AsteriskElastixIssabelKerio Operatorتلفن تحت شبکه

خطای ۵۰۳ پروتکل SIP در زویپر به چه علت اتفاق می افتد؟

Zoiper یکی از سافت فون های محبوب جهت استفاده از سرویس های VoIP است. در این مقاله درباره یکی از رایج ترین خطاهایی که بسیاری از کاربران در هنگام استفاده از این نرم افزار با آن مواجه می شوند را بررسی خواهیم کرد. این خطا با عدد ۵۰۳ شناخته می شود.

خطای ۵۰۳ پروتکل SIP در زویپر به چه علت اتفاق می افتد؟

مهم ترین دلیل بروز این Error پاسخ دیرهنگام یا معیوب DNS Server شما است. البته این عدم امکان ارتباط با DNS می تواند به دلیل تنظیمات Firewall ، مشکلات سیستم عامل شما و مشکلات DNS Server ای که از آن استفاده می نمایید نیز باشد. از این رو اولین راه حل این است که HostName را در تنظیمات Zoiper به آدرس آی پی SIP Server تان تغییر دهید. اگر آی پی VoIP Server سرویس دهنده تان را نمی دانید می توانید با آن ها تماس بگیرید.

البته یکی از دلایل دیگر بروز خطای ۵۰۳ این است که سرویس وویپ شما به کل در دسترس نیست. توصیه می شود در زمان بروز خطای شماره ۵۰۳ پروتکل SIP در نرم افزار Zoiper تمام تنظیمات اکانت تان را یک بار مرور کنید. از جمله این پیکربندی ها می توان نام کاربری و کلمه عبور و آدرس ، پروتکل و پورت را نام برد.

در مواقعی که این خطا اتفاقی و در بعضی موارد رخ می دهد ، بهتر است چندی بعد دوباره صحت کارکرد سرویس را بررسی نمایید. زیرا این می تواند یک مشکل موقت باشد.

در انتها در صورتی که شما از TLS به عنوان Transport Type بهره می برید ، این احتمال وجود دارد که فایل Certificate شما دچار مشکل شده باشد.

مدیریت حساب های کاربری در Kerio Operator - قسمت اول

گاهی خطای ۵۰۳ با یک پیغام دیگر همراه می شود. در این صورت بسته به پیغام شما راه حل های متفاوتی را خواهید داشت :

No route to destination

این پیغام نشان می دهد که شما به درستی به شبکه VoIP Provider  متصل نشده اید. برای مثال ممکن است مشکلی در تنظیمات کارت شبکه شما وجود داشته باشد یا اینکه اینترنت شما قطع شده باشد. ( در صورتی که VoIP Gateway در بستر اینترنت قرار دارد. )

No transport left to try ، Transport Failure  ، DNS Timeout

این پیغام ها تنها در دیوایس های اندرویدی مشاهده می گردد. جهت برطرف کردن ایراد در این وضعیت تنها راه ارتباط با پشتیبانی Zoiper از طریق ایمیل support@zoiper.com است.

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا