تازه های تکنولوژیتکنولوژی

چطور بهترین لپ تاپ سال را با قیمت مناسب خرید کنیم؟

خرید لپ تاپ خوب برای همه ما از اهمیت بالایی برخوردار است. باتوجه به افزایش قیمت ارز که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، این اهمیت هم بیشتر شده که دو دلیل دارد. دلیل اول انتخاب لپ تاپی است که نیازهای ما را کاملا برطرف کند و دلیل دوم هم این است که چون هزینه‌ای که می‌کنیم، با توجه به شرایط اقتصادی موجود تاثیر زیادی در هزینه‌های کلی ما دارد، باید محصولی انتخاب کنیم که تا چندین سال نیاز به ارتقا آن نداشته باشیم.

بنابراین در این راهنما قصد داریم به بررسی مواردی بپردازیم که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و از نظر اقتصادی بررسی کنیم که باید چه لپ تاپی را انتخاب کنیم.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ بر اساس بودجه

اولین موضوعی که باید مشخص کنید این است که این لپ تاپ را برای انجام چه نوع کاری می‌خواهید؟

آیا صرفا یک کاربر عادی هستید که می‌خواهید برای دیدن فیلم و وبگردی از آن استفاده کنید یا اینکه برای انجام بازی قصد خرید لپ تاپ دارید؟ شاید هم برنامه نویس و توسعه دهنده هستید که در این صورت می‌توانید از راهنمایی که برای خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای برنامه نویسی تهیه کردیم کمک بگیرید.

فرض کنیم که قرار است از این لپ تاپ برای کارهای روزمره، انجام کارهای گرافیکی و سه‌بعدی، انجام بازی یا کارهای تخصصی استفاده کنید. پس بسته به شرایط نیاز به سیستمی خواهید داشت که نیازهایی که از آن انتظار دارید را به بهترین شکل انجام دهد.

بنابراین باید از چک لیست خرید لپ تاپ که در ادامه بررسی می‌کنیم برای بررسی انتخاب‌های خود استفاده کنید.

سال ساخت لپ تاپ را بررسی کنید

اگر دقت کنید، در ابتدا اشاره کردم که متناسب با بودجه‌ای که خرج می‌کنیم به لپ تاپی نیاز داریم که به مدت طولانی بتواند ما را همراهی کند. از همین رو بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به تازگی تولید و روانه بازار شده است. اینکه اکنون ما در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۰ هستیم؛ خرید لپ تاپ تولید شده در انتهای سال ۲۰۱۹ در مقایسه با لپ تاپ تولید شده در سال ۲۰۲۰ تفاوت قابل چشمگیری دارد.

دلیل آن به قطعات داخلی استفاده شده در لپ تاپ برمی‌گردد. مادربرد و کارت گرافیک که در لپ تاپ استفاده می‌شود به همان اندازه که در یک سیستم کامپیوتر رومیزی اهمیت دارد، در خرید لپ تاپ هم باید به آن توجه کنید.

همین دو قطعه که کارت گرافیک روی آن سوار شده است موجب می‌شود تا بتوانید استفاده بهینه‌تری از لپ تاپ داشته باشید که تاثیر فوق‌العاده بالایی در سرعت و کارایی لپ تاپ خواهد داشت.

بهترین مادربورد لپ تاپ

قطعات به کار رفته را مورد بررسی قرار دهید

در یک لپ تاپ مشابه رایانه رومیزی از همان قطعات موجود استفاده شده است؛ تنها تفاوت این است که به جای قطعاتی با حجم و ابعاد بزرگ، با چیزهایی روبه‌رو هستیم که کوچک‌تر بوده ولی همان کارایی را دارند.

شما باید تک‌تک قطعات به کار رفته را بر اساس شرکت سازنده، مدل، سال ساخت و مشخصاتی که دارد مورد بررسی قرار دهید. سپس ببینید که آیا این قطعات بر اساس نرم‌افزارها و بازی‌هایی که آنها را اجرا می‌کنید توان پاسخگویی را دارند یا نه؟

به‌عنوان مثال اگر لپ تاپ را برای انجام بازی و گیمینگ انتخاب می‌کنید مطمئنا بهتر است به دنبال بررسی و خرید لپ تاپ گیمینگ باشید. اما حالا که وضع اقتصادی فرق کرده و با قیمت‌هایی دو برابر نسبت به ۶ ماهه نخست سال مواجه هستیم، شاید هرکسی توان خرید چنین لپ تاپی را نداشته باشد.

از همین‌رو ممکن است مجبور باشید به دنبال گزینه‌های دیگری باشید که مخصوص گیمینگ نیستند، اما چون برای کارهای تخصصی ساخته شده‌اند می‌توانند از پس انجام بازی هم برآیند. ولی …

همین سه نقطع یعنی اینکه ممکن است بخاطر انجام فعالیت‌های پردازشی سنگین در برخی بازی‌ها شاهد کاهش طول عمر، خرابی قطعات و… باشیم که بیشتر ممکن است بخاطر گرمای بیش از حد لپ تاپ به‌وقوع بپیوندد.

به برند لپ تاپ توجه کنید

اینکه از ه برندی هم لپ تاپ خریداری کنید اهمیت بالایی دارد. به‌عنوان مثال در ایران بیشتر به این چند برند اهمیت بالایی داده می‌شود.

سایر برندها در کشور ما معمولا زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرند و به نوعی کمتر هم در بازار وجود دارند. بنابراین باید از نظر تعمیرات و یافتن قطعات این مورد را هم بررسی کنید. خرید از برندهایی که زیاد در بازار ایران مورد توجه قرار ندارند زیاد معقول به‌نظر نمی‌رسد؛ خصوصا با شرایط قیمتی که برای تعمیر لپ تاپ وجود دارد.

تاپ ترین پیشنهادات لپ تاپ

از یک سایت برای نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ کمک بگیرید

در انتها آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است تا با کنار هم قرار دادن چک لیست بالا و انتخاب مدل‌هایی که پیدا کردید، حالا باید از یک سایت برای نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ کمک بگیرید. شما با این کار می‌توانید مشخصات کامل و دقیق لپ تاپ را بررسی کرده و بر اساس نیازتان ان را انتخاب کنید.

این سایت‌ها به شما کمک خواهند کرد تا بدانید هر مدل برای چه کار و سطح انتظاری ساخته شده است.

یکی از این سایت‌ها، تاپترین می‌باشد که به‌صورت تخصصی در زمینه نقد و بررسی کالا فعالیت دارد. با مراجعه به این سایت به نشانی toptarin.net می‌توانید در گروه‌بندی مختلفی از جمله لپ تاپ به انواع مدل‌ها بر اساس سطح انتظار و برند سازنده دسترسی داشته باشید.

برخی مطالب که به صورت تخصصی بر اساس نوع لپ تاپ برای کاربری مختلف هستند وجود دارند که در آنها مدل‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. شما می‌توانید با جستجو و مشخص کردن نوع کاربری گیمینگ، اداری و روزمره، کارهای تخصصی و… به هر یک از این مطالب مراجعه کرده و لپ تاپ موجود در این گروه‌بندی را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.

علاوه بر این اگر به برند خاصی تعصب دارید و فکر می‌کنید که خرید از این برندها طول عمر بالاتر و کیفیت بهتری دارند، می‌توانید بهترین‌های هر برند را بر اساس خانواده و مدلی که دارند مشاهده کنید. به عنوان مثال در لپ تاپ ایسوس خانواده‌های مختلف ویووبوک، ذن بوک، کروم بوک، راگ و TUF مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که هرکدام چه ویژگی و امکاناتی دارند.

۳.۷ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا