MCSEمایکروسافتمجازی سازی

آماده سازی دیسک در Windows Server 2016

در محیط های مجازی و دیتاسنترها ، معمولا زمانی که اپراتورهای بخش مجازی سازی یا Virtualization Administrator دیسکی را به ماشین مجازی کاربر اضافه می کنند ، با این سوال از از جانب کاربران مواجه می شوند که چرا ما دیسک سخت اضافه شده به Virtual Machine را نمی بینیم. در واقع اگر برای مدت کوتاهی در این پست ها مشغول به کار باشید ، حتما می دانید که بر اساس آمار نرم افزار Ticketing شما ، این موضوع در صدر مشکلات کاربران قرار دارد.

علت این موضوع بسیار ساده است. بعد از اضافه شدن یک هارد دیسک به ماشین مجازی ( یا حتی فیزیکی ) بایستی در سیستم عامل میزبان دیسک مربوطه Online ، Initialize و سپس Format گردد که سیستم عامل بتواند از آن استفاده کند. در این مقاله شیوه آماده سازی دیسک جدید در Windows Server 2016 را آموزش خواهیم داد.

Add Disk to Windows Server 2016

پس از اضافه شدن هارد دیسک مجازی به VM ، با نام کاربری با دسترسی مناسب به ویندوز Login نمایید. وارد Server Manager شوید و از منوی سمت چپ File and Storage Services را انتخاب نمایید.

Add Hard Disk to Windows 1دوباره از منوی سمت چپ گزینه Disks را انتخاب کنید.

اگر کمی صبر کنید در قسمت Disks دیسک مجازی اضافه شده را مشاهده می کنید.

بر روی دیسک راست کلیک و سپس گزینه Bring Online را انتخاب نمایید.

پیغام Bring Disk Online نمایش داده خواهد شد. در ایران پیغام هشدار داده شده است که اگر این دیسک هم زمان در توسط سرور دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، با Online شدن در این سرور ، ممکن است بعضی از اطلاعات از بین بروند.

اضافه کردن یک هارد دیسک به ماشین مجازی

بر روی Yes کلیک کنید.

دیسک Online شده است. دوباره بر روی دیسک راست کلیک نمایید. گزینه New Volume را جهت Initialize و سپس ایجاد و Format والیوم انتخاب کنید.

در ویزارد New Volume بر روی Next کلیک نمایید. در مرحله Server and Disk دیسک مورد نظر را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید. ( ممکن است بیش از یک دیسک Format نشده در سرور وجود داشته باشد. )

با پیغام Offline or Uninitialized Disk موافقت نمایید.

در مرحله Size فضای مورد نیاز خود را مشخص و بر روی Next کلیک کنید.

جهت نمایش Hard Disk در Computer حتما بایستی یک Drive Letter انتخاب گردد.

ویندوز سرور ۲۰۱۶ از دو فایل سیستم ReFS و NTFS پشتیبانی می نماید. File System دلخواه را برگزینید. در فیلد Volume Label یک نام برای Volume بنویسید. و سپس بر روی Next کلیک کنید.

خلاصه تنظیمات صورت پذیرفته را مرور کنید و دکمه Create را کلیک نمایید.

در صورتی که عملیات ایجاد Volume با موفقیت انجام شود پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد.

حال می توانید Volume را در  Computer مشاهده کنید و از آن استفاده نمایید.

اگر این مقاله برای شما مفید است آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
سید
سید
4 سال پیش

عالی بود تشکر ……

دکمه بازگشت به بالا