تکنولوژیشبکه و ارتباطاتوب

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

یکی از سرویس دهنده های مشهور در زمینه خدمات DNS سرویس ZoneEdit است. در این مقاله شما را به نحوه پیکربندی DDNS یا همان Dynamic DNS در ZoneEdit آشنا خواهیم کرد.

DDNS چیست؟

DDNS یا Dynamic DNS یک دی ان اس پویا است که با استفاده از مکانیزم های خاصی که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت تغییر آی پی سرور را متوجه می شود و آن را به صورت خودکار در رکوردهای ثبت شده DNS تغییر می دهد. همان طور که می دانید در بسیاری از آی اس پی ها مدت محدود و مشخصی ، یک آی پی خاص به ما اختصاص داده می شود و پس از مدتی تغییر می کند.

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

ابتدا به پنل کاربری تان در ZoneEdit وارد شوید. سپس بر روی نام دامنه مورد نظرتان کلیک کنید.

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

از پنل سمت چپ با کلیک بر روی DNS Settings مطمئن شوید که در بخش تنظیمات DNS هستید.

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

بر روی کلمه  DYN در روبه روی عبارت Dynamic DNS کلیک کنید.

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

در بخش Dynamic Records بر روی Edit کلیک نمایید.

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

نام هاستی که سرویس مورد نظرتان را جهت پابلیش ارائه می دهد در بخش هاست و میزان TTL ای که در نظر گرفته اید را وارد و دکمه Next را کلیک کنید.

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

اکنون Confirm را برگزینید.

پیکربندی DDNS در ZoneEdit

اکنون کار پیکربندی DDNS در ZoneEdit به پایان رسیده است. حال شما می توانید توسط نرم افزارها و Agent هایی که ZoneEdit جهت DDNS از آن ها بهره می برد پیکربندی نهایی را انجام دهید. در مقاله های آینده تک تیک این موضوع آموزش داده خواهد شد. همچنین پیش از این یک نمونه از این نرم افزارها که در سرویس داینامیک دی ان اس NoIP ارائه می شود آموزش داده شده است. لینک آموزش DUC برای استفاده از Dynamic DNS

استفاده از NSLookup جهت بررسی MX record ها

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا