AsteriskElastixIssabelKerio Operatorتلفن تحت شبکه

نحوه اتصال به گیت وی های VoIP نیوراک و پیکربندی اولیه

متاسفانه به دلیل افزایش قیمت تجهیزات IT ، دیوایس های با کیفیت پایین تر مانند VoIP Gateway های نیوراک جای خود را در بازار باز کرده اند و هر VoIP Administrator به ناچار بایستی نحوه کار با این دیوایس ها را فرا بگیرد. چرا که در بسیاری از سازمان ها از وویپ گیت وی های New Rock استفاده می شود. در این راهنما نحوه اتصال به رابط گرافیک تحت وب این برند را برای مدل های مختلف توضیح خواهیم داد.

IP پیش فرض ( دیفالت ) گیتوی های نیوراک

در گیت وی های HX و MX آدرس آی پی پیش فرض ۱۹۲.۱۶۸.۲.۲۱۸ است. دقت داشته باشید که منظور از MX و HX مدل هایی است که نام آن ها با این حروف اختصاری آغاز می شود. برای مثال مدل MX8  و مدل HX4 که عدد بعد از آن ها بیان گر تعداد پورت ها است.

برای مثال MX8  یک مدل ۸ پورت است. نکته دوم اینکه اگر در شبکه شما DHCP وجود دارد ، شما نمی توانید از این آدرس IP دیفالت استفاده نمایید ( در بعضی از مدل ها ) و این آی پی تنها در صورت عدم وجود DHCP در شبکه شما مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد Gateway های MX60 و MX120 باید توجه داشت که آدرس IP پیش فرض ۱۹۲.۱۶۸.۲.۲۴۰ می باشد.

اما اگر دستگاه از تنظیمات کارخانه خارج شده باشد چگونه می توانیم آدرس IP آن را بیابیم؟ به این منظور کافی ست که به پورت FXS دستگاه ( در صورت وجود ) یک دستگاه تلفن آنالوگ متصل نمایید و کد ## را شماره گیری کنید. با شماره گیری این کد آدرس IP به صورت صوتی برای شما پخش خواهد شد.

تنظیمات Kerio Operator جهت استفاده از سرویس SIP Trunk مخابرات

در صورتی که دستگاه پورت FXO دارد می توانید آن را به یک خط شهری متصل کنید. سپس شماره خط شهری را از طریق یک خط شهری دیگر یا موبایل شماره گیری کنید و آدرس آی پی توسط IVR پیش فرض پخش خواهد شد. ( در صورتی که پیکربندی مربوط به آن تغییر نکرده باشد. )

کلمه عبور پیش فرض  Gateway های New Rock

پسورد پیش فرض گیت وی نیوراک مدل HX4 همان hx4 با حروف کوچک برای کاربر Admin و در VoIP Gateway New Rock مدل MX8 همان mx8 با حروف کوچک می باشد.

در مورد سایر مدل ها نیز به تدریج به همین مقاله اضافه خواهند شد.

اقدامات اولیه پس از لاگین به Gateway نیوراک

پس از اینکه برای اولین بار به یک VoIP Gateway نیوراک لاگین کردید ، ابتدا از منوی Basic و بخش System کدک تماس ها را مشخص نمایید. توصیه ما استفاده از PCMU/20 و   PCMA/20 که همان ULAW و ALAW هستند می باشد. در صورتی که نیاز به فشرده سازی داشته باشید ، می توانید از G729A بهره ببرید. اما تک تیک این گزینه را برای سرویس هایی که مستقیما با مخابرات ایران در تماس هستند توصیه نمی کند.

DTMF Mode نیز همان طور که می دانید در مخابرات ایران بر روی RFC 2833 پیکربندی شده است ، بنابراین ما نیز آن را بر روی همین مقدار تنظیم خواهیم کرد.

در پایان ، بهتر است در زبانه Network آدرس IP جدیدی را برای دستگاه تعیین نمایید. همچنین با تنظیم SNTP زمان دقیق لاگ ها به وقت محلی شما مشخص خواهد شد که امکانی سودمند است.

SIP چیست؟ و قابلیت های آن کدام هستند ؟

 

 

 

۳.۵ ۴ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا