Exchangeمایکروسافت

ایجاد محدودیت برای ارسال ایمیل به دامین های خاص در Microsoft Exchange Server 2013 و ۲۰۱۶

مدیران بعضی از سازمان ها ممکن است بخواهند پالیسی را اعمال کنند که کاربران نتوانند توسط ایمیل سازمانی به برخی از Domain های خاص E-Mail ارسال نمایند. در این آموزش نحوه ایجاد چنین محدودیتی را در Microsoft Exchange Server 2013 توضیح خواهیم داد.

ابتدا به ECP یا همان محیط وب Exchange Admin Center لاگین نمایید. از منوی سمت چپ گزینه Mail flow را انتخاب کنید.

Restrict sending mail to specified domain recepinets - 1

اکنون در زبانه Rules بر روی علامت “به اضافه” کلیک و گزینه Create a new rule را انتخاب نمایید.

Restrict sending mail to specified domain recepinets -2
در پنجره باز شده نامی را برای این Rule در فیلد Name تعریف و بر روی More Options کلیک کنید.

Restrict sending mail to specified domain recepinets - 3

پس از کلیک بر روی More Options لیست گزینه های جدید در قسمت Apply this rule if اضافه می شود. منوی کشویی آن را باز نمایید. گزینه The recipient … و سپس domain is را برگزینید.

Restrict sending mail to specified domain recepinets - 4

در پنجره Specify domain دامین های مورد نظر خود را که نمی خواهید به آن ها ایمیل ارسال شود را انتخاب نمایید. سپس بر روی OK کلیک کنید.

Restrict sending mail to specified domain recepinets - 5

اکنون قادر خواهید بود تعیین نمایید که وقتی کاربری ایمیلی را به آدرس هایی با دامین مشخص شده ارسال می کند ، چگونه با ایمیل برخورد شود. بدین منظور از قسمت Do the following گزینه دلخواه را انتخاب نمایید. برای مثال همان طور که در تصویر زیر مشاهده می شود می توان تعیین نمود که ایمیل برای تایید به کاربران Administrator ارسال شود و در صورت Accept ارسال شود.

Restrict sending mail to specified domain recepinets - 6

در انتها Rule را ذخیره نمایید. لازم به ذکر است که گزینه ها و امکانات پنجره new rule بسیار زیاد هستند. مثلا می توان تعیین کرد که Rule ساخته شده فقط در تاریخ خاصی معتبر باشد. یا بیش تر از یک شرط برای آن مشخص نمود. پس از ایجاد Rule آن را در قسمت Rules مشاهده می نمایید. اگر در زمان خاصی قصد غیر فعال سازی آن را داشته باشید ، با فعال و غیر فعال کردن Check box مربوط به On به راحتی امکان پذیر است.

Vacation Message یا پاسخگویی خودکار نامه ها در Elastix 4.0

Restrict sending mail to specified domain recepinets - 7

Transport Rules یک ابزار بسیار قدرتمند در Exchange Server است که انعطاف پذیری بسیار زیادی را داراست. نمونه ذکر شده تنها یک مورد از هزاران سناریو مختلفی است که امکان پیاده سازی آن با این ابزار امکان پذیر است.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا