Exchangeمایکروسافت

نحوه فعال کردن سرویس IMAP4 در سرور Exchange

 

پروتکل IMAP مخفف عبارت Internet Message Access Protocol بوده و.یکی از پروتکل های لایه Application در مدل TCP/IP است که در محیط وب (اینترنت) برای دریافت ایمیل از سرور بوده وبه Email Client ها اجازه می دهد به ایمیل های موجود در یک Remote Email Server دسترسی داشته باشند .

IMAP نسخه‌های ایمیل را در برنامه ایمیل نگهداری نمی‌کند, و برخلاف شیوه عملکرد پروتکل POP، نسخه‌های موجود در سرور هستند که به‌عنوان نسخه‌های اصلی شناخته می‌شوند. IMAP ایمیلها را دریافت نمی کند و تنها اقدام به نمایش ایمیل ها به کلاینت ها در سطح شبکه می کند.  و زمانی که در خواست مشاهده ایمیل‌های خود را می‌کنید، فایل‌ها مستقیماً از روی بانک اطلاعاتی سرور Email به شما نشان داده می‌شود.

این مساله یک مزیت امنیتی مهم را فراهم می‌کند؛ چرا که اگر به هر دلیلی رسانه ذخیره‌سازی رایانه شما از کار افتاد، ایمیل‌های خود را از دست نخواهید داد. و از آنجا که پیغام‌ها در سرور باقی می‌مانند، تا زمانی که توسط کاربر حذف نشده باشند، از طریق رایانه‌های مختلف قابل دسترس خواهد بود.
به صورت پیش فرض سرویس IMAP4 بر روی سرور Exchange غیرفعال است.

پروتکل IMAP4 به صورت پیش فرض از پورت ۱۴۳ استفاده می کند.
پروتکل IMAP4s به صورت پیش فرض از پورت ۹۹۳ استفاده می کند.

نحوه فعال کردن سرویس IMAP4 در سرور Exchange

برای اینکار کافیست با استفاده از کلید های ترکیبی Windows + R پنجره Run را باز کنید و عبارت Services.msc را تایپ و Enter بزنید.

در پنجره باز شده به دنبال دو سرویس زیر باشید:

۱- Microsoft Exchange IMAP4
۲- Microsoft Exchange IMAP4 Backend

سپس بر روی دو سرویس کلیک راست و Properties را انتخاب کنید، در پنجره باز شده در قسمت Startup Type در حالت Automatic قرار دهید، سپس بر روی Start  کلیک کنید تا سرویس فعال شود.

توجه داشته باشید تقاضا کلاینت توسط سرویس Microsoft Exchange IMAP4 دریافت و آن تقاضا به Microsoft Exchange IMAP4 Backend ارسال می گردد.
به صورت پیش فرض برای تمام mailbox های کاربران IMAP4 فعال می باشد پس از فعال شدن سرویس IMAP4 در سرور Exchange کاربران می توانند از این پروتکل استفاده کنند.
برای اینکه بتوانید سرویس IMAP4 را برای کاربر مورد نظر غیر فعال کنید یا اینکه مطمئن شوید که سرویس IMAP4 برای کاربر فعال می باشد ، وارد کنسول مدیریتی تحت وب Exchange شوید
از منو recipients از قسمت سربرگ mailbox، کاربر وارد نظر خود را مشخص کنید سپس بر روی آیکون مداد(Edit) کلیک کنید یا خیلی ساده تر می توانید بر روی کاربر دوبار کلیک کنید.

در پنجره باز شده وارد قسمت mailbox features شوید.
از سمت چپ صفحه با توجه به IMAP می توانید این سرویس را برای کاربر غیر فعال کنید که به صورت پیش فرض در حالت فعال قرار دارد.
اگر می خواهید این سرویس را برای کاربر غیر فعال کنید کافیست بر روی Disable کلیک کنید.

حالا با تنظیمات IMAP4 در سرور Exchange می خواهیم آشنا شویم.
برای اینکار وارد قسمت Servers شوید، سپس از سربرگ Servers بر روی آیکون مداد (Edit) کلیک کنید.

در پنجره باز شده وارد قسمت IMAP شوید.
برای تغییر پورت پیش فرض IMAP4 در قسمت TLS or unencrypted بر روی All available IPv4 دوبار کلیک کنید و در کادر Port می توانید پورت مورد نظر خود را وارد کنید، بعد از تغییر پورت حتما بر روی  All available ipv6 هم دوبار کلیک کنید و شماره پورت آن را هم مانند IPv4 تغییر دهید.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا