CCNA Routing & Switchingسیسکو

راه های دسترسی Out of band به محیط پیکربندی سوئیچ های سیسکو

در این راهنما راه های رایج اتصال به سوئیچ های سیسکو را برای دسترسی به محیط CLI مرور خواهیم کرد.

راه های دسترسی به محیط CLI سوئیچ های سیسکو

به طور کلی راه های دسترسی به سوئیچ های سیسکو به دو دسته In band و Out of band تقسیم می شوند. روش های In band نیاز به کانکشن شبکه با سوئیچ مورد نظر دارند. متودهای Out of band نیز به روش هایی گفته می شود که نیاز به دسترسی مستقیم فیزیکی به سوئیچ خواهند داشت. جهت پیکربندی سوئیچ هایی که به تازگی خریداری شده اند به طور معمول راهی به جز روش های Out of band وجود ندارد.

پورت کنسول – Console Port

اتصال از طریق پورت کنسول یک از مهم ترین راه های دسترسی به محیط پیکربندی سوئیچ از نوع Out of band است. این کابل ها در یک سمت دارای پورت کنسول هستند که به پشت سوئیچ متصل می شود و از سوی دیگر توسط یک پورت RS232 به هاست وصل خواهند شد. نمونه ای از این نوع کابل را در تصویر زیر مشاهده می کنید :

پورت کنسول سیسکو

از آن جایی که هم اکنون بسیاری از لپ تاپ ها فاقد پورت RS232 هستند ، روش جایگزین اتصال از طریق آداپتور USB به DB9 است. تصویری از این نوع آداپتور را در زیر مشاهده می نمایید :

پورت کنسول سیسکو

نکته بسیار مهم در زمان اتصال به سوئیچ های سیسکو از طریق کابل کنسول این است که بایستی در نرم افزار Terminal شما تنظیمات زیر جهت اتصال سریال صورت پذیرد. ( یکی از نرم افزارهای ترمینال مشهور ، Putty است. )

ایجاد Unequal Load-Balancing برای پروتکل EIGRP در سیسکو

Console Port Settings

در تصویر زیر Console Port Settings مشاهده می شود :

پورت کنسول سیسکو

در پایان یکی از سوال های آزمون بین المللی CCNA را مرور خواهیم کرد :

What is the baud rate setting for your terminal emulation program so that you can communicate through your console port?

  1. ۲۴۰۰
  2. ۹۶۰۰
  3. ۱۴۴۰۰
  4. ۳۶۳۰۰

همچنین یکی از سوالات پر تکرار دیگر در این زمینه پرسش زیر است :

Which of the following connection Methods available to connect to a router is considered  Out-of-Band ?

A – Serial Port 

B – VTY Port

C – HTTP Port

D – AUX Port

که پاسخ درست با توجه به آن چه که گفتیم مشخص است. جهت دسترسی رایگان به بانک سوالات آزمون های CCNA و CCNP به صورت روزانه به کانال تلگرامی WearebiTs مراجعه نمایید. همچنین ویدیوهای رایگان آموزش سیسکو به زبان فارسی در کانال یوتیوب نگارنده موجود می باشد. تمامی مقاله های مرتبط با سیسکو در وب سایت تک تیک نیز در این لینک قابل مشاهده اند. 🙂

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا