Adobe Connectتکنولوژیشبکه و ارتباطاتنرم افزار های تخصصی

استفاده ادوبی کانکت از پهنای باند چه قدر است؟ ( فقط تماس تصویری )

یکی از پرسش های متدوال در زمان تصمیم برای راه اندازی ادوبی کانکت این است که این راه حل ، چه مقدار از پهنای باند شبکه ما را مصرف می کند؟ و اصولا چه پهنای باندی را باید برای آن در نظر بگیریم؟

در این راهنما با فرض اینکه کلاینت ها از HTML5 برای اتصال به سرور کانکت بهره می برند و همچنین با فرض راه اندازی Adobe Connect 10.5 چند مورد را به عنوان Case Study بررسی خواهیم کرد.

اگر همچنان از نسخه ۹.۵ استفاده می کنید می توانید به این داکیومنت در وب سایت رسمی Adobe Connect مراجعه نمایید.

تخمین پهنای باند مورد نیاز لایو در ادوبی کانکت ۱۰.۵

در Meeting Room و تحت منوی Meeting گزینه Preferences و سپس Video امکانی برای تعیین کیفیت متناسب با پهنای باند وجود دارد. برای مثال اگر آن را در قسمت Video Quality بر روی HD قرار دهید ، بهترین کیفیت تصویر ، اما به تبع آن بیش ترین مصرف پهنای باند را خواهید داشت :

کیفیت تصویر در ادوبی کانکت
کیفیت تصویر در تماس تصویری

همین مورد برای تعیین کیفیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش نیز وجود دارد :

Meeting > Preferences > Screen

کیفیت صفحه نمایش در ادوبی کانکت
کیفیت صفحه نمایش در ادوبی کانکت

مهندس  Frank DeRienzo از شرکت ادوبی با بررسی حالت های مختلف دو امکان نام برده تحلیل زیر را از مقدار مصرف پهنای باند ارائه می دهد :

در صورت قرار دادن Video Camera Pod بر روی کم ترین کیفیت تصویر و مطابق با بررسی های ایشان در یک محیط ایزوله توسط وایرشارک ، مشاهده شده است که مصرف پهنای باند در این حالت ۵۱ کیلوبیت بر ثانیه بوده است.

دقت داشته باشید که نشان گر پهنای باند در صفحه Adobe Connect Meeting ورژن ۱۰.۵ دقت مناسبی به دلیل تغییر الگوریتم آن از نسخه ۱۰ به بعد ندارد. در نتیجه نتیجه حاصل شده در وایرشارک قابل اعتماد تر بوده است.

برای مثال در همین حالت نشان گر مذکور مصرف پهنای باند را ۴۰ کیلوبیت بر ثانیه نشان می دهد که ۱۱ کیلوبیت از مقدار واقعی کم تر است. البته اطلاعات کامل در خصوص الگوریتم آن در وب سایت ادوبی کانکت موجود است و دلیل این تفاوت ذکر شده است.

هر چند که میزان پهنای باند دانلود در کلاینت های همین میتینگ برای دریافت تصویر با عدد نشان داده شده در ادوبی کانکت هم خوانی بیش تری داشت و حدود ۴۲ کیلوبیت بر ثانیه بود. ( میزان پهنای باند مورد نیاز کلاینت ها همیشه کم تر است )

حال اگر کیفیت تصویر Video Camera Pod را استاندارد یا مدیوم تعیین نماییم چه اتفاقی می افتد؟

در این حالت پهنای باند مصرفی توسط کلاینت ها بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلوبیت در ثانیه متغیر خواهد بود. که البته “کران” آن بین حالت مدیوم و استاندارد حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلوبیت در ثانیه متغیر است.

در حالت High Quality مصرف پهنای باند کاربران و سرور بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلوبیت در ثانیه خواهد بود.

همچنین در صورت فعال سازی کیفیت تصویر HD میزان مصرف پهنای باند به ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوبیت در ثانیه برای سرور و کلاینت ها خواهد رسید.

اما سوالی که برای همه کاربران وجود دارد این است که اگر تعداد تصاویر هم زمان در میتینگ افزایش پیدا کنند ، مصرف پهنای باند افزایش خواهد یافت؟ متاسفانه پاسخ مثبت است.

برای مثال اگر با کم ترین کیفیت ممکن ، نیاز به مشاهده تصویر ۶ نفر در میتینگ وجود داشته باشد ، با در نظر گرفتن اینکه همه ویژگی های دیگر نظیر Screen Sharing ، چت و … غیر غعال باشند ، در نتیجه در داخل شبکه پهنای باندی به مقدار ۱.۸ مگابیت در ثانیه در داخل شبکه داخلی اشغال خواهد شد. چرا ؟ مگر در کل ۶ تصویر جا به جا نمی شود؟

خیر! ۶ تصویر بین ۶ نفر شرکت کننده در میتینگ (شامل هاست) جا به جا می شود (تصویر هر کس نیاز است که از سمت خودش ارسال شود) در نتیجه ۶ ضرب در ۶ مساوی ۳۶ خواهد بود که با در نظر گرفتن ۵۰ کیلوبیت بر ثانیه مورد نیاز برای پایین ترین کیفیت تصویر برابر با ۳۶ ضرب در ۵۰ است.

ویدیو جامع رفع مشکلات صدا در ادوبی کانکت

نحوه پخش موزیک با استفاده از پلاگین در ادوبی کانکت

۴ ۱۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
22 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

سلام ببخشید من اصلا متوجه نشدم من هر روز چند تا ۴۵ دقیقه یا ۱ ساعت کلاس دارم از امسال خواهرم هم هست یعنی دو تا می خوام ببینم حدودا چه قدر میبینم یعنی تو ۱ ساعت حدود چند گیگ مثلا فرض کنید ۵ تا هم وب

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام اگر در یک کامپیوتر دو پنجره ادوبی باز کنیم و جفتش تو یه لینک باشه ولی نام های ورود متفاوت باشه بازم دو برابر اینترنت مصرف میشه یا اندازه یک پنجره مصرف میشه؟

امیر علی
امیر علی
3 سال پیش

ببخشید یک ساعت و نیم کلاس انلاین چقد حجم مصرف میکند

مریم
مریم
3 سال پیش

خیلی ممنون از راهنماییتون لطفا کردید

مریم
مریم
3 سال پیش

سلام آیا میزان مصرف اینترنت در این برنامه در موبایل و کامپیوتر متفاوت است؟

مریم
مریم
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

حدودا چقدر بیشتر هست؟خیلی یا کم؟

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام
ادوبی کانکت چه‌قدر نت می‌برد؟

Lili
Lili
3 سال پیش

سلام برای برگزاری کلاسهای لایو ورزشی میشه استفاده کرد.چون چند باری در جلسات وارد شده بودم کیفیت صدا پایین بود و با هدفون،هندزفری درست میشد.
برای برگزاری کلاس مشکل صدا هست؟

محمدرضا
محمدرضا
3 سال پیش

ممنون خیلی جامع و کامل بود اما من هنوز نمیدونم اگر بعنوان هاست نت موبایلم رو برا سیستم share کنم تا وبکم رو برای دانش آموزا (۳۰نفر)وصل کنم به ازای هر ساعت چند گیگابایت (نه گیگابیت!)مصرف میشه؟! میشه راهنمایی کنین؟

حمید
حمید
3 سال پیش

سلام. برای استفاده از کلاسهای آنلاین با برنامه آدوبی کانکت به میزان ۳۰ ساعت در ماه با استاده از VPN چند گیگ پهنای باند لازم است؟

محمد
محمد
3 سال پیش

اشتباهاتی در متن در استفاده از کیلوبایت و مگابایت داشتید

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

ممنون خیلی مزخرف بود

دکمه بازگشت به بالا