MCSEWindows Secretsمایکروسافت

NIC Teaming در ویندوز سرور

یکی از قابلیت های کاربردی و جالبی که در ویندوز سرور ۲۰۱۲ به بعد وجود دارد ، امکانی به نام NIC Teaming است. در این مقاله قصد داریم ، فلسفه وجود این ویژگی را توضیح دهیم و در مقاله آینده تک تیک روش استفاده از NIC Teaming آموزش داده خواهد شد.

چرا ویندوز باید NIC Teaming داشته باشد؟

بسیاری از ما پیش از معرفی NIC Teaming در ویندوز سرور ۲۰۱۲ این قابلیت را می شناختیم. این امکان توسط بسیاری از تولید کنندگان کارت های شبکه ، پیش از این هم ارائه می شده است. با این وجود شرکت مایکروسافت به فکر ایجاد آن در ویندوز افتاد. چرا ؟ چه مشکلی در NIC Teaming ارائه شده توسط سازندگان کارت شبکه وجود داشت؟

ایراد کار در این بود که اگر شما از راه حل های Teaming یک تولید کننده کارت شبکه استفاده می کردید ، نمی توانستید کارت شبکه دیگری از یک تولید کننده دوم در Team قرار دهید. بنابراین شما به ناچار مجبور به استفاده از کارت های شبکه از تنها یک تولید کننده و بهره مند از یک تکنولوژی Teaming می شدید.

به همین دلیل مایکروسافت در نهایت به فکر ایجاد قابلیت NIC Teaming در ویندوز سرور با ویژگی های اصلی زیر افتاد :

  • عدم اهمیت سازنده کارت شبکه
  • عدم اهمیت سرعت کارت های شبکه در یک تیم
  • عدم اهمیت تکنولوژی ( از لحاظ با سیم یا بی سیم بودن )

و در نهایت اینکه همه این موارد بدون ایجاد هزینه اضافه برای سازمان ممکن می گردد. ( کارت های شبکه دارای تکنولوژی های NIC Teaming بسیار گران تر از کارت های معمولی بودند )

NIC Teaming چه سودی دارد؟

به طور کلی سودمندی های آن انعطاف پذیری و افزایش کارایی هستند.

انعطاف پذیری به این معنا که در هر زمان که هر یک از کارت های شبکه به هر دلیلی نتواند ترافیک را از خود عبور دهد ،  بلافاصله کارت های شبکه دیگری که در تیم وجود دارند وظیفه کارت معیوب را به عهده خواهند گرفت.

اما افزایش کارائی چگونه اتفاق می افتد؟ با بهره مندی از NIC Teaming ، پهنای باندی که در اختیار خواهید داشت از لحاظ تئوری دقیقا با مجموع پهنای باند کارت های شبکه شما برابر خواهد بود. برای مثال اگر شما ۴ کارت شبکه ۱ GB در اختیار داشته باشید ، در مجموع پهنای باندی برابر با ۴ GB در اختیار خواهید داشت.

در مقاله آینده تک تیک روش ایجاد NIC Teaming را با استفاده از تصاویر توضیح داده ایم : مقاله ایجاد NIC Teaming 

 

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا