Adobe ConnectWindows Applicationشبکه و ارتباطات

پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری Adobe Connect 9.5

پیش از این درباره چگونگی نصب Adobe Connect و موارد استفاده آن در وب سایت تک تیک مقاله هایی منتشر شده است. با توجه به سوالات برخی از دوستان درباره پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری جهت استفاده از نرم افزار Adobe Connect 9.5 تصمیم گرفتیم که مطلبی در این خصوص منتشر نماییم.
همان طور که می دانید امکان استفاده از نرم افزار Adobe Connect 9.5 هم به صورت Cloud و هم به صورت on-premise وجود دارد. در مدل Cloud زیرساخت مورد نیاز توسط شرکت Adobe تهیه می گردد و شما می توانید از نرم افزار بر روی محیط اینترنت استفاده نمایید.

اما از آن جایی که بعضی از سازمان ها نیاز دارند که آن را به صورت on-premise در شبکه داخلی خود داشته باشند ، امکان نصب به این روش نیز محیا شده است. اولین سوالی که وجود دارد این است که Adobe Connect 9.5 بر روی چه سیستم عامل ها و پلت فرم هایی قابل نصب است؟

سیستم عامل و پلت فرم

Adobe Connect 9.5 را می توان بر روی سیستم عامل Windows 2008 R2 با معماری ۶۴ بیتی و نسخه های بعدی پیاده سازی کرد. همچنین در صورتی که از زیرساخت ESXi جهت میزبانی ویندوز استفاده می نمایید ، توصیه می شود که حداقل از VMware ESXi 5.X استفاده کنید.

Database

در خصوص دیتابیس همان طور که در مقاله نصب Adobe Connect 9.5 نیز توضیح داده شده است ، پایین ترین نسخه قابل استفاده Microsoft SQL Server 2008 SP3 با معماری ۶۴ بیتی می باشد.

پیش نیازهای سخت افزاری

استفاده از پردازنده چهار هسته ای Intel Xeon با فرکانس ۲ گیگاهرتز ، ۱۶ گیگابایت حافظه ، ۴ گیگابایت فضا جهت نصب ، ۱۵۰ گیگابایت فضا جهت محتوا ، فایل سیستم NTFS ، DVD-ROM drive مجازی یا فیزیکی و SSL Hardware Accelerator حداقل نیازمندی های سخت افزاری Adobe Connect می باشند. لازم به ذکر است که با افزایش کاربران ، این مقادیر افزایش خواهد یافت و اگر با کاربران کم تر نیز سخت افزار بهتری در اختیار داشته باشید ، Performance  بهتری وجود خواهد داشت.

SSL Hardware Accelerator ها معمولا کارت های PCI ای هستند که بخشی از پردازش های مربوط به TLS را بر عهده می گیرند.

پیش نیازهای Storage

همان طور که می دانید ، توصیه Adobe این است که جهت پیاده سازی Adobe Connect از زیرساخت مجازی استفاده گردد. بنابراین در صورتی که از زیرساخت مجازی استفاده می نمایید ، Shared Storage نیز در شبکه شما وجود دارد. به همین دلیل در داکیومنت های Adobe Connect 9.5 حداقل کانفیگ قابل استفاده در Shared Storage های مورد استفاده Adobe Connect نیز شرح داده شده است.

استفاده از هارد دیسک های با سرعت ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار RPM با نکنولوژی اتصال Fibre Channel ، کارت شبکه یا HBA با حداقل Throughput معادل ۱GigE یا بیشتر ، Dual Controller با قابلیت سازگاری Multi-path به صورت Active/Active و پروتکل CIFS توصیه می گردد.

همچنین حداقل کارت شبکه مورد استفاده در سرورهای میزبان با سزعت ۱۰۰ Mbps است ، که مقدار توصیه شده ۱ Gbps می باشد.

Adobe Connect Main 2

Port Requirements

Adobe Connect 9.5 از پورت های ۱۹۳۵  مربوط به RTMP ، پورت ۸۰ یا پورت دیگری که جهت دسترسی Http تعیین کرده باشید ، پورت ۴۴۳ در صورت استفاده از SSL و همچنین پورت ۲۵ در صورت استفاده از قابلیت های SMTP و در آخر ۱۴۳۳ در حالتی که به دیتابیس خارجی متصل می شوید ، استفاده می نماید.

گرچه در این مقاله نیازمندی های سمت سرور بررسی گردید ، اما یکی از مهم ترین مواردی که دانستن آن لازم است ، میزان پهنای باند هر کلاینت برای استفاده از سرویس های نرم افزار Adobe Connect است. این مقدار برای هر کلاینت حداقل پهنای باند ۵۱۲Kbps تعیین گردیده است. جهت اطلاعات بیش تر درباره نحوه محاسبه پهنای باند این راهنما را به زبان فارسی مطالعه نمایید.

اقدامات لازم جهت انتشار  Adobe Connect 10 در اینترنت

جهت دریافت آموزش های تصویری ادوبی کانکت ، کانال یوتیوب را دنبال نمایید.

۳.۷ ۷ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
109 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
بهرام
بهرام
2 سال پیش

سلام من با ویندوز ۷ وارد ادوبی کانکت میشم ، کلاس را دارم مشکل تصویر و دوربین ندارم ولی صدای استاد قطع و وصل میشه! امکان داره راهنمایی بفرمایید؟ ممنونم

ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

سلام من یک دبیر هستم و برای ادوبی نیاز به مودم دارم یک مودم پر سرعت معرفی کنید ممنون

کاربر
کاربر
3 سال پیش

سلام درود بر شما . وقتی لینک کلاس مجازی رو وارد ادوب کانکت میکنم (ویندوز ۱۰) مینویسه invalid URL در حالی که همین لینک برای بقیه ی دانشجوها کار میکنه …..واقعا نمیدونم مشکل از کجاس اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

آخرین تغییر 3 سال پیش توسط کاربر
داوری
داوری
3 سال پیش

سلام، وقت بخیر. من ویدوزم ۱۰ هست؛ و در نرم افزار adobe connect به تنها مشکلی که بر می خورم این هست که وب کم روشن میشه و preview هم نشون میده ولی وقتی روی share میزنم کل نرم افزار بسته میشه. روی همین سیستم با مرورگر fireFox به اشتراک گذاری وب کم مشکلی ندارد؛ ولی با استفاده از fireFox گزینه share screen عمل نمی کند! تا به الان جهت حل مشکل از وب کم fireFox و بقیه امکانات adobe connect استفاده می کنم که استفاده هم زمان هر دو سرعت را به شدت کاهش می دهد. آیا راهی جهت… بیشتر»

سعید
سعید
3 سال پیش

استاد اینا می گن ۱۶ رم و ۱۵۰ فضا، ولی واقعا چه قدر لازم می شه تو استفاده؟ و می شه یه جوری استفادش ازین سرور بیچاره رو محدود کرد؟

سعید
سعید
3 سال پیش

باتشکر از مقاله بسیار مفیدتون،گفته که رم ۱۶ می خواد ، ولی میخواستم ببینم روی سروری با رم چهار چه طور می تونم برنامه رو نصب کنم؟ در کل اشکالی نداره اگه تعداد نفرات قابل پردازشش بیاد پایین ولی رم اختلاف قیمتش خیلی زیاد می شه، به نظرتون باید چی کار کنم؟

MALIH
MALIH
3 سال پیش

ببخشید به عنوان مدرس وارد ادوبی میشم اما در حین اشتراک گذاری وب کم تصویر سیاه است
وبکم فعاله مشکلی نداره ولی به محض استارت ویدیو فقط سیاه نشون میده مشکلش چیه؟

m.kh
m.kh
3 سال پیش

با سلام.من وقتی adobe connect رو روی گوشی میخوام نصب کنم؛نصب نمیشه و پیغام میده که هیچ اپلیکیشنی برای باز کردن این برنامه یافت نشد. گوشیم هم اندرویده.J52016

m.kh
m.kh
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

با سلام خیلی ممنون ،مشکل من با نصب APK installer حل شد ادوبی کانکت در گوشیم uninstall بود که install کردم.

Anita
Anita
3 سال پیش

سلام وقتتون بخیر صفحه ی ادوب کانکتم وقتی بازش میکنم و وارد کلاس میشم مشکل داره، ویندوزم ۱۰ عه. چندین بار و از چندین سایت مختلفم دانلود و اینستالش کردم ولی درست نشد.میشه راهنماییم کنید چیکار کنم؟

IMG_20200906_100151_549.jpg
taha
taha
3 سال پیش

سلام من آیا برای استفاده تصویری و دین استاد در نرم افزار به دوربین ( وب کم ) نیاز است ؟
برای کامپیوتر

Taha
Taha
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

سلام . در صورتی که استاد بخواهد ما را ببیند ، چطور ؟

ستاره
ستاره
3 سال پیش

سلام من برنامه رو نصب کردم آدرس و پسورد و یوزر رو می زنم و وارد میتینگ می شم ولی به محض اینکه استاد شروع به درس دادن می کنه از برنامه بیرون میاد روی تبلت ریختم لطفا راهنمایی کنید تشکر

سید امیر
سید امیر
3 سال پیش

سلام استاد نوید خسته نباشید. اول اینکه چطور میشه مشخصات سرور مورد نیاز رو بر اساس تعداد کاربر هم زمان محاسبه کرد؟ این مشخصاتی که شما نوشتید و خود ادوبی کانکت ارائه میده برای چند نفر هم زمان هست؟ مثلا ۱۰۰۰ کاربر هم زمان مثلا در ۱۰ میتینگ مختلف (۱۰ میتینگ هر کدام ۱۰۰ نفر) به چه سروری نیاز داره؟
دوم اینکه توی داکیومنتیشن های ادوبی کانکت نوشته که بهتر است تعداد افراد یک میتینگ از ۱۰۰ نفر تجاوز نکنه، آیا این عدد با افزایش قدرت سرور تغییر میکنه؟ و این هم چطور قابل محاسبه ست؟

سید امیر
سید امیر
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

استاد گرامی از اینکه به این سرعت پاسخ میدین بسیار سپاسگزارم.
روی یک سرورچند میتینگ همزمان میشه برگزار کرد؟ بنده از فرمایشات شما اینطور برداشت کردم که تعداد میتینگ همزمان مهم تر از تعداد کاربر همزمان هست. درسته؟
و سوال دیگه اینکه استفاده از سرورهایی که پهنای باند با کارت ۱ گیگ بر ثانیه ارائه می دهند اون مشکل پهنای باند رو حل میکنه. درسته؟

سید امیر
سید امیر
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

یکی از دوستان ما روی یک سرور ۷۰۰ نفر رو همزمان آنلاین میکنه با حدود ۲۵-۳۰ میتینگ. متاسفانه ارتباطم با ایشون طوری نیست که بتونم ازشون راهنمایی بگیرم. چطور این کار رو میکنن؟

دبیرستان سادات
دبیرستان سادات
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

ما بایک سرور مجازی (رم ۶ و پردازنده ۴هسته ای) به راحتی میتینگ ۱۷۰نفری برگزار میکنیم که ارائه دهنده، وبکم نیز ارائه میکند.
هیچ تنظیمات خاصی هم نکرده ایم.

دبیرستان سادات
دبیرستان سادات
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

سپاس فراوان از راهنماییتون

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

هنگام نصب نیاز به ویندوز سرور دارد؟

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام و خسته نباشید
هنگام نصب و گذاشتن پسورد برای DB USER اخطار میده که پسورد قوی تری بزارید هر کار میکنم نمیشه

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام
میخوام ادوب کانکت رو روی گوشیم نصب کنم خطا میده که برنامه ای نیاز دارید که نصب بشه.
چه برنامه هایی برای نصب ادوب کانکت نیازه روی گوشی نصب باشه؟

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام آیا برای استفاده از ادوب کانکت وب کم نیازه

محمد
محمد
3 سال پیش

سلام و عرض ادب

من نسخه ۱۰.۶ رو نصب کردم و یه ساب دامنه بهش تخصیص دادم
همه چی اوکی هست ولی بیشتر وقتا زمانی که میخوایم وارد meeting بشیم تو حالت connecting… میمونه
آیا مشکل از isp ها هست و پورت خاصی رو بستن؟
لطفا راهنمایی بفرمایید.

نوید
نوید
3 سال پیش

من الان ویندوز سرور۲۰۱۶ دان کردم راستی نسخه ادوب کانکتم ۱۰.۱.۰ است این نسخه که مشگلی نداره

علی راد
علی راد
3 سال پیش

سلام و عرض ادب و تشکر از پاسخگویی شما
من Adobe Connect رو روی سرور نصب کردم. در شبکه داخلی امکان اتصال به جلسه وجود داره، ولی وقتی از خارج شبکه می خواهیم متصل بشیم با مرورگر این پیغام رو میده:
Not Found
The Selected resource does not exist …

و با Adobe Connect Mobile‌ این پیغام رو میده:
The entered room does not exist

علی راد
علی راد
در پاسخ به  علی راد
3 سال پیش

ضمنا مودم هم برای فوروارد کردن پورت تنظیم کردم.

نوید
نوید
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

اقا نوید الان سه بار دارم برای شما مکرر پیام میفرستم ترو خدا مشگل منو حل کنید مشگلم اتصال نمیشه به مرور گر ۰۹۱۸۲۱۰۸۵۱۰ شمارمه یه پیام بدید این نرم افزار درستش کنیم جبران میکنم

نوید
نوید
در پاسخ به  نوید
3 سال پیش

اقا نوید نمیفهمم میتونید بیاید واتساپ مرحله به مرحله عکس بگیرم بفرستم اینو برام نصبش کنید لطفا خواهش میکنم معلمم بچه هام خیلی عقبن اگه کمکم کنید جبران میکنم

نوید
نوید
در پاسخ به  نوید
3 سال پیش

من الان ویندوز سرور۲۰۱۶ دان کردم راستی نسخه ادوب کانکتم ۱۰.۱.۰ است این نسخه که مشگلی نداره

نوید
نوید
در پاسخ به  نوید
3 سال پیش

اقا نوید هرچقدرم هزینه اموزشتون باشه تقدیم میکنم ۰۹۱۸۲۱۰۸۵۱۰ بیاید واتساپ بهم صفرتاصدشو اموزش بدید خواهش میکنم

نوید
نوید
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

اقا نوید تروخدا جوانمردی بخرج بدید بیاید کمکم کنید نصبش کنم

navid
navid
در پاسخ به  نوید
3 سال پیش

اقا نوید این نرم افزار ادوب کانکت خیلی بهتر از سایر نرم افزار هاست خوشم اومده کمکم کنید

navid
navid
در پاسخ به  نوید
3 سال پیش

تازه تخته واتبرد فرستادن مشق برای بچه ها میخوایم این نرم افزار ها ندارن

بیاید واتساپ تا شب ساعت۹ بیاید تا ۱۲ شب درستش کنیم ۰۹۱۸۲۱۰۸۵۱۰

سعید
سعید
در پاسخ به  navid
3 سال پیش

می تونین نرم افزارش رو نصب کنین و از گزینه اشتراک صفحه استفاده کنین. حالا این بهتر هم می شه، اگه تخته نرم افزار تخصصی و قلم استفاده کنین.

محسن
محسن
3 سال پیش

سلام خسته نباشید
منظور از تعداد کاربران اینجا دقیقا چیه ؟
تعداد بیینده کنفرانس؟
یا تعداد یوزری که تعریف میشه داخل سیستم ؟

میتوینین با یه مثال بهم توضیح بدین؟
مثلا برای یه مدرسه که بخواد کلاس هاش رو آنلاین برگزار کنه چه سیستمی با چه مشخصاتی پیشنهاد میدین؟
حدود ۲۰۰ دانش آموز

ممنونم

محمد
محمد
3 سال پیش

صفحه نمایش adobe connect بصورت قطری نصف شده و آیینه نصفه دیگه نشون داده میشه برنامه های دیگه مشکلی ندارند

محمد
محمد
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

باتشکر فراوان
مشکلم حل شد
خداخیرتون بده

علی
علی
3 سال پیش

سلام خسته نباشید در پایان مقاله گفتید هر کلاینت باید ۵۱۲ کیلو پهنای باند داشته باشه. ولی از سمت سرور چیزی نگفتید. یعنی اگر کلاسی آنلاین برگزار بشه و بر فرض ۱۰ نفر دانشجو داشته باشه سمت سرور باید ۵ مگ پهنای باند بهش اختصاص بده (۵۱۲*۱۰) و این پهنای باند هم باید سرعت آپلود سرور باشه که برای کلاینت ها بشه دانلود؟

علی
علی
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

دستتون درد نکنه. تشکر

Rozita
Rozita
3 سال پیش

سلام من فایل رو روی گوشی نصب کن وارد کلاس شدم اما روز بعدش هر کاری کردم وارد نشد networkerror میزنه درصورتی ک سرعت نتم خوبه رو لپتاپ هم نصب کردم invalid URlمیزنه اما ادرس درسته

Paras2
Paras2
3 سال پیش

سلام
خسته نباشید
به هیچ وجه روی ویندوز ۳۲bitنمیشه نصب کردadobe connectرو؟

mahan
mahan
3 سال پیش

سلام فایل ۱۰.۶ ادوبی کانکت رو دانلود کردم کامل نصب شد فقط قسمت دوم نصب که باید برود به سایت http://localhost:8510/console که اکانت درست کنم وارد این سایت نمیشه هی ارور میزنه میگم مشکلش از کجاس ممنون میشم کمکم کنید هر جی سرج می کنم جیزی پیدا نمیشه من فقط همین جا گیر کردم باقی نصب رو بلدم با تشکر از سایت خوبتون یکی میگه از این سایت نیست باید دیتابیس رو تنظیم کنی ممنوم میشم کمکم کنید؟؟؟؟؟

mahan
mahan
3 سال پیش

سلام فایل رو دانلود کردم کامل نصب شد فقط قسمت دوم نصب که باید برود به سایت http://localhost:8510/console که اکانت درست کنم وارد این سایت نمیشه هی ارور میزنه میگم مشکلش از کجاس ممنون میشم کمکم کنید هر جی سرج می کنم جیزی پیدا نمیشه من فقط همین جا گیر کردم باقی نصب رو بلدم با تشکر از سایت خوبتون یکی میگه از این سایت نیست باید دیتابیس رو تنظیم کنی ممنوم میشم کمکم کنید؟؟؟؟؟

بیژن
بیژن
4 سال پیش

سلام. وقت بخیر
قسمت configure adobe connect server رو میزنم که وارد لینک کنسول بشه ارور بده و لینک کامل باز نمیشه
http://localhost:8510/console

بیژن
بیژن
در پاسخ به  نوید داریا
4 سال پیش

بعد از نصب برنامه باید از استارت گزینه configure adobe connect server رو بزنیم تا وارد ادامه نصب در لوکال هاست بشه با مرورگر. درسته؟
یعنی قسمت Application Management Console
ولی متاسفانه برای من لینک به درستی کار نمیکنه و نمیتونم ادامه نصب رو انجام بدم

حسینی
حسینی
در پاسخ به  بیژن
3 سال پیش

سلام.من بعد از باز کردن برنامه در ویندوز۷ و با وارد کردن url وارد صفحه بعدی میشوم،در صفحه جدید وارد شده بعد وارد کردن یوزر و پسورد،بعد از گزینه اینتر روم پنجره اخطار adobe connect has stopped working میاد.هر گزینه در این پنجره بازشو رو میزنم.از برنامه خارج میشه،مشکل رو چگونه میتونم برطرف کنم.نرم افزار هم دوباره ریختم ولی این مشکل رو دوباره میاره،اینم بگم فلش پلیرمم بروز و نصب جدید هس

مهدی
مهدی
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

سلام اقا نوید تو یک سیستم دیگه یعنی چی؟

آرزو
آرزو
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

میشه کم توضیح بدین یعنی رو این لب تاپ نمیشه نصب کرد؟؟

آرزو
آرزو
در پاسخ به  حسینی
3 سال پیش

ببخشیدد منم دقیقا این مشکل رو دارم چیکت
ار کردین؟؟

حمید
حمید
4 سال پیش

سلام من Adobe connect رو در شبکه lan راه اندازی کردم ولی در صفحه وب بروز بعد از وارد کردن ip ، و وارد یوزر و پسورد هیچ اتفاقی نمی افته و وارد صفحه اصلی نمیشه

حسینی مطلق
حسینی مطلق
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

سلام، نسخه ۱۰.۶ رو نصب کردم، اولش گفت برای ویندوز سرور ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۲ هست ولی اجازه ادامه نصب رو داد
در آخر هم پیام داد که نصب کامل شد ولی برخی ارور ها رخ داد که در فایل log میتونید مشاهده کنید.
صفحه آخر آموزش نصب رو نیاورد ک دوتا گزینه داره برای انتخاب بعد از نصب.
حالا باید چجور برنامه رو بصورت host بالا بیارم!؟؟؟

سمانه
سمانه
4 سال پیش

سلام خسته نباشید
بنده این برنامه رو نصب کردم روی گوشی مشکلی نداره روی کامپیوتر هم نصب کردم بازم مشکلی نداره ولی روی لپ تاپم قسمتی که باید اسمم رو به عنوان مهمان وارد کنم مشکل داره و کل صفحه شبیه بک گراند خود برنامه میشه که یه صفحه کلیده و نمیشه مشخصات رو وارد کرد برنامه رو هم تست کردم هر چهارتا مورد رو میزنه که درسته و مشکلی نداره اما بازم قسمت مشخصات رو نمیشه ازش استفاده کرد به نظرتون مشکل از چیه؟

سمانه
سمانه
در پاسخ به  نوید داریا
4 سال پیش

ببخشید چون اونجا سختم بود آپلودش کردم
http://uupload.ir/files/xlil_bandicam_2020-03-11_04-04-29-288.jpg

الهام
الهام
4 سال پیش

سلام وقتتون بخیر
من adobe connect رو روی موبایلم نصب کردم وقتی که وارد meeting میشم تصویرم برای بقیه اعضا ارسال نمیشه درحالی که من تصویرشونو دارم. خود برنامه این قابلیت ارسال تصویر برای موبایلو نداره یا یه چیز دیگس؟

الهام
الهام
در پاسخ به  نوید داریا
4 سال پیش

هم دوربین و هم میکروفن رو فعال کردم
از یکی از آشنایان پرسیدم گفتن شاید دوربین جلو رو فعال نکرده بودم این طوری شده ممکنه از این باشه؟ همچنین چت هم نمی تونم بکنم
مدل گوشیم A5 2017 و اندرویدش هم ۸.۰.۰ و
ورژن ۲.۶.۹ adobe رو نصب کردم

دکمه بازگشت به بالا