VMWareمجازی سازی

آموزش نصب ESXi 5.5 روی Vmware Workstation

ESXi چیست ؟

ESXi از سری محصولات WMware هست که مثل WMWare Workstation شما می تونید کار Virtualization رو انجام بدید اما در سطح خیلی کلان یا Enterprise . این نرم افزار بقدری قدرتمند بوده که حتی برای نصبش هم نیازمند سخت افزار تخصصی خودش هست و باید توجه داشته باشید که به این راحتی ها روی هر نوع سروری نصب نمی شه. اما با یک سری ترفند هایی میشه اون رو روی WMWare Worksation نصب کرد. در واقع به این نوع از نرم افزار های مجازی سازی به اصطلاح Hypervisor Type 1 میگن. VMware ESXi با CPU های ۶۴ بیتی کار میکنه حالا CPU Intel که باید قابلیت Intel VT را پشتیبانی کنه یا CPU AMD که باید قابلیت AMD-V رو داشته باشه. (یعنی CPU هایی که به خوبی قابلیت Virtualization رو ساپورت کنن) کمترین رمی که برای نصب ESXi لازم هست ۲ گیگ که این فقط لازمه ی نصب VMware ESXi و برای نصب virtual machine روی ESXi باید رم بیشتر داشت حالا نسبت به تعداد و کاری که از این سیستم عامل‌ها‌ی میخواهید. حداقل یک کارت شبکه نیاز دارید که پیشنهاد میکنم بیشتر از یکی داشته باشید.

برای مدیریت ماشین‌های مجازی که بر روی VMware ESXi  وجود دارد میتوان از نرم افزار vSphere کنیم.

vSphere چیست؟

ESXi سیستم عاملی است که به صورت CLI(Command line Interface) می باشد.

شرکتVMware برای مدیریت ماشین های مجازی روی بستر ESXi ، نرم افزاری پیشنهاد می‌دهد که محیطی (GUI (Graphical user interface را برای Admin های شبکه فراهم میکند.از طریق این نرم افزار  می توان اتصال، مدیریت ودسترسی ماشین‌های مجازی مستقر بر روی سرور با بستر ESXi را مدیریت کرد. این نرم افزار کاربردی vSohere نام دارد.از طریق Vsphere می توان مدیریت یکپارچه Server  ها را که از طریق vcenter  انجام میشود  را نیز انجام داد.به طور کلی در زمان برقراری اتصال می توان IP مربوط به vCenter و یا Esxi را به Vsphere بدهیم.

آموزش استفاده از ابزار netcat در VMware ESXi جهت بررسی وضعیت پورت های شبکه

در این ویدئو آموزش نصب ESXI 5.5 روی VMware Workstation و همچنین آموزش نصب Vsphere client و طریقه فعال سازی لایسنس آن را با هم خواهیم دید.


۴.۳ ۹ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
محسن
محسن
3 سال پیش

آخه چرا نسخه ۵ وقتی آخرتی ورژن ۷ هستش

نوید داریا
ویراستار
در پاسخ به  محسن
3 سال پیش

سلام. هنوز نسخه ۵ در بسیاری از سازمان ها استفاده می شود. به خصوص سازمان های غیر ایرانی ، به دلیل هزینه لایسنس های نسخه های بالاتر

دکمه بازگشت به بالا