Kerio Controlلینوکس

پیکربندی Interface در Kerio Control

Kerio Control در واقع به عنوان یک Getaway میان شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد و ترافیک عبوری میان شبکه ها را کنترل می کند.
برای اینکه بتوانید Interfaceها (منظور کارت شبکه) را مشاهده کنید می توانید از طریق کنسول مدیریتی Kerio Control وارد قسمت Interfaces شوید.

انواع Interface در Kerio Control

  1. Internet Interface: تمامی کارت های شبکه که Kerio Control را به شبکه خارجی (اینترنت) متصل می کند در این دسته قرار دارند.
  2. Trusted/Local Interface: تمامی کارت های شبکه که Kerio Control به شبکه داخلی متصل می کند درون این دسته قرار می گیرند.
  3. IPsec and Kerio VPN interface: تمامی VPN Connection ها و VPN Server های راه اندازی شده در Kerio Control درون این دسته قرار می گیرند.
  4. Guest Interface: تمامی کارت های شبکه که به شبکه Guest متصل شده اند درون این دسته قرار می گیرند.
  5. Other interface: در صورتی که کارت شبکه در هیچ کدام از دسته های بالا قرار نگیرند به صورت اتوماتیک در دسته Other interface قرار می گیرند.


Internet Connection یعنی نحوه اتصال Kerio Control به اینترنت،که از طریق ۳ روش می توان انجام داد:

  1. Single Internet Link در این حالت حداقل باید ۲ کارت شبکه در Kerio Control نصب شده باشد؛ یکی از کارت شبکه ها Kerio Control را به شبکه داخلی و دیگری به شبکه اینترنت متصل می کند.
  2. Multiple Internet Links- Failover در این حالت باید حداقل ۳ کارت شبکه در Kerio Control نصب شده باشد؛ یک از کارت های شبکه Kerio Control را به شبکه داخلی متصل می کند، و دو کارت شبکه دیگر به شبکه اینترنت متصل می کند.
    در این حالت یکی از کارت های شبکه در حالت Primary (اصلی) و کارت شبکه دیگری به عنوان Backup (پشتیبان) قرار می گیرد.
    به این نکته توجه داشته باشید کلیه ترافیک های شبکه توسط کارت شبکه Primary انجام می شود و در صورتی که کارت شبکه Primary از کار بیفتد و یا ارتباط آن با شبکه اینترنت قطع شود کارت شبکه Backup از وضعیت آفلاین به وضعیت آنلاین تغییر وضعیت می دهد و کلیه ترافیک های اینترنت از طریق این کارت شبکه انجام می شود.
آموزش VPN Server با پروتکل L2TP در کریو کنترل

     ۳.Multiple Internet Links- Load Balancing در این حالت باید حداقل ۳ کارت شبکه در Kerio Control نصب شده باشد؛ یک از کارت های شبکه Kerio Control را به شبکه داخلی متصل می کند، و دو کارت شبکه دیگر به شبکه اینترنت متصل می کند.
اما فرق این حالت با حالت دومی در این می باشد که ترافیک اینترنت در میان دو کارت شبکه توزیع و تقسیم می شود.

برای آشنایی با تنظیمات کارت های شبکه در درون Kerio Control از قسمت Interface بر روی کارت شبکه مربوط به Internet Interface دوبار کلیک کنید.


در پنجره باز شده از قسمت Name می توانید نام کارت شبکه خود را تغییر دهید ( برای راحتی کار بهتر است نام کارت شبکه را به Internet و یا هر نامی که کاربرد این کارت شبکه را متوجه شوید.)
از قسمت Interface Group می توانید دسته بندی کارت شبکه را تغییر دهید.( در قسمت بالا به صورت کامل توضیح دادیم)
اگر تیک Enable this interface را غیرفعال کنید باعث غیر فعال شدن کارت شبکه می شود.
در سربرگ IPv4 تنظیمات و پیکربندی مربوط به آدرس IP ورژن ۴  می باشد، اگر در قسمت Configuration بر روی حالت Automatic قرار دهید این تنظیمات از DHCP دریافت خواهد شد، اما اگر بر روی حالت Manual قرار دهید می توانید این تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید.

۴.۳ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
14 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
مرتضی
مرتضی
8 ماه پیش

سلام
چه طوری اینترفیس ها را Bridging کنیم

مصطفی
مصطفی
1 سال پیش

سلام
تشکر از مطلب مفیدتون
بعد از اتصال به کریو هم کلاینت و هم سیستمی که بهش ریموت زدم اینترنتش قطع میشه
لطفا راهنمایی کنید
ممنون

علی
علی
2 سال پیش

با سلام و خسته نباشید. من یه ویندوز سرور دارم که روش یه وی ام گذاشته و روی وی ام کریو کنترل رو نصب کردم. این ویندزو سرورم امکاناتشم دارم که به ۵ ایستگاه کاری (۵ کامپیوتر) شبکه شوند و اکتیو دایرکتوری (برای لاگ این شدن به ویندوز)و دی اچ سی پی هم فعال شود.میخوام هر کدام از کاربرایی که دارم (تقریبا ۲۰۰) بتونن روی هر کدم ازین ۵ ایشتگاه کاری بتونن به اینترنت متصل شوند و در کریو کنترل هم بتونم چک کنم. چه روش و امکان کریو کنترل رو پیشنهاد میدین و چطور استده کنم؟ این ۲۰۰ کاربر… بیشتر»

هادی
هادی
4 سال پیش

با عرض سلام
بنده یک اینترنت adsl از پشت مودم به عنوان اینترنت کریو به صورت دستی ست کردم و تا الان استفاده کردم. حالا می خوام یک اینترنت مستقیم فیبر نوری رو که به صورت Bridge با یوزر و پسورد متصل میشه رو بیارم به عنوان خط دوم پشت کریود و load balance استفاده کنم ولی این خط دوم up نمیشه. در حالت عادی وقتی من با یه لب تابب مستقیم به سویچ فیبر با کابل کراس وصل میشم و یه کانکشن بریج می سازم به راحتی اتصال اینترنت برقرار میشه.

کسری
کسری
4 سال پیش

من یک سرور دارم با دو کارت شبکه فیزیکی که کریو به صورت ماشین مجازی نصب شده، معادل اون دوکارت شبکه، دو کارت شبکه به کریو معرفی کردم یکی برای شبکه داخلی یکی PPPoE برای اینترنت adsl، الان کار می‌کنه.
اگر بخواهم یک اینترنت adsl دیگه برای لودبالانس به کریو اضافه کنم حتما باید یک کارت شبکه فیزیکی به سرور اضافه کنم؟ یا راه دیگری داره؟

حسین
حسین
5 سال پیش

سلام وقت بخیر

چطوری میشه vpn کلاینت راه اندازی کرد و کاربر از بیرون به شبکه متسل بشه و بتونه کار هاش رو از طریق اتصال کریو وی پی ان انجام بده .

باتشکر

مهدی
مهدی
در پاسخ به  علی کارآگاه
5 سال پیش

سلام وقت بخیر

چطوری میشه vpn کلاینت راه اندازی کرد و کاربر از بیرون به شبکه متصل بشه و بتونه کار هاش رو از طریق اتصال کریو وی پی ان انجام بده .

باتشکر

یاسر
یاسر
6 سال پیش

سلام
من با تعریف vlan در این بخش مشکل دارم. وقتی یک کلاس آی پی رو در کارت اصلی تعریف میکنم همه بهش وصل میشن و مشکلی ندارن، ولی وقتی همون کلاس آی پی رو در وی لن تعریف میکنم. دیگه کلاینتا ارتباطشون قطع میشه…
ممکنه لطفا راهنمایی بفرمایید.

مهراد
مهراد
7 سال پیش

فقط میتونم تشکر کنم از زحماتتون.. خیلی مرسی

دکمه بازگشت به بالا