امنیتتازه های تکنولوژیتکنولوژیشبکه و ارتباطات

چطور امنیت اطلاعات ارسالی تلگرام به CDN ها تامین می شود؟

در این مقاله کوتاه خواهیم دید که تلگرام چطور از CDN ها استفاده می کند. همچنین علت اینکه شرکت تلگرام ادعا می کند که اطلاعات در CDN هیچ کشوری قابل تغییر و ویرایش نیست چه مکانیزمی است؟ پس با تک تیک همراه باشید.

می دانیم که شرکت تلگرام اعلام کرده است ( لینک ) که از ورژن رسمی ۴.۲ به بعد برخی از اطلاعات کانال های با بیش از ۱۰۰ هزار عضو برای دسترسی سریع تر کاربر نهایی در CDN های برخی از کشورها ذخیره سازی خواهد شد.

همچنین شرکت تلگرام اعلام کرده است که دیتاسنترهای CDN جز ابر تلگرام محصوب نمی شوند. برای اینکه تلگرام بتواند امنیت دیتاهایی که در CDN ذخیره می شوند را تامین نماید فایل ها را قبل از ارسال به Content Delivery Network ها با یک کلید یکتا که توسط AES-256-CTR رمزنگاری می کند. به دلیل اینکه این کلیدها تنها در اختیار سرور اصلی MTProto و کلاینت مجاز قرار می گیرد. در واقع این تنها اطلاعات رمزنگاری شده هستند که به CDN ها ارسال می شوند ، نه کلیدها.

بنابراین حتی اگر سرورهای CDN نیز توسط هکرها مورد حمله قرار بگیرند باز هم خطری متوجه اطلاعات ذخیره شده کاربران بر روی کانال ها نخواهد بود.

همچنین قطعه فایل های رمزنگاری شده ، جهت محافظت از دستکاری با استفاده از SHA-256 Hash ای که در سمت کلاینت بررسی می شود ، چک خواهند شد.

Telegram CDN

در نهایت نرم افزار تلگرام در سمت کاربر تنها دریافت اطلاعاتی را می پذیرد که با SHA-256 Hash هم خوانی داشته باشند. این دقیقا همان دلیلی است که باعث می شود که حتی اگر کسی بتواند اطلاعات موجود در CDN ها را دستکاری کند ، دیتاهای نا معتبر به دست کاربران نمی رسد. همچنین اگر دیتای غیر رمزنگاری شده به سمت کاربری ارسال شود ، نرم افزار تلگرام آن را نخواهد پذیرفت.

تنظیمات Syslog برای VMware ESXi در Splunk Enterprise

 

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا