تکنولوژیوب

توضیحات متا در پلاگین یوست وردپرس

زمانی که در گوگل کلمه ای را جست و جو می کنیم ، در لیست نتایج جست و جو توضیح کوتاهی وجود دارد که به آن Snippet نیز می گویند. Snippet توسط قابلیتی به نام Meta Description نوشته می شود. در این مقاله همه آن چه را که باید به عنوان یک متخصص SEO درباره کار با Meta Description ها در افزونه مشهور Yoast ورد پرس بدانیم ، مرور خواهیم کرد و توضیح می دهیم که چرا نوشتن یک “توضیح متا” خوب بسیار مهم است.

Meta Description چیست؟

توضیحات متا ، نوشته کوتاهی است که شما درباره هر صفحه یا نوشته از وب سایت تان به صورت دستی و نه خودکار درباره اینکه صفحه مورد نظر درباره چه موضوعی است ، می نویسید. به طور معمول توضیحات متا را در حداکثر ۳۲۰ کاراکتر می نویسند. تمام موتورهای جست و جو در صورتی که Meta Description ای درباره صفحه و نوشته شما وجود داشته باشد ، آن را در قسمت Snippet نشان می دهند. اما این قضیه هیچ گارانتی ندارد!

در واقع تضمین ۱۰۰ درصدی وجود ندارد که اگر توضیحات متا را برای صفحه یا نوشته افزوده باشید ، گوگل یا سایر موتورهای جست و جو آن را به کاربران شان نمایش دهند. اما در اغلب اوقات چنین است. با این وجود ، افزودن Meta Description تاثیر زیادی بر روی احتمال کلیک کاربران موتورهای جست و جو دارد. ( البته در صورتی که توضیحات متا از جذابیت کافی برای کاربران برخوردار باشد. )

استفاده از Yoast برای افزودن Meta Description

اگر افزونه یوست را در وب سایت ورد پرسی تان نصب کرده باشید ، کافی ست به قسمت Snippet Preview که در هر صفحه یا نوشته وجود دارد مراجعه نمایید. این قسمت به طور معمول پس از نصب Plugin یوست در زیر بخش ویرایش صفحه یا نوشته وجود دارد. بر روی دکمه Edit Snippet کلیک نمایید. اکنون Snippet Preview برای شما به نمایش در خواهند آمد. مانند تصویر زیر شما سه فیلد SEO title ، Slug و Meta Description را در اختیار خواهید داشت.

چرا استفاده از گوگل آنالیتیکز برای استارت آپ شما ضروری است؟

توضیحات متا در یوست

اگر شروع به تایپ در فیلد توضیحات متا نمایید ، بلافاصله در قسمت Snippet Preview متن شما نمایش داده می شود و یک پیش نمایش خواهید  داشت از اینکه این صفحه چطور در نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد.

همچنین نوار باریکی در بالای این بخش وجود دارد که هم زمان با نوشتن شما به رنگ نارنجی تغییر خواهد کرد و زمانی که توضیحات به مقدار کافی رسید سبز می شود.

اگر توضیحات متا را اضافه نکنیم ، چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما خودتان این اطلاعات را اضافه نکنید گوگل بر اساس تحلیلی که توسط ربات هایش انجام می شود یک Meta Description دلخواه برای صفحه سایت شما در نظر می گیرد. در بسیاری از موارد آن چیزی که گوگل به شکل Automatic می نویسد اولین پاراگراف متن شما است. اما تضمینی برای این موضوع وجود ندارد. ما توصیه اکید داریم که تا جای ممکن شما یک توضیحات متا اضافه کرده باشید.

در این مقاله سعی شد تا جای ممکن سوالات شما درباره Meta Description پاسخ داده شود. با این وجود اگر پرسش دیگری در این زمینه باقی مانده است , لطفا آن را در قسمت نظرات مطرح نمایید و ما خیلی زود به شما پاسخ خواهیم داد.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
تارامهماندوست
تارامهماندوست
2 سال پیش

با سلام . من توضیحلات متا هم اضافه میکنم توی سایتم اما گوگل اونها رو نشون نمیده و خودش رندوم میره یکی از پاراگرافهامو برمیداره و نشون میده . این از چی میتونه باشه ؟

دکمه بازگشت به بالا