Adobe Connectتکنولوژی

نظر سنجی در ادوبی کانکت ۱۱

یکی از پرطرفدارترین قابلیت های کلاس ها یا جلسه های مجازی آنلاین ، امکان استفاده از نظرسنجی است. البته امروزه ، پلت فرم های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ها ، شما می توانید حتی در جلسات آفلاین خود نیز ، نظر سنجی آنلاین با قابلیت مشاهده Realtime راه اندازی نمایید. (برای مثال sli.do که ما از آن در جلسه های Austrian Startups یا میتینگ های WordCamp اتریش استفاده می کنیم.)

اما ادوبی کانکت بسیار فراتر از همه این راه حل هاست. چون Adobe Connect نه تنها امکان برگزاری انواع نظرسنجی را به شما می دهد ، بلکه پا را از آن نیز فراتر گذاشته است و قابلیت های تحلیل و ارزیابی فوق العاده ای را برای کاربران فراهم نموده است. امروز در وب سایت تک تیک ، که یکی از قدیمی ترین وب سایت های آموزش رایگان ادوبی کانکت است ، درباره این قابلیت صحبت خواهیم کرد.

نظر سنجی در ادوبی کانکت

البته مانند تمام مفاهیم دیگری که در ادوبی کانکت وجود دارند ، نظرسنجی نیز از دو دیدگاه قابل بررسی است. یکی از دید شرکت کنندگان و دیگری از دید هاست یا برگزار کننده میتینگ.

برای مثال در تصویر زیر نظر سنجی رنگ مورد علاقه را از دید شرکت کننده میتینگ یا کلاس مشاهده می نمایید:

و در تصویر زیر همان نظر سنجی از دید برگزار کننده میتینگ:

در اینجا به عنوان هاست من این امکان را در اختیار دارم که مانند سایر شرکت کنندگان در نظر سنجی شرکت کنم و بر روی نتایج تاثیر گذار باشم.

ایجاد Template در Adobe Connect Meeting

با استفاده از دکمه بالا سمت چپ با نام View Votes می توانم مشاهده کنم که چه کسانی کدام گزینه را انتخاب کرده اند. حتی قابلیت مرتب کردن بر اساس نام رای دهنده و بر اساس پاسخ نیز وجود دارد.

اگر دقت کرده باشید من به عنوان Host قادر به تماشای نتایج بودم. ممکن است شما بخواهید که شرکت کنندگان در کلاس یا میتینگ نیز این امکان را در اختیار داشته باشند. بسیار خُب ! مانند تصویر زیر بر روی دکمه Broadcast Results کلیک کنید.

از این گذشته ، با استفاده از گزینه سه نقطه که در تصویر زیر نمایش داده شده است و سپس Result formats ، نحوه نمایش پاسخ ها را تعیین کنید. آیا بر اساس درصد؟ بر اساس تعداد ؟ یا برحسب هر دو عامل؟

در اینجا یک توجه مهم وجود دارد. شاید به وجود دکمه Edit پی برده باشید. بله! شما خواهید توانست که از طریق Edit پاسخ ها یا پرسش را در طول جلسه ویرایش نمایید. اما مراقب باشید که در این صورت ، تمام داده های قبلی و نتایج قبل از بین خواهد رفت.

در مورد ایجاد Poll یا نظرسنجی ، کافی ست به منوی Pods مراجعه و سپس گزینه Poll را انتخاب نمایید. یه نوع Poll یا پاد نظرسنجی وجود دارد: ۱- Multiple Choice 2- Multiple Answers و ۳- Short Answer

Multiple Choice نظر سنجی با استفاده از دکمه های رادیویی است (فقط یک حق انتخاب از بین بی نهایت گزینه)

Multiple Answers یعنی می توانید چند جواب متفاوت را به صورت هم زمان انتخاب کنید.

چرا گواهینامه CCNA در تمام جهان معتبر است؟

Short Answer که امکان تایپ را به کاربران می دهد.

حال اگر شما هاست این میتینگ باشید ، به شما آموزش خواهم داد که چگونه قابلیت های Polls در ادوبی کانکت با سایر پلت فرم ها متفاوت است. بنابراین بر روی Adobe Connect Overview و سپس Manage Meeting Infromation کلیک کنید. به زبانه Reports مراجعه نمایید و دراینجا می دانیم که اتاق های ادوبی کانکت پایدار هستند! به این معنا که هر کلاس یا اتاق می تواند بارها و بارها استفاده شود. بنابراین بر روی By sessions کلیک کنید. بله! ادوبی کانکت اطلاعات تمام نظرسنجی هایی که در این Room یا کلاس در تمام جلسه ها برگزار شده است را ذخیره کرده است:

این اطلاعات قابل دانلود و حتی قابل نمایش به صورت نمودار هستند:

نکته آخر: جهت نمایش نظر سنجی ها در این بخش گزارش بایستی حتما دکمه End Poll یا اتمام نظر سنجی ها را کلیک کرده باشید.

برخی از محبوب ترین ویدیو های آموزش رایگان ادوبی کانکت برای شما

بررسی اولیه مشکلات صدا در ادوبی کانکت (به شدت توصیه می شود اگر مشکل صدا در ادوبی کانکت دارید.)

آیا استاد می تواند در ادوبی کانکت چت های خصوصی بین کاربران را مشاهده کند؟ (اگر … *** … XXX)

مشکل روبوتیک شدن صدا در ادوبی کانکت (رباتیک ، اعوجاج صدا و …)

دسترسی میکروفن در ادوبی کانکت موبایل و تبلت

۱ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

خیلی بده

دکمه بازگشت به بالا