MCSEمایکروسافت

ایجاد Session Collection در RemoteApp

در مقاله های گذشته کاربرد RemoteApp و روش نصب Role مربوط به آن را آموزش دادیم. همان طور که متوجه شدید ، تعدادی از نرم افزارها به صورت پیش فرض پس از پیکربندی اولیه در دسترسی کاربرانی که به سرور RemoteApp متصل می شوند قرار خواهند گرفت. ممکن است شما نیاز داشته باشید نرم افزار جدیدی را به این لیست اضافه یا از آن حذف نمایید. در این مقاله روش مدیریت نرم افزارهای موجود در RemoteApp Server را به شما آموزش خواهیم داد که به Application Collection مشهور است. اما برای اینکه Application Collection مخصوص به خود را بسازید ، پیش از آن نیاز به ایجاد Session Collecion خواهید داشت.

ایجاد Session Collection

پس از نصب RDS و پیکربندی RemoteApp زمانی که به Server Manager وارد می شوید ، در پنل سمت چپ منوی تازه ای را با نام Remote Desktop Services مشاهده خواهید کرد. بر روی نام آن کلیک نمایید.

اکنون بر روی Collections کلیک نمایید.

RemoteApp Collection 2

اگر به پنجره Collections نگاه کنید ، یک Collection از قبل ساخته شده مشاهده می نمایید. درواقع برنامه های پیش فرضی که در زمان Quick Install و پس از لاگین به کنسول وب RemoteApp جهت استفاده وجود داشت در این قسمت تعریف شده اند. شما می توانید با راست کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه Remove این کالکشن پیش فرض را از بین ببرید.

جهت ایجاد Session Collection جدید و سفارشی خودتان از قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش بر روی Tasks و سپس Create Session Collection کلیک نمایید.

در مرحله Collection Name یک نام برای Session Collection خود انتخاب نمایید.

نحوه نصب و پیکربندی سرویس WDS

در بخش بعدی RD Session Host Server های خود را به پنجره Selected منتقل کنید.

مرحله User Groups به شما اجازه می دهد که تعیین نمایید کدام کاربران می توانند به Collection متصل شوند.

از آن جایی که هدف ما در این آموزش توضیح روش ایجاد Session Collection می باشد ، گزینه Enable user profile disks را غیرفعال می نماییم. اما در مقاله های آتی وب سایت تک تیک این قابلیت بسیار جالب را توضیح خواهیم داد. در واقع این ویژگی به شما کمک می کند که به جای اینکه تمام کاربران از فضای محلی سرور ریموت جهت ذخیره فایل های مورد نیاز استفاده نمایند ، اطلاعات خود را در Disk های مجازی یا Virtual Disk ها نگه داری کنند.

بر روی Next و سپس Create کلیک کنید.

در گام بعدی شما می توانید RemoteApp Collection خود را برای Session Collection ایجاد نمایید. بنابراین مقاله های آینده تک تیک را از دست ندهید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا