vcenterVMWareمجازی سازی

رفع خطای SSO log directory full در وی سنتر نسخه ۶

یکی از خطاهای رایج در vCenter نسخه ۶ ، پیغام SSO log directory full می باشد. در این راهنما نحوه رفع ایراد در زمان روی دادن این خطا را آموزش خواهیم داد. لازم به ذکر است که این Error علاوه بر نسخه Embedded وی سنتر ، در Platform Controller Server Appliance  نیز ممکن است به وجود بیاید. روش رفع ایراد در PCS نیز به همین منوال است.

رفع خطای SSO log directory full در وی سنتر نسخه ۶

روش حل این مشکل این است که مقدار Maximum backup size و Maximum backup index را در تنظیمات فایل لاگ با نام log4j.properties کاهش دهیم.

به این منظور ، ابتدا به اپلایسنس وی سنتر یا PCS لاگین کنید. ( با استفاده از SSH )

در این راهنما با استفاده از Putty یک Session از نوع SSH با وی سنتر برقرار شده است. پس از لاگین با کاربر root برای وارد شدن به محیط Shell ابتدا با دستور shell.set –enabled True آن را فعال نمایید و سپس با دستور Shell آن را راه اندازی کنید.

وارد دایرکتوری /usr/lib/vmware-sts/webapps/sts/WEB-INF/classes شوید و دستور ls –lah را اجرا کنید تا لیستی از فایل های موجود در این دایرکتوری را مشاهده نمایید.

همان طور که مشاهده می شود ، فایل log4j.properties در این دایرکتوری وجود دارد.

با دستور cp یک کپی به عنوان پشتیبان از فایل مذکور تهیه کنید. حال با یک ادیتور متن فایل اصلی را باز کنید. ( برای مثال vi )

مطابق تصویر زیر در محتویات فایل مقدار LOGFILE.MaxFileSize را بیابید و برابر ۵۰ MB قرار دهید. سپس مقدار LOGFILE.MaxBackupIndex را نیز به ۵ کاهش دهید. ( خط پایینی )

در بخش PERFLOG.MaxBackupSize نیز آن را برابر ۵۰ مگابایت و MaxBackupIndex آن را برابر ۳ قرار دهید.

فایل را ذخیره کنید و به محیط Bash بازگردید.

اکنون سرویس vmware-ststd را با دستور service vmware-stsd restart ری استارت کنید.

اکنون از همین قسمت وارد دایرکتوری /storage/log/vmware/sso شوید. فایل های زیر را با دستور rm حذف کنید :

localhost_access_log.*

vmware_identity_sts.*

vmware-identity-sts-perf.*

از این پس پیغام خطای مذکور ظاهر نخواهد شد.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا