ۲۰۰ را شماره گیری و # را بفشارید.

با یک جست و جوی ساده و سعی و خطا می توانید نحوه استفاده و کارکرد سایر Feature Code ها را در Elastix فرا بگیرید. لازم به ذکر است که چنین قابلیتی در سایر نرم افزارها و سخت افزارهای مرکز تلفن و حتی سانترال های Panasonic نیز وجود دارد و از لحاظ امنیتی نیز بسیار مهم است که کدام یک از Feature Code ها در سازمان شما فعال یا غیرفعال هستند.

اگر این آموزش برای شما مفید است لطفا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا