VMWareمجازی سازی

پورت های مهم در VMware vCenter Appliance

یکی از مسائلی که در طراحی شبکه ها بسیار مهم است ، دانستن پورت های مورد نیاز برای کار با سرویس ها و نرم افزارهای مختلف است. در این مقاله ، پورت های مهم Applience vCenter و کاربرد هر یک را توضیح خواهیم داد.

VMware vCenter برای کارکرد صحیح نیازمند این است بتواند اطلاعات را به تمام هاست ها ارسال کند و از سوی دیگر ، Data را از همه vSphere Client ها ( یا وب کلاینت ها ) دریافت نماید.

بنابراین در ادامه نگاهی اجمالی خواهیم داشت به همه پورت های مورد نیاز و همچنین توضیح خواهیم داد که vCenter از آن ها چه استفاده هایی می کند.

پورت ۸۰

پورت ۸۰ در vCenter مانند بیش تر نرم افزارها برای ایجاد ارتباط HTTP استفاده می شود. البته در vCenter کلیه درخواست هایی که از طریق پورت ۸۰ دریافت می شوند به پورت ۴۴۳ Redirect خواهند شد. به همین دلیل هم هست که اگر شما به صورت تصادفی آدرس را به جای HTTPS با HTTP وارد نمایید ، به صورت اتوماتیک با HTTPS متصل می شوید.

پورت ۴۴۳

پورت پیش فرضی است که vCenter از طریق آن درخواست های vSphere Client را دریافت می کند. اگر شما این پورت پیش فرض را تغییر دهید ، در زمان اتصال به vCenter از طریق vClient باید آدرس پورت را نیز علاوه بر IP وارد نمایید. برای مثال : ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱:۳۳۳۳

پورت ۹۰۲

پورت پیش فرض برای ارسال اطلاعات به سمت سرورهای ( هاست ) تحت مدیریت است. هاست های تحت مدیریت نیز از طریق پروتکل UDP بر روی همین پورت ۹۰۲ سیگنال های Heartbeat را به سمت vCenter ارسال می کنند.

دقت داشته باشید ، که این پورت باید بر روی کلیه تجهیزاتی که بین هاست ها و vCenter های شما در نقاط مختلف سازمان وجود دارد باز باشد. ( این تجهیزات شامل روتر و فایروال ها می شوند )

و در نهایت vSphere Client نیز برای اجرای کنسول ماشین های مجازی از همین پورت استفاده می کند ! ( در vCenter های ویندوزی این وظیفه بر عهده پورت ۹۰۳ است )

پورت ۵۱۴ و ۱۵۴۱

هر دو پورت برای دسترسی vSphere Syslog Collector Server استفاده می شوند. ۱۵۴۱ این کار را با استفاده از گواهینامه SSL انجام می دهد.

پورت های ۹۰۹۰ و ۹۴۴۳

پورت ۹۰۹۰ مربوط به سرویس HTTP بر روی vSphere Web Client و پورت ۹۴۴۳ نیز برای دسترسی به  HTPPS در Web Client است.

پورت ۲۲

این پورت نیز یکی از مشهورترین و پر استفاده ترین پورت ها برای دسترسی به vCenter است. جهت دسترسی SSH به VMware vCenter Appliance دسترسی به پورت ۲۲ ضروری است.

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا