Veeam Backupمجازی سازی

انتقال ماشین مجازی با استفاده از Veeam Quick Migration

در مقاله قبلی  مطالب بسیاری را درباره Veeam Quick Migration بیان کردیم. توصیه می شود پیش از خواندن مقاله پیش رو که شامل شرح روش جابه جایی ماشین مجازی بین دو هاست ESXi با استفاده از Veeam Quick Migration است ، حتما مقاله قبل را بخوانید.

انتقال ماشین مجازی بین دو هاست ESXi از روش Veeam Quick Migration

پیش از اینکه بتوانید یک VM را توسط Veeam Backup and Replication بین دو هاست جا به جا کنید ، می بایستی هاست های ESXi در ساختار یا Infrastructure سرور وییم شما اضافه شده باشند. اگر روش این کار را نمی دانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید :

افزودن vSphere Server به Veeam

در اینجا فرض می کنیم که شما پیش از این حداقل دو ESXi را به Veeam Backup and Replication افزوده اید. اکنون از بخش Inventory گزینه Virtual Infrastructure و سپس سرور vSphere مورد نظرتان را انتخاب کنید تا ماشین های مجازی موجود در آن برای شما نمایش داده شود. بر روی نام ماشین مجازی که قصد انتقال آن را دارید ، کلیک کنید.

حال از منوی بالا گزینه Quick Migration را برگزینید.

Veeam Quick Migration

بر روی Next کلیک نمایید.

Veeam Quick Migration

از قسمت Host or Cluster هاست مقصد را انتخاب کنید. ( این امکان وجود دارد که در صورت تمایل ماشین مجازی را با استفاده از این ویژگی به یک Cluster منتقل نمایید )

Veeam Quick Migration

در این قسمت گزینه ای به نام Force Veeam quick migration وجود دارد. اگر مطلب قبل را مطالعه کرده باشید می دانید که فرآیند انتقال سریع وییم به این صورت است که ابتدا وجود امکان vMotion را بر روی زیرساخت مجازی بررسی می کند و در صورت عدم وجود آن اقدام به انتخاب یکی از روش های Cold Switch یا Hot Switch می نماید. در صورتی که مایل هستید امکان vMotion بررسی نشود و حتما انتقال توسط Veeam صورت پذیرد این گزینه را فعال کنید.

Veeam Quick Migration

در قسمت پایانی می توانید تعیین کنید که در صورت موفقیت آمیز بودن جابه جایی ، فایل های ماشین مجازی از روی سرور مبدا حذف گردد.

Veeam Quick Migration

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در یک پنجره جدید اطلاعات زیادی را در زمان انجام انتقال مشاهده خواهید نمود.

Veeam Quick Migration

پس از پایان انتقال پیغام Job finished در بخش Action نمایش داده خواهد شد.

Veeam Quick Migration

دقت داشته باشید در صورتی که شبکه زیرساخت مجازی شما پیچیده است و Port Group های متعددی کانفیگ شده اند ، پس از انتقال اطمینان حاصل کنید که ماشین مجازی به کدام Port Group یا Standard Switch متصل شده است.

جهت مشاهده ویدیو های مرتبط ، کانال یوتیوب را در این آدرس دنبال نمایید.

۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
11 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
علی
علی
3 سال پیش

سلام من یه سوال دارم! چه موقع بهتره که تیک FORCE رو بزنیم؟؟؟ چون پیش فرض که تیک نخورده…یعنی پیش فرض میره از ویموشن استفاده میکنه… اگرم توی زیرساختمون vmotion نباشه و حتی تیکم نزنیم باز خودش میفهمه و میره از قابلیت های خود veeam یعنی hot یا cold‌استفاده میکنه… پس این تیک برای چیه؟؟؟ چه موقع بهتره این تیک force زده بشه؟ چرا و در چه مواقعی اصلا با وجود داشتن vmotion ما باید این تیک رو انتخاب کنیم؟ بعد یه نکته دیگه! من این تیک force رو فعال نکردم vmotion هم وجود داشت در زیرساختم vcenter داشتم و… بیشتر»

ناشناس
ناشناس
4 سال پیش

استاد چطوری میتونم clone یا migrate کنم که سرور خاموش نشه ؟

داریوش اصلانی
داریوش اصلانی
4 سال پیش

سلام استاد من از یه ماشینی که فقط رو یه هاست هست و سرور مهمی هست با ویم بکاپ میگرفتم ، تنها اخطارش به من این بود که فضا برای اسنپ شات کم دارم ولی بکاپ رو می گرفت . حالا دوروزه که دیگه بکاپ نمیگیره و خطای زیر رو میده ۲/۱۸/۲۰۲۰ ۱۲:۱۴:۵۸ PM :: Processing new_main_2 Error: VDDK error: 14009 (The server refused connection). Value: 0x00000000000036b9 Failed to upload disk. Agent failed to process method {DataTransfer.SyncDisk}. Exception from server: VDDK error: 14009 (The server refused connection). Value: 0x00000000000036b9 Unable to retrieve next block transmission command. Number of already processed… بیشتر»

داریوش اصلانی
داریوش اصلانی
در پاسخ به  نوید داریا
4 سال پیش

سلام استاد
کرک ها رو بررسی کردم اوکی بود
ولی SSL رو چطوری می تونم بررسی کنم
نسخه ESXI
Version:
۶.۵.۰ (Build 5310538) هستش
وی سنتر دارم ولی استفاده نمی کنم ازش به علت کندی بیش از حد و قدیمی بودن سرورها

داریوش اصلانی
داریوش اصلانی
در پاسخ به  داریوش اصلانی
4 سال پیش

و اینکه اگر migrate کردم ماشین اصلی در حال کاره نمیخوام مشکلی براش پیش بیاد
هم میخوام پاک نشه ماشین اصلی و هم ماشین مقصد روشن نشه
روش انتقال رو هم زده Clod Migration

nafise
nafise
در پاسخ به  داریوش اصلانی
2 سال پیش

سلام مشکلتون حل شد ؟منم همین مشکل را دارم

داریوش اصلانی
داریوش اصلانی
در پاسخ به  نوید داریا
4 سال پیش

veeam 9.5 update 4
version : 9.5.4.2615

دکمه بازگشت به بالا