MCSEWindows Secretsمایکروسافت

Execution Policy در Windows PowerShell

یک از قابلیت های Windows PowerShell توانایی اجرای اسکریپت ها است. باید بدانیم که PowerShell ویندوز از نظر پالیسی  اجرای اسکریپت ها در چهار حالت مختلف قابل اجرا است. در این آموزش کوتاه تفاوت این چهار پالیسی را شرح خواهیم داد و همچنین یاد می گیریم که چگونه می توانیم پالیسی اجرای اسکریپت ها را در PowerShell ویندوز تغییر دهیم.

پالیسی Restricted در PowerShell

این Policy اجازه اجرای هیچ نوع Script ای را به Windows PowerShell نمی دهد. بنابراین در این وضعیت پاور شل تنها در حالت Interactive Mode قابل اجرا است.

AllSigned Policy

در این وضعیت تنها اسکریپت هایی که امضای دیجیتالی توسط پابلیشرهای مورد اعتماد ویندوز را داشته باشند قابل اجرا هستند.

پالیسی RemoteSigned

اسکریپت های دانلود شده ، قبل از اینکه بتوانند توسط PowerShell اجرا شوند ، بایستی توسط یک Publisher مورد تایید Sign شوند. برای مثال VMware PowerCLI در این حالت اجرا می شود.

Unrestricted Policy در پاور شل

و در نهایت Unrestricted یا نا محدود ، به معنای این است که هیچ محدودیتی اعمال نمی گردد.

اما برای اینکه ببینیم در حال حاضر Windows PowerShell ما از کدام Policy تبعیت می کند ، کافی است که پاورشل را اجرا نمایید. سپس دستور زیر را بنویسید و کلید Enter را بفشارید.

Get-ExecutionPolicy

همچنین جهت تغییر پالیسی به وضعیت دلخواه کافی ست که دستور Set-ExecutionPolicy و سپس در ادامه نام پالیسی مورد نظر را بنویسید و آن را اجرا نمایید. پیغام ظاهر شده را با کلید Y تایید کنید.

اگر مطالب وب سایت تک تیک برای شما مفید هستند ، لطفا آن ها را در شبکه های اجتماعی با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

 

 

۴ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
tony
tony
2 سال پیش

مطلب گذاشته شده عالیه
مرسی از زحمتی که کشیدین
ولی من یه مشکلی که دارم بعد از وارد کردن (Y) و تایید آن به من اخطار میده
مشکلش چیه ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

دکمه بازگشت به بالا