Exchangeمایکروسافت

نحوه فعال کردن پروتکل POP3 در Exchange

در نرم افزار Exchange server به صورت پیش فرض پروتکل POP3 غیرفعال می باشد.
پروتکل pop3 که مخفف Post Office Protocol 3 می باشد در اصل پروتکل دریافت ایمیل بر روی شبکه اینترنت است، اتصالات POP3 در حالت عادی رمز نشده هستند که در این صورت از پورت ۱۱۰ استفاده خواهد کرد. در صورتی که سرویس دهنده‌ای از SSL پشتیبانی کند، از پورت ۹۹۵ برای اتصالات POP3 استفاده خواهد شد.

مزیت داشتن pop3 این می باشد که شما می توانید ایمیل های خود را از طریق نرم افزارهای مدیریت میل همچون Outlook, Thunderbird و… دریافت نمایید. و می توانید میل های خود را در سیستم خود آرشیو نمایید و  ایمیل های خود را بصورت آفلاین مطالعه نمایید.
برای اینکه کاربران بتوانند از سرویس POP3 استفاده کنند باید دو سرویس زیر را در سرور Exchange فعال کنید.
برای فعال کردن سرویس POP3 بر روی سرور Exchange  ابتدا به قسمت Services ویندوز مراجعه کنید برای اینکار کافیست کلید های ترکیبی Win + R را فشار دهید و عبارت Services را تایپ کنید.
در پنجره باز شده بر روی سرویس Microsoft Exchange POP3 کلیک راست گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده از قسمت startup type بر روی حالت Automatic بگذارید و گزینه ی start کلیک کنید.


حالا سرویس Microsoft Exchange POP3 Backend کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب و بر روی حالت Automatic قرار دهید و گزینه start کلیک کنید.


تقاضای کلاینت توسط سرویس Microsoft Exchange POP3 دریافت و تقاضا به سرویس Microsoft Exchange POP3 Backend ارسال می شود.

بصورت پیش فرض سرویس POP3 برای کاربران فعال می باشد برای چک کردن این موضوع یا حتی غیرفعال کردن این سرویس برای برخی از کاربران کافیست وارد پنل مدیریتی Exchange شوید از قسمت recipients سربرگ mailbox بر روی کاربر مورد نظر دوبار کلیک کنید یا اینکه کاربر را انتخاب کنید بعد بر روی آیکون مداد(Edit) کلیک کنید، در پنجره باز شده بر روی mailbox feature را انتخاب کنید و در قسمت POP3 میتوانید مشاهده کنید که این سرویس برای کاربر مورد نظر فعال می باشد یا خیر، اگر در جلوی POP3 عبارت Enabled باشد فعال می باشد و اگر میخواستید برای کاربر مورد نظر این سرویس را غیر فعال کنید بر روی Disable کلیک کنید.


حالا یه نگاهی هم به تنظیمات POP3 درون Exchange server میندازیم.
بر روی منوی Servers کلیک از سربرگ Servers بر روی نام سرور خود دوبار کلیک کنید یا اینکه سرور را انتخاب کنید و بر روی آیکون مداد (Edit) کلیک کنید در پنجره باز شده بر روی گزینه POP3 کلیک کنید.


برای تغییر پورت پیش فرض POP3 در قسمت TLS or unencrypted بر روی All available IPv4 دوبار کلیک کنید و در کادر Port می توانید پورت مورد نظر خود را وارد کنید، بعد از تغییر پورت حتما بر روی  All available ipv6 هم دوبار کلیک کنید و شماره پورت آن را هم مانند IPv4 تغییر دهید.

اگر بخواهید فقط IP های مشخصی بتوانند از پروتکل POP3 استفاده کنند در همین قسمت تغییر پورت در قسمت IP addresses میتوانید گزینه specify an IP address را انتخاب کنید و IP  های مورد نظر خود را وارد کنید در این صورت فقط این IP ها حق استفاده از این پورت را دارند. البته بعد کلیک بر روی Save یک پیام هشدار نمایش می دهد که باید سرویس Microsoft Exchange POP3را یکبار ریستارت کنید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا