Windows Secretsتازه های تکنولوژیتکنولوژیمایکروسافت

بهبود کارایی Intel Integrated Graphics – قسمت اول

گرافیک های مجتمع اینتل یا Intel Integrated Graphics در طول این سال ها پیشرفت های بسیاری را به خود دیده اند. اما واضح است که هنوز به سرعت کارت های گرافیک اختصاصی مثل NVIDIA و AMD عمل نمی کنند. در این آموزش تک تیکی قصد داریم روش هایی را بررسی نماییم که کارایی کارت گرافیک های اینتل خود را بهبود ببخشید.

گرافیک های آن بورد مانند Intel HD Graphics برای بازی های با نیاز گرافیکی بالا طراحی نشده اند. اما این امکان وجود دارد که گاهی تنظیمات این نوع گرافیک ها را طوری تغییر دهید که برخی از بازی های مدرن را اجرا نمایند. حتی اگر از لپ تاپ کم توانی استفاده می کنید که دارای چیپ Built-in اینتل است.

به روز رسانی درایور

مانند NVIDIA و AMD شرکت اینتل نیز به صورت مرتب به روزرسانی هایی را ارائه می کند. این به روزرسانی های درایور برای اجرای بازی های جدید ضروری هستند. چرا که اغلب آن ها دارای بهینه سازی های چشمگیری هستند که کارایی گرافیک را در بازی های جدید بهبود می بخشد.

ویندوز ۱۰ به صورت خودکار درایورهای سیستم شما را به روز رسانی می نماید. اما متاسفانه این به روزرسانی های اتوماتیک با فاصله زیاد دریافت و نصب می شوند و کافی نیست. علت این موضوع هم این است که جمعیت بسیار کم تری از گیمرهای حرفه ای ، پیوسته از کامپیوتر و ویندوز برای اجرای بازی هایشان بهره می برند. به همین دلیل مهندسان ویندوز محافظه کاری زیادی در گنجاندن به روز رسانی های گرافیک در آپدیت های ویندوز به خرج می دهند.

بنا به همه توضیحاتی که تا اینجا عنوان شد ، پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار Intel’s Driver Update Utility جهت یافتن و به روزرسانی درایور گرافیک است. البته حتی در صورت استفاده از این ابزار بسیار مفید اگر درایورهای شما توسط شرکت های سازنده لپ تاپ تان سفارشی شده باشد ( برای مثال Dell و HP ) درایور توسط این ابزار به روزرسانی نمی گردد. در نتیجه نیاز است که از نرم افزار پیشنهاد شده توسط کمپانی سازنده نوت بوک یا وب سایت رسمی آن ها استفاده کنید. اگر چه وجود به روزرسانی جدید توسط Intel’s Driver Update Utility به اطلاع شما خواهد رسید.

Intel’s Graphic Control Panel

جهت دسترسی به Intel’s Graphic Control Panel کافی ست بر روی Desktop راست کلیک نمایید و از منوی باز شده گزینه Graphics Properties را برگزینید.

Intel HD Graphics 2

بر روی آیکون ۳D کلیک کنید.

Application Optimal Mode

همان طور که از نام آن پیداست باعث می Optimization یا بهینه سازی در بسیاری از نرم افزارهای گرافیکی نظیر طیف وسیعی از بازی ها می گردد. این گزینه را بر روی Enable قرار دهید تا فعال شود.

Multi-Sample Anti-Aliasing

قابلیت Multi-Sample Anti-Aliasing در حالتی که شما یک Gamer نباشید ، تجربه دیداری شما را از کار با نرم افزارهای کاربردی معمولی و اداری در کامپیوتر بهبود می بخشد. به این صورت که باعث می شود حاشیه تصاویری که  Jagged یا به اصطلاح با دندانه های تیز هستند به صورت محو تر یا لطیف تری جهت تجربه بصری بهتر نمایش داده شوند. اما مسئله اینجاست که این قابلیت بار پردازشی سنگینی بر روی GPU قرار می دهد که در هنگام اجرای بازی های کامپیوتری شما را با مشکل مواجه می کند. به همین دلیل توصیه می شود که این گزینه را بر روی حالت Turn Off  برای افزایش کارایی گرافیک در زمان اجرای بازی قرار دهید.

دقت داشته باشید  که فعال یا غیرفعال نمودن Multi-Sample Anti-Aliasing در زمان اجرای بازی یا برنامه ای که از آن بهره می برد ، تاثیری ندارد و برای اعمال تغییرات حتما باید برنامه یا بازی را دوباره راه اندازی نمایید.

در مقاله آینده از این سری درباره سایر تنظیمات قسمت و همچین بخش Power در Intel’s Graphic Control Panel صحبت خواهیم کرد.

 

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا