VMWareمجازی سازی

همه چیز درباره NVMe Controller در VMware vSphere

شرکت VMware در هر به روزرسانی تازه محصولاتش ، کارایی ماشین های مجازی را بهبود می بخشد. در vSphere نسخه ۶.۵ کنترلر NVMe نیز به سایر کنترلر های Storage اضافه گردیده است. شما می توانید NVM Express را در ماشین های مجازی با Hardware Version نسخه ۱۳ استفاده نمایید. NVMe یک ویژگی اینترفیس Logical  است که به منظور دسترسی به Nonvolatile Storage هایی که با PCI Express به سخت افزارهای مجازی یا حقیقی متصل شده اند ، از آن بهره می بریم. دیوایس های NVMe مجازی بار پردازش ورودی و خروجی را نسبت به سایر کنترلرها کاهش می دهند. همین موضوع باعث می شود که تعداد بیشتری ماشین مجازی بر روی یک Server جا بگیرد. بنابراین راه اندازی VDI در زمان استفاده از استوریج های با کنترلر NVMe بسیار به صرفه تر و با کارایی بالاتری خواهد بود.

هر ماشین مجازی در vSphere تعداد ۴ کنترلر NVMe را پشتیبانی می کند و هر Controller می تواند تا ۱۵ دیسک مجازی را کنترل کند. بنابراین اگر Hardware Version ماشین مجازی شما نسخه ۱۳ است ، شما می توانید از کنترلرهای NVMe ، SATA ،  SCSI و IDE برای دیسک های ماشین مجازی تان استفاده نمایید.

ماشین های مجازی با سیستم عامل های زیر در حال حاضر از کنترلرهای NVMe پشتیبانی می کنند :

  • Windows 7 and 2008 R2 (hot fix required: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2990941)
  • Windows 8.1, 2012 R2, 10, 2016
  • RHEL, CentOS, NeoKylin 6.5 and later
  • Oracle Linux 6.5 and later
  • Ubuntu 13.10 and later
  • SLE 11 SP4 and later
  • Solaris 11.3 and later
  • FreeBSD 10.1 and later
  • Mac OS X 10.10.3 and later
  • Debian 8.0 and later

اما دقت داشته باشید که سیستم عامل شما نیاز به درایور جهت استفاده از کنترلر NVMe دارد.

در صورت تمایل می توانید از طریق Configuration File ماشین مجازی تشخیص دهید که آیا VM از این نوع کنترلر استفاده می کند یا خیر. کافی ست با ویرایش گر مناسب فایل را باز کنید و به دنبال ورودی هایی باشید که با کلمه nvme آغاز شده اند. برای نمونه در ورودی زیر X برابر با شماره Controller می باشد :

nvmeX.present = “TRUE

ورودی های مرتبط با دیسک های NVMe نیز به شکل زیر می باشند :

nvmeX:Y.present = “TRUE

nvmeX:Y.fileName = “disk.vmdk

که در آن ها X برابر با شماره کنترلر و Y برابر با شماره دیسک است.

همچنین در دایرکتوری محل ذخیره ماشین مجازی لاگ های مربوط به ماشین مجازی در فایل vmware.log با همین نام ها ثبت می شود.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا