VMWareمجازی سازی

فعال سازی کپی متن در ماشین مجازی از طریق کنسول vSphere Client

از نسخه ۴.۱ نرم افزار vSphere ، بنا به دلایل امنیتی ، امکان کپی متن بین سیستم شما و ماشین مجازی که به کنسول آن متصل می شوید ، وجود ندارد و به صورت پیش فرض غیر فعال است. در این آموزش ، خواهیم دید که چگونه می توان این امکان را به صورت تکی بر روی برخی از ماشین های مجازی فعال نمود.

ابتدا با vSphere Web Client به ESXi یا vCenter متصل شوید. ماشین مجازی را که قصد فعال سازی این قابلیت بر روی آن را دارید ، خاموش نمایید. بر روی نام ماشین مجازی راست کلیک کنید و گزینه Edit Settings را برگزینید.

در پنجره Edit Settings وارد زبانه VM Options شوید و سپس در زیر مجموعه Advanced دکمه Edit Configuration را کلیک نمایید.

Enable Copy and Paste between Console and Windows VM 2

در پنجره Configuration دو مقدار را با مقادیر ( Value ) زیر اضافه کنید :

Name : isolation.tools.copy.disable Value : false

Name : isolation.tools.paste.disable Value : false

اکنون بر روی Ok کلیک نمایید.

ماشین مجازی را روشن کنید. می توانید از امکان انجام Copy و Paste متن بین کنسول ماشین مجازی ( تنها از طریق vSphere Client ) و سیستم خود لذت ببرید. متاسفانه این امکان در vSphere Web Client وجود ندارد.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا