Kerio Control

آشنایی با قسمت Advanced Options در Kerio Control

در این مقاله می خواهیم با قسمت Advanced Options در Kerio Control به طور کامل آشنا شویم.
 Advanced option on kerio control


سربرگ System Configuration

۱- Current date and Time در این قسمت می توانید تاریخ و ساعت فعلی سیستم Kerio Control را مشاهده کنید. اگر می خواهید تاریخ و ساعت سیستم Kerio را تغییر دهید و به صورت دستی تنظیم کنید، کافیست بر روی Change کلیک کنید، سپس در پنجره باز شده در قسمت Date تاریخ و در قسمت Time زمان را وارد کنید.
 Advanced option on kerio control

۲- Keep synchronized with NTP server در این کادر می توانید آدرس NTP سرور را وارد کنید تا بر اساس Time Zone که مشخص کرده اید تاریخ و ساعت دقیق را برای Kerio Control به صورت خودکار تنظیم شود.
اگر بخواهید چندین آدرس NTP سرور را وارد کنید با نقطه و ویرگول بدین شکل ; (semicolons) از هم جدا کنید.
نمونه ای از آدرس NTP سرور که می توانید از آن ها استفاده کنید:

NTP چیست؟ NTP یا پروتکل زمان تحت شبکه یکی از قدیمی ترین پروتکلهای مورد استفاده در شبکه های مبتنی بر IP است. با استفاده از این پروتکل امکان هماهنگ نمودن و استفاده از ساعت دقیق در حد ساعت اتمی در شبکه های کامپیوتری بوجود می آید.

۳- server time zone از این قسمت باید منطقه زمانی خود را مشخص کنید تا بر اساس منطقه زمانی که مشخص کرده اید تاریخ و زمان دقیق برای شما ارسال گردد.
برای کشور ایران باید منطقه زمانی GMT +03:30) Tehran) را انتخاب کنید.

Advanced option on kerio control


سربرگ Web Interface

۱- (Force SSL secured connection (recommended کریو کنترل برای حفظ امنیت از رمزنگاری SSL به صورت پیش فرض استفاده می کند. اگر می خواهید از رمزنگاری SSL استفاده نکنید و به جای Https از Http استفاده کنید می توانید این تیک را غیر فعال کنید. عدم انتخاب این گزینه یک خطر امنیتی میباشد.
فقط به این نکته توجه داشته باشید بعد از غیر فعال کردن این گزینه کاربران دیگر در هنگام وارد کردن آدرس لازم نیست در ابتدای آدرس Https را وارد کنند.
۲- Use specified hostname می توان یک نام مشخص وارد کنید تا کاربران برای login کردن از این نام استفاده کنند.
به صورت پیش فرض زمانی که Kerio Control را به Domain متصل می کنید نامی برای آن در نظر میگیرید که Kerio Control هم از همین نام استفاده می کند.
۳- Certificate اصل رمزنگاری Kerio Control رابط وب مبتنی بر این واقعیت است که تمام ارتباطات بین سرویس گیرنده و سرور با SSL رمزگذاری شده است. به همین دلیل شما نیاز به گواهی معتبر SSL دارید.
قسمت مربوط به Certificate را در مقاله ای جداگانه به آن میپردازیم.
۴- Use Custom logon on page, guest welcome page, denial pages and user alert کریو کنترل این اجازه را به شما می دهد تا صفحه Login (ورود) Kerio را شخصی سازی کنید. در ابتدا تیک گزینه را فعال کنید.
در کادر Page title یک عنوان برای صفحه ورود انتخاب کنید.
در بخش Logo می توانید یک لوگو که با فرمت png میباشد را قرار دهید.
در قسمت Favicon هم می توانید یک آیکون قرار دهید. این آیکون در کنار تب مرورگر نمایش داده می شود.

ایجاد محدوده زمانی(Time ranges) در کریو کنترل

Advanced option on kerio control


سربرگ Software Update

از سربرگ Update می توانید تنظیمات مربوط به آپدیت Kerio Control را تنظیم کنید.
به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که نسخه Kerio Control شما کرک شده میباشد باید از آپدیت اتوماتیک جلوگیری کنید چرا که در صورت آپدیت شدن لایسنس کرک شده غیرفعال می شود.
۱- periodically check for new version به طور اتوماتیک به صورت دوره ای برای نسخه های جدید را برسی می کند و در صورتی که نسخه جدیدی انتشار داده شود به شما اعلام می کند.
با کلیک بر روی Check Now همین حالا به بررسی نسخه های جدید میپردازد.
۲- Download and upgrade to new versions automatically in time range در صورتی که نسخه جدیدی منتشر شده باشد از این قسمت می توانید مشخص کنید در چه زمانی به صورت خودکار ارتقاء داده شود.
با کلیک بر روی گزینه Edit می توانید مشخص کنید در چه دوره زمانی عمل ارتقاء صورت گیرد.
۳- check also for beta version بررسی برای نسخه های Beta

Advanced option on kerio control
۴- send anonymous usage statistic to Kerio Technologies این گزینه آمار استفاده از کریو را برای کریو به صورت کاملا ناشناس ارسال می کند تا بتوانند از این اطلاعات برای بهبود نسخه های آتی استفاده کنند.
برای آنکه بتوانید مشاهده کنید چه گزارشاتی ارسال می شود بر روی View sample data کلیک کنید تا نمونه آن را مشاهده کنید.

Advanced option on kerio control
در آخر به این نکته توجه داشته باشید هر گونه تغییری که ایجاد کردید برای اعمال آن ها از پایین صفحه بر روی گزینه Apply کلیک کنید.
Advanced option on kerio control

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
-
-
5 سال پیش

سلام. آقا یکی اومده روی کریوی اداره ما کل آپدیتهای مایکروسافت رو بسته و خودشم غیبش زده. اینکار برای جلوگیری از آپدیت کردن ویندوزهای اداره بوده که خوبه اما متاسفانه آنتی ویروس های مایکروسافت یعنی Security Essentials یا Windows Defender رو هم بهش اجازه آپدیت نمیده. چه باید کرد و از کدوم قسمت؟

دکمه بازگشت به بالا