تکنولوژیوب

ایجاد ایمیل در DirectAdmin

پیش از این در مقاله ” نرم افزارهای کنترل پنل هاستینگ چه استفاده ای دارند؟ دلیل استفاده از Hosting Control Panel Software ها را توضیح دادیم. همچنین در همان نوشته توضیح داده بودیم که برخی از این نرم افزارها مانند DirectAdmin امکاناتی چون مدیریت ایمیل را در اختیار کاربران نهایی قرار می دهند. در این آموزش قصد داریم ایجاد و مدیریت ایمیل ها را در DirectAdmin آموزش دهیم.

DirectAdmin دارای سه سطح دسترسی Admin ، Reseller و User Level است. امکان مدیریت ایمیل ها در نسخه User Level که به عنوان پنل مدیریت به خریداران خدمات هاستینگ تعلق می گیرد قرار داده شده است.

به طور معمول در هنگام خرید خدمات هاستینگ هایی که از کنترل پنل DirectAdmin استفاده می کنند ، یک آدرس برای اتصال به Control Panel مربوط به شما به همراه حساب کاربری DirectAdmin در اختیارتان خواهند گذاشت. با استفاده از آدرس مذکور و نام کاربری و رمز عبور می توانید به پنل خود متصل شوید.

ایجاد ایمیل در دایرکت ادمین ( Direct Admin )

پس از لاگین به DirectAdmin در سطح User و در دسته بندی E-Mail Management بر روی E-Mail Accounts کلیک کنید.

اگر پیش از این ایمیلی را در Direct Admin  ایجاد کرده باشید می توانید آن ها را در این قسمت مشاهده و ویرایش نمایید.

بر روی Create mail account کلیک کنید.

در فیلد username نام کاربری خود را برای آدرس ایمیل مورد نظر وارد نمایید.  در قسمت Enter Password نیز بر روی دکمه Random کلیک کنید تا یک پسورد تصادفی مناسب و قوی برای شما در نظر گرفته شود. Email Quota یکی از قسمت های مهم و کاربردی این تنظیمات است. مقدار پیش فرض آن بر روی ۵۰ مگابایت تنظیم شده است که به این معنا می باشد ، حجم ایمیلی دریافتی حداکثر ۵۰ مگابایت می تواند باشد.

Vacation Message یا پاسخگویی خودکار نامه ها در Elastix 4.0

Send Limit حداکثر حجم ایمیلی است که کاربر می تواند ارسال نماید. این مقدار نیز اگر خالی گذاشته شود ، به طور پیش فرض ۵۰ مگابایت در نظر گرفته می شود.

کنترل دو فیلد شرح داده شده و انتخاب مقدار صحیح آن ها از لحاظ امنیتی و Performance هاست بسیار مهم است. چرا که اجازه دریافت ایمیل هایی با حجم بالا ، باعث می شود اولا فضای هاست شما به سرعت اشغال شود و دوما در صورت دریافت هرزنامه ها با خطر بیشتری مواجه خواهید بود.

همچنین اجازه ارسال ایمیل با حجم بالا نیز پهنای باند شما را اشغال می کند. مقدار پیشنهاد شده همان ۵۰ مگابایت پیش فرض است ، مگر اینکه مطمئن باشید که برای کاربر خاصی مقداری بیش از آن مورد نیاز است.

اگر بخواهید مقدار دریافت و ارسال بدون محدودیت باشد ، عدد صفر را در فیلد وارد نمایید.

در پایان بر روی Create کلیک کنید.

خواهید دید که ایمیل ایجاد شده به لیست شما در دایرکت ادمین اضافه می گردد. برای اینکه بتوانید از صندوق پستی ایجاد شده استفاده نمایید از منوی از منوی اصلی DirectAdmin گزینه WebMail را برگزینید. بسته به اینکه پوسته پیش فرض WebMail برای شما Squirrelmail یا Roundcube باشد ، در محیط نمایش داده شده می توانید وارد حساب ایمیل خود شوید و از امکانات آن بهره ببرید.

در مقاله آینده از این سری دو امکان بسیار جذاب و کاربردی Forwarders و Autoresponders را که تنظیم آن ها بسیار آسان است را آموزش خواهیم داد.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا