MCSEمایکروسافت

انتقال Domain Naming Master از یک DC به DC دیگر

در مقاله های قبلی درباره جا به جایی Domain Wide FSMO ها از یک دامین کنترلر به دامین کنترلر دیگر توضیح دادیم و روش انجام آن را فرا گرفتیم. همچنین در مقاله FSMO ها و کنسول های Domain Controller دانستیم که نقش Domain Naming Master از کنسول Active Directory Domains and Trusts قابل جابه جایی است. در این مقاله روش انجام این کار را به صورت تصویری آموزش خواهیم داد.

وظایف Domain Naming Master پیش از این در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

جهت انتقال Domain Naming Master بر روی سرور Domain Controller ای که نگه داری از این نقش را بر عهده دارد لاگین و وارد Administrative Tools شوید. کنسول Active Directory and Trusts را باز کنید.

Transfer Domain Naming Master Role 1

در ساختار درختی سمت راست بر روی Active Directory Domains and Trusts راست کلیک و گزینه Operations Master را برگزینید.

در پنجره Operations Master شما به راحتی خواهید توانست با کلیک بر روی دکمه Change نقش Domain Naming Master را به یک DC دیگر در سازمان منتقل نمایید.

در پایان با پیغامی شبیه پیغام زیر مواجه خواهید شد :

بر روی Close کلیک کنید.

در آموزش های آینده نحوه انتقال Schema Master Role را آموزش خواهیم داد که از مهم ترین نقش های Forest Wide می باشد. پس از آن آموزشی در خصوص نحوه Seize یا انتقال FSMO در زمان Disaster Recovery و عدم دسترسی به سرور مسئول نگه داری این Role ها خواهیم پرداخت. همان طور که قبل تر نیز گفته شده است ، این موضوع از مهم ترین و حیاتی ترین مسائلی است که بایستی توسط تکنسین ها و Administrator های شبکه های مایکروسافتی فرا گرفته شود و جز Plan مربوط به مدیریت بحران سازمان قرار بگیرد. سوالات خود را در قسمت کامنت ها مطرح نمایید و اگر این مقاله برای شما مفید است لطفا آن را با دیگر همکاران و دوستان تان به اشتراک بگذارید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا