CCNA Routing & Switchingسیسکو

تفاوت ARP Table و  MAC Address Table در چیست؟

تفاوت ARP Table و MAC Address Table در چیست؟ پاسخ این سوال بی نهایت ساده است. اما در شرایط امتحان و به خصوص برای کسانی که تنها دوره های سیسکو را گذرانده اند و تجربه عملی کار را نداشته اند ، گاهی این موضوع فراموش می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به عنوان یک یادآوری کوتاه این موضوع را در سلسله مقاله های بررسی نمونه سوالات CCNA پوشش دهیم. چرا که طراحان سوال ها با آگاهی از فراموشی دانشجویان در این خصوص سعی می کنند که طیف وسیعی از سوالات را در این باره مطرح نمایند تا از این طریق دانش آزمون دهنده را به چالش بکشند.

ARP Table

همان طور که می دانید وظیفه اصلی پروتکل ARP یافتن آدرس MAC مجهول در هنگام ارسال داده است. برای اینکه این مطلب به خوبی در ذهن ثبت شود بهتر است به خروجی دستور show arp در سوئیچ های سیسکو نگاهی داشته باشیم. این دستور جدول ARP سوئیچ را که به مرور تکمیل شده است به شما نشان می دهد و سوئیچ از طریق آن آدرس های لایه ۳ را ( منحصرا IP ) به آدرس های لایه ۲ ( منحصرا MAC Address ) تبدیل می کند. ( Address Resolution از لایه ۳ به لایه ۲ )

Internet  ۱۹۲.۱۶۸.۲۰۰.۳           ۳   ۰۰۰۷.dddd.abc2  ARPA   Vlan4

Internet  ۱۹۲.۱۶۸.۲۰۰.۱۰          ۶   ۰۰۰a.bbbb.a5ba  ARPA   Vlan4

Internet  ۱۹۲.۱۶۸.۲۰۰.۱۷          –   ۰۰۱۴.cccc.6c7b  ARPA   Vlan5

Internet  ۱۹۲.۱۶۸.۲۰۰.۲۵        ۲۰۸   ۰۰۰۵.aaaa.3b5a  ARPA   Vlan5

در خروجی مثال فوق آدرس های آی پی و MAC Address آن ها نمایش داده شده است. سوئیچ با مراجعه به همین جدول MAC Address مجهول را می یابد و MAC Address های جدید را در این جدول ذخیره می کند.

پروتکل HDLC و جایگزین آن چیست؟

MAC Address Table

در جدول MAC Address در واقع آدرس های لایه دو ( منحصرا MAC ) به همراه Binding اینترفیس ذخیره می شوند. به عبارت دیگر در این جدول هیچ خبری از آدرس IP نیست و تنها نام پورت های سوئیچ به همراه شماره MAC هر پورت ذخیره شده است. در ادامه به خروجی دستور show mac-address-table در سوئیچ سیسکو توجه نمایید.

۰۰۲۱.d837.a6fc          Dynamic       ۱     FastEthernet3

۰۰۰۷.۹۵dc.04c1          Dynamic       ۴     FastEthernet2

۰۰۰a.95b0.a5aa          Dynamic       ۴     FastEthernet0

مطلب فوق پیش از این در انجمن سیسکو مطرح و توسط کارمندان شرکت سیسکو پاسخ داده شده بود.

۳.۶ ۵ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
mohamad reza
4 سال پیش

سپاس فراوان برای سایت خوبتون

دکمه بازگشت به بالا