Linux ApplicationLinux SecretsUbuntuلینوکس

نصب و حذف پیکیج های نرم افزاری در محیط گرافیکی ابونتو

در مقاله قبل از این سری آموزشی نصب و حذف نرم افزار در لینوکس CentOS و openSUSE را از طریق محیط گرافیکی آموزش دادیم. در راهنمای پیش رو نحوه نصب و حذف نرم افزار در Ubuntu بیان خواهد شد.

نصب GPM در لینوکس ابونتو

ابتدا بر روی لوگو ابونتو در قسمت بالا و سمت راست Desktop کلیک کنید. در کادر جست و جو عبارت Software را تایپ نمایید.
نصب نرم افزار در لینوکس ابونتوبر روی Ubuntu Software Center کلیک کنید.
نصب نرم افزار در لینوکس ابونتوهمان طور که می دانید Ubuntu Software Center یکی از محیط های مدیریت پکیج های نرم افزاری در ابونتو است. فرض کنید که قصد نصب پیکیج نرم افزاری GPM را داشته باشیم. بنابراین عبارت GPM را که کوتاه شده General Purpose Mouse Interface است را می نویسیم. پس از جست و جو نام این Software Package برای شما به نمایش در خواهد آمد. بر روی آن کلیک نمایید.
نصب نرم افزار در لینوکس ابونتومانند سایر توزیع های لینوکس در این قسمت نیز به کلمه عبور کاربر root نیاز دارید.
نصب نرم افزار در لینوکس ابونتواکنون پیکیج نرم افزاری مذکور نصب شده است. جهت حذف آن کافی ست دوباره در Ubuntu Software Center بر روی Remove کلیک کنید و پس از اعتبار سنجی کاربر root پیکیج به راحتی حذف خواهد شد.

۴ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله
Package Manager ها در توزیع های مختلف لینوکس

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Arash
Arash
3 سال پیش

با سلام و عرض ادب و تبریک عید سعید فطر خدمت شما و همکاران محترمتان دو ساوال از خدمتتان دارم اینکه در ویندوز همانطور که شما میدونید چندتا درایو داریم که در صورت خرابی درایو ویندوز نصب شده درایوهای دیگر آسیبی نمیرسه که با نصب مجدد ویندوز به فایلها دسترسی داریم آیا در لینوکس هم اینگونه است چون وقتی لینوکس درایو حذف شود اطلاعات هم از بین میرود چون با mount کردن پارتیشن کلا درایوها هم در صورت حذف درایور نصب لینوکس همه ازبین میرود>در صورت امکان یک توضیحی بدین و یک سایت خوب جهت پارتیشن بندی در لینوکس معرفی… بیشتر»

آخرین تغییر 3 سال پیش توسط Arash90
دکمه بازگشت به بالا