Adobe Connectشبکه و ارتباطات

Adobe Connect چیست و چه کاربردی دارد؟

با وجود Network of Networks یعنی همان اینترنت ، زندگی انسان های امروز ، بسیار متفاوت تر از چند سال قبل شده است. پیدایش فروشگاه های آنلاین ، خدمات بانکداری آنلاین و … باعث شده است که دسترسی به بسیاری از خدمات و نیازهای های روزمره تنها از طریق یک دستگاه متصل به اینترنت ممکن باشد. کم کم با افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت ، امکان تماشای فیلم های با کیفیت بسیار بالا و ارسال و دریافت صدا از طریق اینترنت نیز به وجود آمده است.

با فراهم آمدن امکان انتقال صوت و تصاویر با کیفیت ، این ایده شکل گرفت که مدرسه ها ، دانشگاه ها و موسسه های آموزشی آنلاین نیز به وجود بیایند. در واقع کلاس های درس آنلاینی که به دانشجو امکان می دهد بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل کلاس به آموختن و تعامل با استاد و سایر دانشجویان بپردازد.

گذشته از این که این امکان چه تاثیری در افزایش رفاه در کشورهای پیشرفته گذاشته است ، سازمان های بین المللی مانند یونیسف نیز به این نتیجه رسیدند که می توان از آن به عنوان اهرمی جهت فراهم آوردن امکان تحصیل برای دانش آموزان مناطق محروم استفاده نمود. بنابراین مفهوم MOOC یا Massive open online course شکل گرفت. MOOC به معنای دوره های آنلاینِ آزاد و بزرگ است. آزاد به این دلیل که از تقریبا هر کسی می تواند به راحتی در این دوره ها شرکت کند ؛ و بزرگ به این دلیل که در مدل MOOC محدودیت های فیزیکی مانند فضای کافی در کلاس درس وجود ندارد و حضور هزاران و حتی میلیون ها نفر در یک کلاس درس امکان پذیر است.


در خلال پیدایش مدل MOOC مفهوم Web Conferencing به وجود آمد. البته نرم افزار های Web Conferencing به غیر از کاربردهای آموزشی ، کارکرد های تجاری را نیز شامل می شوند. قدرتمند ترین نرم افزارهای آموزشی شامل پکیج قدرتمندی از امکان جلسه های آنلاین برای محیط های کاری ، امکان برگزاری وبینارهار تجاری و شامل بسته ای کامل جهت ایجاد زیرساخت کلاس های آنلاین از طریق وب هستند.
شاید بتوان گفت که مشهور ترین نرم افزارهای سرویس کنفرانس نرم افزاری تحت وب در دنیا Adobe Connect و Moodle است. وب سایت تک تیک قصد دارد در مجموعه مقاله های آموزشی ، طراحی ، پیاده سازی و اجرای نرم افزارهای مجموعه Adobe Connect Solutions را قدم به قدم آموزش دهد. امید است که استفاده از چنین پلت فرم هایی راه را برای پیشرفت علمی و فرهنگی کشورمان و همچنین همه فارسی زبان های دنیا بیش از پیش باز نماید.

Adobe Connect Main 2
مجموعه نرم افزاری Adobe Connect Solutions شامل سه قسمت مختلف است که به طور مختصرتوضیح داده می شود :

Adobe Connect Meetings

این ابزار شامل امکاناتی نظیر دسترسی به دستگاه های شرکت کنندگان ، دفتر کار دیجیتالی شخصی ، ابزارهای ضبط و ویرایش حرفه ای و همچنین امنیت بالا می باشد که به کمک آن می توان جلسه های آنلاین را برگزار نمود.

Adobe Connect Webinars

وبینار به زبان ساده همان سمینار اما به صورت تحت وب می باشد. Adobe Connect به شما اجازه می دهد وبینارهای تجاری کسب و کار خود را پیاده سازی ، مدیریت و اجرا نمایید. همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک را در اختیارتان قرار می دهد.

Adobe Connect Learning

Adobe Connect Learning شامل همه امکانات مورد نیاز برای راه اندازی کلاس های درس آنلاین می باشد. امکاناتی همچون ارسال مطالب جذاب ، امکان استفاده از کلاس ها بر روی ابزارهای موبایل ، برگزاری کلاس های زنده و از قبل ضبط شده و مدیریت و ردیابی اثربخشی آموزشی تنها بخشی از امکانات این قسمت می باشند.
در مقاله های آینده وب سایت تک تیک در ابتدا روش نصب Adobe Connect را توضیح خواهیم داد. همچنین در آینده ای نزدیک نحوه پیاده سازی بخش های مختلف آن را با هم مرور خواهیم کرد. پس فراموش نکنید که تک تیک را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

۲.۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
6 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
navid
navid
3 سال پیش

اقا نوید حداقل جوابمو بده

navid
navid
3 سال پیش

ُسلام اقا نوید ترو خدا بیاید واتساپ این برنامه نصب کنیم الان سه روز معطلم ترو خدا کمکم کنید دانش اموز دارم و خیلی وقته بهشون درس ندادن بخدا جبران میکنم شماره۰۹۱۸۲۱۰۸۵۱۰ هرچقدرم هزینش باشه پرداخت میکنم منظورم ادوب کانکته

نعمت سردره
نعمت سردره
3 سال پیش

سلام کاک نه وید ده ست خوه ش بی فره عالی بوو . بوخشه من گه ره کمه له Adobe connect بو ته دریس ئسفاده که م. دوای نه سب ئه شی چه بکه م . چون ئه توانم ئاموزش بوینم؟ مه منون ئه وم راهنماییم که ن

مهراد طهماسبی
مهراد طهماسبی
7 سال پیش

بخوا برا کارو دوروسه

navid
navid
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

ُسلام اقا نوید ترو خدا بیاید واتساپ این برنامه نصب کنیم الان سه روز معطلم ترو خدا کمکم کنید دانش اموز دارم و خیلی وقته بهشون درس ندادن بخدا جبران میکنم شماره۰۹۱۸۲۱۰۸۵۱۰ هرچقدرم هزینش باشه پرداخت میکنم منظورم ادوب کانکته

دکمه بازگشت به بالا